Overdag veel slapen, 's nachts??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renee85, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Is het nu waar of niet dat als je kind overdag veel slaapt, het 's nachts minder slaapt. Onze kleine van 16 weken slaapt overdag 4 x een uur ongeveer. Het lijkt erop dat dat vandaag 5 x een uur wordt, zelfs. 's Nachts komt hij om de 3/4 uur voor eten. Ik vind dat eerlijk gezegd best wel vaak, voor zijn gewicht (dik 6 kilo) en leeftijd. Wat ervaren jullie?

2. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ons zoontje heeft overdag altijd veel geslapen, nu nog steeds trouwens en de nachten slaapt hij ook gewoon goed. Dus lijkt mij dat het niet zo hoeft te zijn.
    Over de nachtvoedingen weet ik niet.

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hier een meisje van 16 weken die best veel slaapt overdag. Soms slaapt ze van 8 tot 11, van 13 tot 15, van 17 tot 19, van 20 tot 23 en dan van 23:30 tot 7:30. Hebben alleen nooit last van slechte nachten, hoeveel ze ook slaapt overdag.

4. fafa

fafa Niet meer actief

Mijn oudste sliep overdag vaak 1x uur/half uur en kwam snachts om de 1,5 uur
    Mijn jongste slaapt overdag 2x 1-3 uur en komt snachts om de 3-4 uur.

Mijn ervaring is dus: overdag meer slapen=snachts langer doorslapen

5. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    ze zeggen dat ze beter slapen in de nacht als zo overdag ook goed slapen. Bij de 1e was dat duidelijk het geval, toen hij overdag beter sliep (door inbakeren) sliep hij ineens de nacht ook door...

Bij de jongste kan ik er nog geen patroon in ontdekken, die sliep de laatste tijd soms ineens door tot een uurtje of 6-7. De ene keer had hij overdag wel goed geslapen, de andere keer niet. Maar nu is het ineens voorbij en komt hij tussen 1-2 en tussen 3-4 in de nacht ook nog. De 1e x krijgt hij geen voeding, en moeten we 2 tot 3 x een speen brengen. Ik vind het ook zwaar hoor, zeker aangezien ik dinsdag weer moet werken. :(. Hij slaapt overdag niet geweldig, maar ook niet heel slecht, zo tussen de 4 á 5 uurtjes. De 1e sliep overdag denk ik iets meer 5-6 uur.

Jij geeft bv toch? En dus nog 2x per nacht een voeding? Ik zou persoonlijk echt proberen maar 1x (en het liefst 0x) voeding te geven. Drinkt hij dan ook echt veel, of weet je dat niet?

6. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe beter/ langer ze overdag sliep hoe beter ook 's nachts. Haar wakker houden, rekken, later naar bed doen...werkte absoluut niet.
    Ze sliep al vroeg de nachten door en heeft ook altijd overdag beel geslapen. Nu bij 11 maanden slaapt ze overdag 3 uur en 's nachts het klokje rond.

7. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Hij gaat tussen 18 en 19 uur naar bed. Dan komt hij tussen 22-23-00 ongeveer nog een keer en krijgt hij voeding. Ik bouw bv nu actief af dus vaak is dat een flesje. Dan komt hij meestal weer rond 2 en weer rond 4/5 uur. Ik geef nu altijd voeding maar ben van plan dat vannacht niet te doen. Zeker de 4/5 uur voeding stelt niks voor qua hoeveelheid. Hij lurkt even aan mijn borst en valt na 3/4 minuten weer in slaap. Hij is gewoon goed op gewicht en groeit goed, maar ja.. hoe weet je of hij het nog nodig heeft. En als hij het dan al niet nodig heeft, dan laten huilen? Vind ik 's nachts ook weer zo wat..

8. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Hij drinkt einde vd avond echt nog een flinke fles: 150+5 ofzo. Ook rond 3/4 drinkt hij nog aardig. Maar in de ochtend daarentegen hoeft hij bijna niks. Dat wil ik graag omdraaien ;) Maar hoe!

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Rene, tis hier een beetje vergelijkbaar ja. Als hij in de nacht voeding heeft gehad hoeft hij in de ochtend bijna niets, om 23u vaak de fles ook niet leeg, dus tja, daar kan ik je geen tips voor geven (hoewel het hier de laatste dagen anders is hoor, fles om 23u in in de ochtend wel leeg, en in de nacht dus ook) Wat ik wel doe is hem in de nacht wat minder geven dus 120 of 90cc, dan drinkt hij in de ochtend wat beter, maar nog niet leeg die fles.

Maar als je fv geeft kun je ook niet onbeperkt geven, dus 2 flesjes in de nacht is bijna niet te doen (hier iig niet want dan heeft hij niet genoeg in zijn fles overdag voor zijn doen).

Wat ik doe is dus de 1e x een speen brengen, en dat een paar keer. Als dat nu echt lang duurt en het echt honger is zou ik wel een voeding geven hoor, maar das hier dus 1x per nacht.

Laten huilen doe ik ook liever niet, maar bij de 1e hebben we dat destijds wel gedaan (op advies CB) en die sliep uiteindelijk mede hierdoor wel erg goed. Maar die was zo oververmoeid dat troosten dus enkel averechts werkte. Als hij dit over een paar maanden nog zo doet denk ik dat ik laten huilen wel eens ga proberen:(

10. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Of hij komt nu juist omdat je aan het afbouwen bent en hij extra mama honger heeft?
    Ik heb er altijd gewoon aan toegegeven, ze dronk soms wat, soms veel, soms echt maar 3 slokjes. Ze lag een minuutje of 10 bij me te sabbelen of drinken en ging weer haar bedje in en sliep weer heerlijk verder. Toen werd het vanzelf nog maar 1 keer per nacht, na geen keer per nacht, na zonder late droomvoeding (maar dat was pas met 7 maanden)
    Ik ben van het gemak, dus dacht hup aan de tiet en weer verder slapen. Werkte hier prima, en of het dan een hongertiet, een troostiet of een mamahongertiet was, ach wat maakt dat uit?
    Het komt vanzelf wel dat ze gaan doorslapen.

11. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    En? Hoe ging het vannacht?

Deel Deze Pagina