18 weken en eiwit in urine

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 078mama, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik heb een vraagje...Ik ben vandaag 18 weken zwanger en heb vanmorgen even een urinemonster naar de ha gebracht omdat ik het idee had dat mijn urine troebel was. Nu kwam hieruit dat er eiwit in mijn urine zit. Het was niet veel maar meer een klein beetje. Mijn bloeddruk was 140 om 70. Morgen krijg ik een bloedonderzoek en urine onderzoek. Maar wat denken jullie? Moet ik me zorgen maken? Het was in ieder geval geen ontsteking...

2. 078mama

078mama Niet meer actief

Is er niemand met ervaring of kennis? Ik begin me toch wel zorgen te maken...

3. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoi meid,

Het hoeft niet perse iets ergs te zijn... in je vagina zitten sowieso eiwitten ( door oa je afscheiding) kan dus heel goed zijn dat het hier door komt. Je bloeddruk is keurig, dus niet echt aannemelijk dat je eiwit in je urine hier door hebt... spannend, maar dus echt nog even afwachten! hopelijk is het niet!

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Bedankt voor je geruststellende antwoord! Morgen hoop ik meer te weten...

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik snap je bezorgdheid, maar probeer je er nog maar even niet te druk om te maken. Als ze bij ons in het ziekenhuis een urineonderzoek doen moeten we namelijk een "gewassen" plasje inleveren. Dit houdt in dat je vantevoren je even moet wassen met een steriel gaasje en vervolgens eerst een klein beetje in de wc plassen en het dan pas opvangen in een potje.
    Dit wordt gedaan omdat er anders afscheiding mee kan komen en in afscheiding zitten eitwitten en geeft dus een vertekend beeld!

Waarschijnlijk moet jij morgen dus ook een gewassen plasje inleveren om een betrouwbaar beeld te krijgen.

Succes!

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb het ook gehad en bovenstaande was idd bij mij ook het probleem. een gewassen plasje inleveren dus!

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik heb het zelf tijdens de zwangerschap ook een aantal keren gehad (had ook hoge bloeddruk) en ik moest telkens 24 uur urine gaan sparen, daaruit kunnen ze een nauwkeurigere bepaling doen. Een klein beetje eiwit maakt niet uit, zolang je maar niet boven de grens komt. Dan kan het wel gevaarlijk zijn. Nu is het zo dat zwangerschapsvergiftiging eigenlijk nog niet voorkomt bij 18 weken zwangerschap, dus ik zou me nog niet al teveel zorgen maken (is slecht voor je bloeddruk;))

8. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    Als je een blaasontsteking hebt kunnen er ook eiwitten in zitten. Zolang je bloeddrukken goed zijn en je bloedwaardes ook is er niks aan de hand (en hier spreekt een ervaringsdeskundige, eerste zwangerschap preeclampsie gehad). Xx komt goed meid, 18 weken is wel heeeeeeel erg vroeg voor evt zwangerschapsvergiftiging. Xx sterkte

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Bedankt meiden. Ik ben vanmorgen eerst gaan douchen en daarna geplast. Dat is trouwens best lastig haha maar oke, het was echt goed schoon en nu is het afwachten. Ze bellen me vanmiddag en nu rij ik lekker naar oostenrijk, dit was geen probleem gelukkig.

Deel Deze Pagina