zo slecht slapen

Discussion in 'De lounge' started by mexicang, Sep 26, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

Jan 24, 2015
    1,841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik heb hetzelfde, al zolang ik me kan herinneren. Ik heb na ruim 15 jaar pas slaaponderzoeken gehad en bij mij zijn er meerdere slaapstoornissen uit gekomen. Ik haal mijzelf ongeveer 30 keer per nacht uit mijn slaap(uit elke slaapfase, de hele nacht door), heb geen duidelijke slaapcyclus en daarnaast ook hele erge nachtangst en nachtmerries. Ik krijg nu medicatie, het gaat nooit meer over. Was ik maar eerder gegaan.

Ik kon eerst ook niet in slaap komen maar met een oefening is dat zonder medicatie goedgekomen :).

Dus.. ik zou zeggen ga naar de dokter.

2. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Hier sluit ik mij volledig bij aan. Ik ga zo'n 1-. 3x per nacht uit bed om te resetten. Ik ben ook een vrselijke slaper. Maar sinds ik dit doe, ipv mij druk maken dat ik niet kan slapen gaathet wel stukken beter en dit maakt de druk stukken minder. En die druk zorgde voor nog slechtere nachten...

Ysabella likes this.
  3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik slaap zelf vooral slecht door wanneer ik stress heb. Afgelopen 2 nachten was het ook drama, slaap prima in maar dan word ik rond 1uur wakker om vervolgens elk uur wakker te worden.
    Wanneer ik dit heb gebruik ik melatonine de rust variant en dan slaap ik wel goed door. Dus vandaag weer nieuwe gehad en hopelijk slaap ik vannacht gewoon door.

Wie weet ook iets voor jou om te proberen.

4. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Net als bij kinderen he? ;)
    Ik weet dat dit het beste is, alleen merk ik dat ik dit zo lastig vind… maar zo kan ook niet langer.

5. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Melatonine rust variant? Die ken ik niet, vertel!

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

als je het idee hebt dat de kou ermee te maken heeft, zou ik inderdaad een elektrische deken aanschaffen. Hier zet ik hem 2 uur voordat ik naar bed ga aan, als ik naar bed ga zet ik hem uit en hij blijft zeker nog een uur goed warm.

7. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Ik had nog niet op jou gereageerd, maar allemachtig zeg, wat heftig!
    Ik heb ook sterk het idee dat ik geen duidelijke slaapcyclus heb, ben continu bezig zeg maar.
    Vorige week was trouwens nog in het nieuws hoeveel mensen er slecht slapen en dat slecht slapen/slaapproblemen/slapeloosheid serieuzer genomen moet worden ipv dat het snel wordt afgedaan als stress en een pilletje geven.
    Vooral vrouwen krijgen hier mee te maken, het is echt een ziekte en kan hardnekkig zijn.

Ik ben er al mee naar de huisarts geweest, dit was overigens voordat het in het nieuws kwam, en het werd afgedaan als dat ik stress zou hebben, even een paar dagen op tijd naar bed, apart slapen enz.
    Ik moet er sowieso weer langs ivm artrose in mijn duim ;), dus dan kaart ik dit gewoon weer aan.

Gisteravond om 21.30 tv en mobiel uit. Ik zat al hevig te gapen, maar 21.30 is echt te vroeg om naar bed te gaan, dan weet ik zeker dat ik continu draai en rek/strek.
    Heb de hittepit opgewarmd, in mijn bed gelegd en dit keer een warmere broek en shirt met lange mouwen aan gedaan ipv dunne broek en slaap t-shirt. Rustig aan gaan wassen, tanden poetsen en toen wat gaan strijken, wat mij vandaag weer scheelt ;)
    Daarna nog even naar beneden, ipv in bed heb ik op de bank gelezen en toen om 22.30 ben ik naar bed gegaan en het licht uit gelaten.
    Mijn man had er enorme moeite mee, hij wil per sé in bed lezen, wil altijd eerder dan ik in bed liggen, maar ik had nu gevraagd om te helpen om mij weer te laten slapen. En dat vergt even energie, waar hij moeite mee had en duidelijk geïrriteerd raakte.
    Ik heb het bij hem gelaten, ik had geen zin in stress, dat helpt natuurlijk niet mee.
    Ik heb ook oordoppen in gedaan.
    Ik zakte snel weg, schrok ergens van om 23.30, dacht dat ik al veel langer sliep…
    Om 4u zag ik de wekker en weet niet zo goed of ik daarna nog wel geslapen heb of dat ik onrustig was. Het is zo lastig uitleggen… Ik besef mij alles, maar niet in staat om te doorbreken.
    Maar, over het algemeen heb ik een redelijke nacht gehad.
    Ik ben wel moe, vandaag vrij en geef mijzelf echt een rustige dag, en kan straks ook nog even een dutje doen.

Wat is eigenlijk een goed tijdstip om even een powernap te doen?

8. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik herken je verhaal niet echt.
    Maar wel een beetje dat stukje van wakker zijn en toch ook weer niet. Ik droom heel veel, heel realistisch. Daarbij slaapwandel ik soms.
    In tijden van stress wordt dit erger.
    Dan wordt ik 's nachts wakker en ga ik allemaal dingen doen, terwijl ik eigenlijk nog half slaap. Maar ik doe het wel bewust, dus het is ook geen officieel slaapwandelen.
    Maar ik word wakker met het idee dat ik moet opruimen bijv (voortkomend uit een droom), dus dat ga ik dan doen. En ik denk na, ik onthoud wat ik denk. Maar ik besef me nooit dat ik wakker ben, dat het midden in de nacht is en dat ik gewoon moet slapen. Heel raar.

Niet hetzelfde als jij dus, maar ik herken dus wel het gevoel van niet-wakker zijn en toch bewust nadenken, maar tegelijk ook gewoon nog slapen...

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Het is valdispert nacht daar zit valeriaan en melatonine in :)

Share This Page