Drie kinderen in stoel past toch nooit in auto?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by bunchy, Aug 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Maxi cosi, romer va 4 jr (va 15 kg)en maxi CSI tobi va 1 jr.... Dat past niet bij ons op de achterbank.
    We hebben twee kindjes maar wel de hoop dat er een derde komt over een jaar of twee. Dan is de oudste vijf en zit dan toch nog in de romer.. Wij rijden een BMW station 3 serie... Hoe doen anderen dit met drie jonge kindjes in de auto?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Auto met drie losse achterstoelen. Wij hebben een Toyota Corolla verso en daarin kan het. Maar er zijn er meer hoor.

3. adi

adi Niet meer actief

Jawel hoor, je hebt een mpv nodig, geen auto met een bank achterin

4. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Mijn ervaring is dat er meestal meer op een achterbank past dan je denkt, gewoon uitproberen want er zijn genoeg auto's waar het in past hoor, belangrijk is wel dat er 3 driepuntsgordels achterin zitten.
    Mijn man rijdt een citroen C4 Picasso en ik een Opel corsa, m'n moeder een Hondag Jazz en bij die auto's kunnen ze met z'n drieen op de achterbank okee, bij de opel en de honda is het net aan, maar het gaat. Oudste in midden (eerst in de priori en nu in de opvolgstoel) en de kleintjes aan weerszijde (eerst in de cosi's, nu in de priori's).

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Er zijn auto's genoeg waarin het wel past. En anders 1 kindje voorin (airbag bijrijder uit) en papa of mama bij de andere 2 achterin.

6. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier een auto met 2 volwaardige zitplekken (met driepuntsgordel) en zo'n middenplek met tweepuntsgordel. We hebben gezocht naar een stoeltje dat met die tweepuntsgordel vast kon, met daarnaast zitverhoger (met leuning) en maxi-cosi. Romer king eclipse(?) voldeed perfect en zit dus nu in het midden vast met de tweepuntsgordel. Al kan het ook anders bij ons: verhoger midden en stoeltje en maxi-cosi aan de zijkanten, is wel makkelijker met er in en er uit halen ;)

7. soeza

soeza Niet meer actief

Wij rijden een renault laguna en hebben 3 stoelen achterin staan, maxi cosi en 2 autostoelen(In het middengedeelte zit ook gewoon een driepuntsgordel)

8. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij hebben 2 opvolgstoeltjes en nog een stoelverhoger er tussen. We hebben een vw Touran

9. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Vanaf wanneer een verhoger? Zijn onze stoeltjes dan extreem breed? De tobi en dus nu die andere? Ik pas er nu echt niet tussen terwijl ik niet breed ben...
    Of is een BMW drie gewoon smal?

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier past het ook gewoon...vw jetta...nieuw model

11. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Waarom niet in de onze?

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik heb wel 3 zitplekken en 3 driepuntsgordels achterin...dus ook 3 plekken

13. jellie

jellie Bekend lid

Sep 3, 2006
    554
    0
    16
    Bij veel auto's loopt de achterbank aan de zijkanten iets omhoog. Onze auto ( Dacia Sandero) heeft een rechte achtbank. Hier past het..

14. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Past wel ;) .. Gewoon een auto kopen met 3 losse stoelen achter ...

Wij hadden een peugeot 3008 daar paste echt geen 3 stoeltjes in ... In de renault grand senic hebben wij dus 3 losse stoelen en dat gaat perfect passen

15. Storm

Storm Niet meer actief

Weet niet. BMW is niet erg ruim achterin. Ik had voorheen een suzuki swift. En daar kon je beter achterin zitten dan in de dikke BMW van de vader van vriendin van mij.

Wij hebben nu twee kids op de achterbank en 1 op de bijrijdersstoel. Maar wij gebruiken de auto lang niet elke dag.
    In principe mag een kind vanaf drie jaar achterin in de gordel bij meer dan 2 stoeltjes. Echt hoor, zoek het maar op. Of het verstandig is, is een tweede, maar volgens de wet, mag het.

16. Yelice

Yelice Niet meer actief

Wij hebben een mitshubisi lancer station wagen en daar passen 3 stoeltjes op de achterbank.
    Wel passen en meten maar het past .... maar als me man niet mee rijd mag me dochter voor in haar stoel zitten.

17. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

Oct 9, 2012
    1,180
    278
    83
    NULL
    NULL
    wij hebben renault senic speciaal aangeschaft omdat er 3 losse stoelen zitten en 3 volledige gordels

18. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Hier ook een auto gekocht en daarbij gelet op de achterbank of er 3 stoeltjes in kunnen. In de vorige kon dit niet.

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Wij hebben een Mazda 5. Daar past het makkelijk.

Maxicosi met easybase. Maxicosi priori en een zit verhoger met rugleuning

20. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

Feb 17, 2009
    358
    22
    18
    Ik heb een skoda fabia en hier staat achterin ook 2x een maxi cosi priori spa en een zitverhoger met rugleuning. Het is even passen en meten maar het gaat wel!

Share This Page