Zo snel mogelijk vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sterre82, 16 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ben ongeveer 2,5 jaar geleden ziek geworden (reuma) en heb er 1,5 jaar over gedaan om weer fatsoenlijk aan het werk te gaan. Overigens bij dezelfde baas. Hier is veel bij komen kijken waaronder een arbeidsdeskundige e.d maar het is uiteindelijk gelukt en daar waren we van beide kanten heel blij mee.

Nu ben ik zwanger en heb ik veel last van (extreme) moeheid, verstopte pijnlijke darmen en mijn bekken. Ik heb me vorige week ziek gemeld onder het mom dat ik weer last had van de reuma. Ik wilde het eigenlijk nog niet vertellen dat ik zwanger ben en ben het vanmorgen toch weer gaan proberen. Helaas voelde ik me weer heel slecht en ben naar huis gegaan.

Nou wil mijn baas die arbeidsdeskundige weer vragen langs te komen omdat hij dus denkt dat het met de reuma te maken heeft en dus weer hetzelfde is. Ik baal er wel van omdat ik het eigenlijk zo lang mogelijk stil wil houden maar is het nu toch beter om het te gaan vertellen? Wanneer hebben jullie het verteld op het werk?

Alvast bedankt!

2. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik heb het met 10 weken op mijn werk verteld. Niet omdat ik ziek was door de zwangerschap of zo, maar door de aard van mijn werk. Ik ben nl psychiatrisch verpleegkundige en wilde dat mijn teamleden op de hoogte waren ivm mogelijke agressie-incidenten e.d.

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik met 9 weken, omdat ik zooo beroerd en zo mogelijk nog meer moe was. Ik moest het wel delen, zo kwam er begrip en kon ik ook wat minder uurtjes werken wanneer dat nodig was.

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb het met mijn mannetje overlegt en ook al vinden we het nog aan de vroege kant, ik ga het morgen toch vertellen. Zo weten mijn collega's tenminste wat er is en voor mijn baas vind ik het ook wel zo eerlijk. Hij heeft toch altijd veel geduld met me gehad, ook al ging dat niet altijd even makkelijk maar dit vind ik wel zo eerlijk. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen, spannend!

5. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Hoi Sterre,

Ik heb ook reuma (RA), heb een dochtertje van 3 maanden.
    Ik heb me voor ik zwanger werd en de eerste 10 weken vd zwangerschap deels (10 uur) ziekgemeld. mijn leidinggevende wist niet dat dit deels ivm zwangerschap was, mijn bedrijfarts wel. Ik heb hem gevraagd om zich aan zijn zwijgplicht te houden. Na de eerste echo (bij 11 weken) heb ik het bekend gemaakt.

6. tinusf

tinusf Actief lid

13 jan 2009
    194
    0
    0
    Ik heb het mijn 'hoofdwonen', dus mijn 'baas' verteld toen ik ruim 6 weken was, omdat ik vanaf ongeveer 3 maanden van mijn groep af wil, omdat ik op een jongerengroep met gedragsproblemen werk, dus met de nodige agressie! Maar het team zelf vertel ik het met 12 weken!

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.309
    2.593
    113
    wel vertellen hoor.

Je bent nu ziek vanwege zwangerschap en dan hoeft je baas niet je ziektegeld te betalen maar het UWV.
    Voor hem wel zo prettig. Als je nu niets zegt benadeel je hem.

Deel Deze Pagina