Hallo, Ik heb gisterochtend een punctie ivm ivf ondergaan waarbij ze 22 follikels hebben weggehaald. De punctie is mij voor de volle 100% meegevallen, maar ik heb alleen erge napijn, mijn buik doet erg zeer en ik heb steeds krampen en rommelige darmen. Ik vroeg mij eigen af of er nog meer dames zijn die dit ook zo erg hebben gehad, en hoelang het ongeveer kan duren voordat de buikpijn minder gaat worden.
22 follikels!! Zo wat goed zeg!! Kan me best voorstellen dat je nog pijn hebt!! Ik heb zelf steeds tussen de 6 en de 11 follikels gehad en ik heb ook nog wel een paar dagen flinke buikpijn gehad. Vooral de laatste keer heb ik de avond erna er heel veel last van gehad... Doe rustig aan. Ga lekker op de bank liggen met een kleedje op schoot en een potje thee binnen handbereik!! Veel succes en ik duim voor veel goede bevruchtingen!!
hey meiss ik had de laatste keer 16 follikels en heb 6 dagen napijn gehad.. het ergste was natuurlijk snachts.. je kan het beste gewoon 3x per dag 2 paracetamols innemen hoor en een beetje met een kruikje zitten.. en gewoon rustig aan doen... xxxcindy ennuh succes meiss
bedankt voor jullie reactie! Ik lig na al vanaf gisteren inderdaad op bed met een kersepittenkussetje dat verzacht wel, ik heb het gevoel dat ik van binnen helemaal bont en blauw ben..ik kan alleen die rommelige darmen niet verklaren.ik hoop dat het snel minder word want ik vind dit maar niks..
Beste Moray, Ik wil je als tip geven: veel drinken! Zelf heb ik tot 2x toe 24 eitjes. Door veel te drinken zal je je snel beter voelen.
bedankt! drinken komt wel goed heb geloof ik al meer als twee liter op vandaag. Ik heb nog even onderzoek gedaan maar ik denk dat mijn darmklachten zijn van de antibiotica die ik van mijn gyn heb gekregen..ivm het weghalen van een cyste..in de bijsluiter staat dit beschreven.
Hoi, Ik heb vanmorgen de punctie gehad en bij mij zijn er 20 follikels leeggehaald aan 1 eierstok. Ik heb ook last van buikpijn, lekker met een kersenpitzak onder een dekentje en een potje thee is denk ik de beste remedie. Ik heb ook het dringend advies gehad heel rustig aan te doen i.v.m. het aantal eitjes aan 1 kant en de kans dat de lege follikels vocht gaan vasthouden. Ook is me geadviseerd veel water te drinken en zeker niet te gaan werken voor de terugplaatsing. Deze staat donderdag geplant en vooraf hebben we eerst een echo om te kijken of er geen vocht in zit, mocht dit het geval zijn kan de terugplaatsing niet doorgaan. Maar met rust houden zal het wel goed komen! Wanneer heb jij de terugplaatsing moray?
ik had bij de 1e punctie met 11 ruim een week last van mijn buik.. en bij de 2e poging maar 3 dagen.. dus heel verschillend suc6 dames!!
hoi blondje, Dan zitten we een beetje in hetzelfde schuitje.. Ik moet a.s. woensdag bellen om te vragen of er een bevruchting heeft plaatsgevonden, en dan moet ik daarna naar het ziekenhuis komen voor een echo en bloedonderzoek, mocht het idd zo zijn dat er sprake is van overstimulatie dan vind er geen tp plaats.. Hoe heb jij de punctie ervaren? ik op zich goed te doen, maar die napijn, niet normaal..ik probeer zelf ook zoveel mogelijk te rusten lekker in bed met mijn laptop en warme kussetje..en inderdaad veel drinken.
Inderdaad hetzelfde schuitje moray! Ik hoop voor je dat je woensdag goed nieuws krijgt! Vervelend dat je zo'n napijn hebt, maar de punctie zelf viel wel mee dan? De punctie is bij mij onder volledige narcose gedaan omdat mijn eierstokken onvindbaar (en dus onbereikbaar voor punctie)waren met de inwendige controle echo's vorige week. Met een uitwendig echo apparaat was de rechter wel zichtbaar, de linkse is nog steeds niet gevonden! Het kan zijn dat ik zonder linker eierstok geboren ben, dit wordt in een later stadium nog bekeken via een scan. Zo kom je nog eens ergens achter. Maar goed, ik zou de punctie dus via mijn buik krijgen onder narcose. Zag er erg tegenop aangezien ik nog nooit een narcose/ operatie of wat dan ook heb gehad, maar achteraf viel t natuulijk mee. En ze hebben uiteindelijk toch via de schede de punctie kunnen doen, toen ik onder narcose was hebben ze een inwendige echo gemaakt en was de eierstok wel te bereiken. Waarschijnlijk gezakt sinds vrijdag doordat deze zwaarder is geworden.
Jeetje meis..wat een toestand bij jou..misschien ook maar beter dat je volledig onder narcose bent gegaan.anders zou het voor jou helemaal en hel zijn geweest. De punctie bij mij was op zich goed te doen, rechts heb ik amper iets gevoeld maar links was gevoeliger zeker op het einde toen kreeg ik echt heftige krampen. Laten we hopen op goed nieuws allebei! wanneer krijg jij te horen of er een bevruchting heeft plaats gevonden?
Hoi Moray, Ik heb afgelopen donderdag de punctie gehad, had 26 follikels, een paar hebben ze laten zitten die waren te klein. Maar heb 2 dagen een gevoellige buik gehad. En ik had ook antibiotica vanwege een cyste en kreeg daar darmklachten van , veel naar de wc geweest en gerommel. Dat is een bijwerking van antbiotica. Veel drinken inderdaad en lekker rustug aan doen. Succes!
bedankt herma! weet ik iig zeker dat het toch die antibiotica is die dat gerommel en last van mijn darmen geeft!
Laten we het hopen moray, dat het goed nieuws voor ons beide wordt! Daar gaan we wel vanuit toch!? Jij hebt vlak voor de behandeling nog een cyste laten verwijderen lees ik? Was dat pijnlijk? Wij horen het morgenochtend voor 12.00 uur als er geen embryo's ontstaan zijn, als we niks horen is het goed. Donderdag om 11.00 uur heb ik een echo bij "ons" zh of er geen vocht aanwezig is en s'middags om 16.10 uur een afspraak voor de tp in een ander zh. Wij krijgen ICSI vanwege kwaliteit zaad van mijn vriend. En jij hoort het morgen al toch?
Blondje, ze hebben inderdaad een cyste bij mij weg gehaald maar dat hebben ze gewoon tijdens de punctie gedaan dus daar heb ik niks extra's van gevoeld gelukkig! Spannend morgen en overmorgen voor jou ook! ik ga voor je duimen. Ik moet zeggen dat ik best wel nerveus ben hoor..ik hoop zo op goed nieuws... Hoe is het trouwens met je buik? bij mij is het al ietsje minder gelukkig..
Moray, ik ga voor jou ook duimen! Jij weet morgen al meer, nog 1 nachtje slapen! Fijn dat je buik minder pijnlijk is! Mijn buik gaat wel, alleen merk ik wel dat het al snel te veel is, terwijl ik normaal altijd bezig ben. Ben vandaag even naar de bakker gelopen, dacht goed wat frisse lucht, en mijn buik ging meteen meer pijn doen. Echt rust houden dus. Met de spanning valt het nu nog mee maar ik denk dat dat richting donderdag wel komt! Heb vandaag ook afleiding gehad door bezoek van mijn zusje en neefje van 10 weken. Probeer een beetje rustig te blijven als dat lukt meid, warm bad nemen ofzo! Weet je al hoe laat ze je ongeveer gaan bellen?
Blondje, probeer jezelf echt rust te gunnen dat heb ik ook gedaan, ik heb alleen maar in mijn bed gelegen en het gaat nu echt al ietsje beter! Ik mag morgen zelf om half 10 naar het ziekenhuis bellen, als ik goed nieuws krijg mag ik bloed gaan prikken even een uurtje wachten en als alles ok is mag ik naar een ander ziekenhuis(waar alle lab bezigheden gebeuren) voor de tp...echt spannend hoor..ik hoop zo dat het voor jou en mij goed nieuws gaat worden! duim duim duim..misschien een brutale vraag maar wat is voor jullie de reden dat jullie in de medische molen terecht zijn gekomen?
22 eicellen, mooie score!! Bij mij hadden ze er 25 weg gehaald. Heb een week last gehad maar dat kwam ook door de overstimulatie. Geen tp voor mij dus. Lekker rustig aan doen en veel drinken. Hoop dat je geen overstimulatie heb en gewoon een tp krijgt! Succes!