Hallo dames, Ik ben afgelopen dagen vanaf dinsdag bij mijn vriend wezen slapen. Ben net thuis gekomen en ging bij me hamster kijken, WEG!! luikje stond nog open (mama vergeten). Mijn moeder had hem woensdag voor het laatst gezien. Ik slaap op de 3e verdieping in het huis, met 3 slaapkamers, mijn eigen, me zus en broertje. Ik heb nu op alle slaapkamers snoepjes neergelegd en op mijn eigen kamer zijn hokje op de rond met vers voer. Ik dnek niet dat hij naar de 2de verdieping is gegaan want dan moest die 13 traptredes af... Ik ben echt mega ongerust! Iemand nog meer tips?? Groetjes Eliza
uhm ze kunnen wel degelijk trap lopen. dus ik zou echt even heel goed zoeken. maar ik acht de kans dat je hem (levend) weer vind klein
nou ben mijn hamster ook een keer kwijt geweest en heb hem weergevonden (na 2 dagen) in de kast waar een zak aardappelen in lag ..tonnetje rond met ronde wangen haha suc 6 met je zoektocht !!
Ik zou op de gekste plekken zoeken als ik nou was. Wij hadden er jaren terug eentje die altijd los in de woonkamer liep want die kon niet knagen vanwege een afwijking aan de tanden. Op een gegeven moment was ze toch de kamer uit gekomen en is onder de wasmachine gekropen en er vervolgens in. We hebben de halve wasmachine ontleed om het beestje er weer uit te krijgen. Hoop dat je m nog terug vindt.
Hoi Eliza, ik had toen ik nog thuis woonde syrische hamsters.... die waren ook zo goed in ontsnappen. Een keer was er weer eens een weg... was ze naar mijn broers kamer gelopen, toen langs een verwarmingsbuis tussen vloer en plafond gegaan en zo weer onder het keukenblok terecht gekomen (daar liepen de buizen heen, was de enige mogelijkheid). Ze was dus aardig gevallen maar mankeerde niks. We hadden ook een kat dus was geluk hebben. Hopelijk vind je 'm snel terug.
Probeer per kamer alle kieren en gaatjes te vinden waar hij door kan. Zorg dat je alle deuren gesloten houdt(en oplet dat er niets meeloopt als je door een deur gaat) en dat de hamster dus geen enkele kamer kan verlaten. Leg daarna in verschillende hoekjes voer neer en kijk na een tijdje of er ergens wat is verdwenen. Hopelijk vind je hem snel.
mijn hamster is via de verwarmings buis naar beneden in de kelder gezakt. en na 2 weken kwam hij weer boven water haha
hamsters kunnen ook door kleine kieren hoor, en trappen lopen gaat ook best. hopelijk komt hij snel weer terecht. mijn zusje heeft zoiets een keer gehad met haar rat. We waren op vakantie en mijn andere zus die was eerder teruggekomen dus die had ze eten gegeven en het deurtje vergeten dicht te doen. Tijdens de vak. stond het hok beneden en normaal boven op m'n zus haar kamer en hij is zelf richting haar kamer gelopen. En daar kwam hij na een paar dagen weer tevoorschijn.
Wij hadden vroeger ook een hamster die vaker ontsnapte.. Oa op deze plekken hebben we hem gevonden. - In een dichte paraplu in de paraplubak! - In een lade - In de convectorput etc... Veel succes met zoeken dus! Hopelijk heeft het arme beestje niets
Bij ons kwam de hamster opeens weer uit het schuine plafond van de badkamer geknaagd midden in de nacht. Gelukkig ben ik er destijds wakker van geworden anders was hij in de plee gevallen haha.
bedankt voor alle reacties, nog steeds geen succes met het vinden. Maar wij hebben 3 verdiepingen in huis met op de bovenste 2, 3 kamers. en beneden een woonkamer met 7 honden en 2 katten. hij kan dus overal zijn!!! ik probeer zo veel mogelijk snoepjes te leggen in kamers en de deur dicht te doen, (waar hij waarsch gewoon onderdoor kan). Ik hoop zo dat hij nog leeft en weer terug komt. Echt ik vind dit zo zielig voor dat beestje. Okal is hij maar zo klein.. het doet veel met je Zeker als hij ook echt alleen mijn hand vertrouwde wat hij dus deed. Hij likte water van mijn vingers af en pakte snoepjes uit mijn hand Echt een lieve hamster!
Ken je niet iemand met een klein hondje (lief hondje, die gezelschapsdieren waardeert). wij hadden 2 dwerg hamsters die door de tralies heen gingen en dus foetsie waren...ik was ook ten einde raad maar elke keer vond de witte malthezer van mn moeder de beestjes...hij rook ze en waar hij het langs bij rook zag ik ze...ja klinkt heel stom maar het hielp wel
ah het zijn echt slimme beestjes! ik had er vroeger ook 1 die klom snachts uit haar hokkie en die kwam dan naast mijn hooft op het kussen slapen whaha.
Mijn schoonzusje heeft ooit een hamster gehad die dagen weg was, die zat uiteindelijk in het bankstel hihi (van onder erin gevroten)
ben mn hamster ook eens kwijt geweest en die had zich doodleuk in de bank gevreten via de onderkant :x
als ik de hamster kwijt was.. zat ie altijd op de zelfde plek.. en dat was achter de inbouwoven goeie vraag hoe ie daar kwam.. maar ik kon dus elke keer de oven eruit sjouwen.. en daar zat meneer dan prinsheerlijk
Die van mij was ook een keer weg. Was naar slaapkamer van mijn broertje gewandeld en achter zijn kleding kast gaan zitten. Hij hoorde hem op een gegeven moment krassen achter de kast.