dag dames, Ik heb thuismonitoring aangevraagd . zou vanaf week 32 in aanmerking komen daarvoor . Zijn er vrouwen die daar ervaring mee hebben? Isnhet wat? Gezien ik geen energie heb in een lange ziekenhuisopname lijkt dit voor mij een ideale oplossing Hoor graag ervaringen.
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap thuismonitoring gehad. Ik vond t een geweldoge uitkomst! Anders had ik in het ziekenhuis moeten blijven en nu kon ik lekker thuis zijn. Echt heel fijn dat ik in aanmerking kon komen voor deze mogelijkheid.
Had jij bedrust of mocht je bewegen. ben je eerder bevallen? Het lijkt me echt ideaal gezien ik lang in het ziekenhuis moet liggen.
Mijn vliezen waren met 32 weken gebroken. Ik zou dus eigenlijk tot einde zwangerschap moeten blijven. In mijn geval, niet langer dan 37 weken. Dus toen het na 5 dagen nog rustig was, mocht ik op voorwaarde dat ik dagelijks thuismonitoring zou krijgen, naar huis. Ik mocht nog wel bewegen, maar mocht het natuurlijk niet te bont maken. Ik verloor druppelsgewijs vruchtwater en kindje was al goed ingedaald waardoor haar hoofdje als 'stop' functioneerde. Ik had alle gunstige omstandigheden dus wel mee om dit mogelijk te kunnen maken! Uiteindelijk na een week, werd er toch activiteit in mijn baarmoeder gemeten en mocht alsnog mijn boeltje pakken. De volgende dag bevallen van mijn dochter, uiteindelijk met 34 weken. Dus idd...wel te vroeg. Maar onze kanjer wordt volgende maand al weer 2 en deed het na haar geboorte gelukkig ontzettend goed!