Hallo vrouwtjes ! ik zit toch echt even met een dringende vraag in me buik m.b.t een evt. echo. Ik heb de afgelopen week steeds last gehad van licht roze bloedverlies. Nog totaal geen stolsels en mijn ZWANGERSCHAPS klachten zijn er nog steeds. Ook heb ik niet dagelijks last van deze roze "afscheiding" want dat lijkt er meer op ipv bloedverlies. Maar eerder om de paar dagen.. Ben podverdomme !!! 4 uur bezig geweest om mn verloskundige praktijk aan de telefoon te krijgen, en die vertelden mij dat ik 6 december een afspraak had, en dat ik gewoon moest afwachten.. Ik heb diezelfde avond de nachtdokter gebeld en die vertelde mij weer dat ik de volgende ochtend de gewone huisdokter moest bellen voor een verwijzing voor echo. Ben naar de dokter geweest en die wou het mij niet geven, vond het OOK niet nodig.. Nu zit ik wel ENORM in de zenuwen omdat NIEMAND het nodig acht om toch even te kijken.. Heb een tijd terug een VMK gehad en ik ben gewoon doodsbang dat dit ook niet goed zit. Enig idee waarom zowel mijn dokter als mijn verloskundige het niet nodig vinden om toch een echo te maken?!
omdat je nog niet heel ver zwanger ben klinkt heel gemeen maar zo is het wel. ze kunnen nu nog weinig zien en waarschijnlijk ook geen kloppend hartje dus ga je jezelf nog veel drukken lopen maken
omdat de kans erg groot is dat je nu nog niks kan zien, geen hartactie enzo, dus dan weet je nog niks en moet je alsnog afwachten tot volgende week. Ik had ook wat rozeverlies in diezelfde week als jij. Ik had een bloeduitstorting (hematoom). Vraag me niet af hoe die daar komt, kan door innesteling bijv. Dat beetje bloed moet er dan nog even uit en kan geen kwaad. Dus als je geen pijn/krampen hebt zul je echt even moeten doorbijten.
je bent nog zo kort zwanger, er is niet te zien of het goed of fout zit.... hartactie is er hoogstwaarschijnlijk nog niet en dan is er dus nog geen conclusie te trekken!
Je rose bloedverlies kan ook van de innesteling zijn en dat je zwangerschapsklachten hebt hoort gewoon bij het zwanger zijn. Dat zijn dus geen klachten die erop wijzen dat er iets niet goed zou zijn. Voor de rest sluit ik me aan bij wat hiervoor al is gezegd.
Hoi BabyxButterfly, Ik zie dat je uit Den Haag komt. Ikzelf woon in het Bezuidenhout en mijn VK zit in Bezuidenhout/Leidschendam/Leidschenveen. Op hun praktijk in Leidschendam hebben zij een echo apparaat staan. Mijn schoonzusje was ook niet zolang zwanger en had het gevoel dat het "mis" was, zij heeft deze praktijk toen gebeld en zij mocht 2 uur later al langskomen. Missschien een idee? Het is verloskundige praktijf Sifra... Succes!
Tja omdat als het toch mis is, dat ze niet veel voor je kunnen doen dan natuur zijn gang laten gaan. Daar is eigenlijk geen echo voor nodig. Niet dat ik je ongerustheid niet begrijp. Ik was 5 weken zwanger en toen verdwenen bij mij alle zwangerschapsklachten, grote paniek. Ik mocht langs komen, maar de VK gaf aan dat ze niet veel voor mij kon doen. Uiteindelijk zelf besloten om pas een echo te doen met 7 weken, omdat er dan pas meer zichtbaar is en het idee dat als het misgaat dat ik het voor die tijd vanzelf zou merken. Sterkte, het is met name het ergste het niet weten waar je aan toe bent.
ik had wel heel makkelijk een verwijzingsbrief gekregen voor een echo.....na 4 negatieve testjes, had de huisarts toch een verwijzing gegeven voor mijn geruststellign
Ik sluit me inderdaad bij de schrijvers hierboven aan. Met 6 weken is de kans groot dat er nog geen hartactie is en dan ga je nog meer stressen. En heel cru maar als het fout gaat, dan kunnen ze er niks mee. Ik snap je helemaal hoor want heb zelf ook een VMK gehad en die keer erna zwanger is killing qua onzekerheid maar probeer een beetje op je eigen lijf te vertrouwen. 6 dec is als snel. Lichtroze verlies hoeft echt niks te betekenen. Heel veel sterkte met wachten!
Ik begrijp, als ervaringsdeskundige van herhaalde miskramen, heel goed dat je wilt weten waar je aan toe bent! Vanaf 5w4d is er in principe hartactie te zien. Dit hangt soms ook wel af van of je bevruchtingsdatum exact klopt en hoe het kindje ligt of het zichtbaar is, maar jij bent 6w6d en dan kun je echt al wel iets zien. Mijn tip: ga gewoon naar de ehbo en zeg daar dat je je enorm veel zorgen maakt en wilt weten of het goed zit. Heb ik ook eens gedaan. Ik moest toen wel 3 uur wachten tot er een gyn vrij was om even te kijken, maar ik kreeg het wel voor elkaar. En was daarna gerustgesteld, want er was bij mij toen hartactie en deze zwangerschap is goed verlopen verder. Ik had toen ook veel bloedverlies, zelfs tot de 14e week! Dus als je het echt wilt weten zou ik dat doen. Sterkte!
Wel even aanvullen voor TS. Nu een goede echo geeft geen garantie. Je zult dan weer zenuwachtig worden tot de volgende echo. Spreek ook uit ervaring na een MK. Probeer echt een beetje op je eigen lijf te vertrouwen!
6 december is toch dinsdag al? Tsja, hier ging het hetzelfde, eerste echo kon absoluut niet eerder dan 7w5d. Het ligt er een beetje aan hoeveel je kunt zien met een eerdere termijn, niet alle echoapparaten zijn even goed
Dankjewel iedereen voor de berichtjes.. Ik had zelf in principe ook een beetje gegoogled, en las dat er al hartactie is met 5 weken en nog iets.. Vandaar mijn vraagstelling.. Ik weet dat ze niets kunnen doen als 't niet goed zit, maar het gaat meer om mijn gevoel. En naar de ehbo gaan vind ik dan ook weer stom, en ben bang dat ik weggestuurd word. Ik wacht wel tot dinsdag, al zou het moeilijk zijn!! In ieder geval bedankt voor de berichtjes ! xxx
ook wel onzin dat het te vroeg is hoor.. je bent op 1 dag na 7 weken en je hebt roze 'bloedverlies' EN mk in het verleden.. echt reden tot een echo hoor, al is het maar voor kalmering wij hadden onze echo gepland met 6+6 en je zag een heel mooi vruchtje met hartactie, duidelijk. vanuit de VK zeiden ze liever vanaf 7 weken dus 1 dagje eerder kon wel. snap niet dat ze je zo in onzekerheid laten zitten hoor.. en als je 6 dec. bij je vk een afspraak hebt, wil niet zeggen dat ze daar een echo apparaat hebben. dat doen ze hier ook nooit, moet ik altijd een afspraak voor maken. wel wil ik je nog even zeggen dat mn vk zei dat bloedverlies met 6 en 10 weken heel normaal is omdat dat aan de hormonen ligt.. ik heb met 6,5 week ook bloedverlies (heel klein beetje) gehad en ben nu bijna op de helft..
Dit vind ik zo'n verschrikkelijke onzin! De eerste hulp is er voor noodgevallen en niet voor iemand die een bepaald gevoel heeft. Zoals anderen al schreven: Als het dan mis is, is er ook niets aan te doen. De natuur gaat gewoon z'n gang. Ik zou niet durven me op de EHBO te melden terwijl er daar mensen zitten die echt acute hulp nodig hebben. Volgens mij sturen ze je tegenwoordig weg ook als je geen verwijzing hebt gekregen van de dokter (tenzij duidelijk is dat je arm er echt half af ligt of iets dergelijks). Dus nee, deze tip zou ik zeker niet opvolgen!