hoi mijn zoontje van bijna 7 zegt dat een paar jongens hem geregeld pijn doen. Ik heb hem gezegd dat hij dit niet mag laten doen en dat hij desnoods een mep terug moet geven maar dat durft hij niet ... hij zegt dat het dan nog erger wordt en ze hem nog meer stampen (hij is klein van stuk en kan er fysiek ook nt tegenop denk ik). zouden jullie dit tegen de betreffende ouders zeggen?
Waar / wanneer gebeurt dit? Als het op school of bij een sportclub o.i.d. is, zou ik eerst contact opnemen met de volwassenen die daar verantwoordelijk zijn. Eens vragen of zij er extra op kunnen letten eat er nu precies gebeurt en de jongens er op aanspreken. Als het op straat is, zou ik de ouders inderdaad eens benaderen. Gewoon in alle rust en zonder boosheid. Dat de jongens blijkbaar prolemen met elkar hebben, hoeft er niet voor te zorgen dat jullie dit ook krijgen. Leg eens uit met welke verhalen jullie zoon thuiskomt. En vraag wat hun kinderen over jouw kind vertellen. Als ouder ben je natuurlijk geneigd om in eerste instantie je eigen kind te geloven. Maar als leerkracht weet ik dat het soms toch anders / genuanceerder ligt. Dus ik zou toch proberen beide kanten van het verhaal boven tafel te krijgen. En dan eens kijken of je afspraken kunt maken. Dan moet je natuurlijk wel ouders treffen die bereid zijn om mee te werken. Als één of meer partijen in mijn-kind-doet-dat-niet-modus schiet, zul je niet veel voor elkaar krijgen.