Bewust moeder worden voor je 25ste

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jollie, 31 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Allo allo allemaal,

Ik denk begin eens een topic voor meiden die bewust zwanger willen worden voor hun 25ste. Soms is het voor de buitenwereld een beetje abnormaal als je voor je 25ste mamma wilt worden, want het is mode om pas aan kinderen te denken rond je 30ste.

Zelf ben ik 22 en wil juist bewust nu moeder worden, wie denkt er ook zo over. Vind het leuk om verhalen van anderen te lezen om zo ervaringen te delen.

Groetjes Jollie

2. Niet meer actief

Heb altijd al vroeg kids willen hebben, maar vriendlief wilde niet.
    Nu ben ik 24 en wil hij wel. Zijn nu in de 5e klusmaand.

3. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Ooh wat leuk dat hij nu wel wil, veel succes met zwanger worden.

Zelf wilde mijn vriendje vorig jaar al kinderen (hij zegt al heel lang dat hij jong vader wilt worden) en ik twijfelde nog wel. Mijn moedergevoelens waren er wel maar mijn verstand nam de overhand, nu wil ik wel en overheerst mijn gevoel veel meer. Dus we gaan er nu voor, afgelopen donderdag voor het laatst de pil geslikt. Ik ben een benieuwd hoe snel het allemaal gaat.

knuf jollie

4. Niet meer actief

Spannend joh!
    Heb je een pb gestuurd ;)

5. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    PB? wat is dat

sorry ben nog niet zo gevorderd :D

6. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Er zijn nog meer topics over jonge moeders waarschijnlijk vind je daar meer jonge moeders :) (zoals ik)

7. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Hoi Jollie

30 oktober 2006 zijn mijn man en ik trotse papa en mama geworden van een dochter. Ik ben 23, bijna 24 en mijn man is net 25. Voor ons ook een hele bewuste keuze. We zijn jong getrouwd, op ons 22 en 23e en wilden altijd al jong kinderen. Omdat mijn man een jaar geleden ziek werk en misschien chemokuren moest, werden we wle even met onze neus op de feiten gedrukt dat je het niet altijd voor het zeggen hebt wanneer alles in je leven gebeurt. gelukkig bleven de kuren mijn man bespaard en gaat alles nu weer goed. Wij besloten om er meteen voor te gaan en het was ook meteen raak.
    Zo mooi dat dit wonder ons is overkomen. Vorig jaar een trieste kerst en nu een geweldig mooie kerst als gezinnetje!

Dus ik zou zeggen, ga er voor, juist nu je jong bent heb je nog alle kansen! Veel succes!

p.s. in mijn album kun je ons meisje bewonderen!

8. Niet meer actief

Mooie foto's!

9. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Wat een verhaal!
    Jullie hebben wel een mooi kindje hoor... Goed gedaan hihi.

Ik en mijn vriend zijn er ook helemaal klaar voor en we gaan er dan ook voor. Het is mijn leventje en alleen ik kan bepalen wat ik met mijn leven wil doen. Ik zie dat wel zitten om volgend jaar (hoop ik) met zijn 3tjes de wereld mogen te verkennen. En met jong moeder worden zie ikzelf veel meer voordelen dan dat ik dat op latere leeftijd zou worden.

liefs jollie

Trouwens waar kan ik die topics van jonge moeders dan vinden, onder zoeken vind ik ze niet. Kan natuurlijk ook aan mij liggen...!

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.839
    113
    hee meiden,

Ook hier iemand die bewust jong moeder wil worden!

Ik ben nu 23 en net 5 weekjes zwanger van ons 1e hummeltje. mijn vriend is net 22 en riep ook al een tijdje dat hij graag jong vader wilde worden.

Het lijkt idd een beetje een trend te zijn, om tot je 30e te wachten en je carriere voor te laten gaan. Iedereen moet dit zelf weten hoor, niks te nadele van diegenen die wat langer wachten, maar voor mij liever wat eerder.

Greotjes

11. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Oh die topics zijn allemaal gesloten zie ik, zijn overdatum :p

Ehh nou hier dan nog een jonge moeder, (bewust)
    Ik word volgende maand 25 en verwacht over een paar weken mijn 5de kindje :)

12. Niet meer actief

Wat gaaf!
    Ik zou wel in jouw schoenen willen staan hoor! ;)

Echt super!

13. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik ben ook heel dankbaar voor mijn positie hoor :D

14. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Lekker gezellig zo'n groot gezin....

Mijn schoonzusje (is het nog niet maar noem haar wel zo) heeft ook een groot gezin met 4 kinderen zij is ook nog pas net 25.

Zelf wil ik niet zo'n heel groot gezin (denk ik), eerst maar eens genieten van een eerste wondertje. Daarna zie ik wel weer verder...

Het is grappig, maar kan bijna niet wachten tot er iets bijzonders in me gaat groeien.

Liefs jollie

15. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    En ik voel me ook nog heel jong hoor, met 26! Iedereen in mijn omgeving begint rond de 30/32, en ikke lekker niet. Inderdaad bij ons thuis de bewuste keus, voor de carriere, die begin ik erna wel!

16. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    26 is ook nog wel jong hoor, alleen niet meer zo piepjong hihi :p

Zo denk ik er ook over, het lijkt mij makkelijke carriere maken met kinderen dan dat je ze nog moet krijgen. Ben je net lekker in je werk moet je stoppen omdat je zwanger bent, lijkt me toch ook wel vervelend. En nog een voordeel ze kunnen je er niet uitschoppen als je al kinderen hebt, terwijl ze dat nog wel willen doen als je zwanger bent.

Ik zie alleen maar voordelen.

Ik heb zelf ergens gelezen dat ze op een universiteit juist aanbevelen om kinderen te krijgen tijdens je opleiding... omdat dit juist beter zou zijn voor je carriere. Dus wat zeurt iedereen over carriere... het is toch wat je er zelf van maakt.

Greetz

17. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik studeer dan ook nog!

18. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Hoe oud was je toen je je eerste kind kreeg Maisy?

19. Niet meer actief

ook hier een jonge moeder
    en bewust ook
    ik was 20 en mijn man 28 jaar toen we onze dochter kregen
    ;) ;)

20. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    haha kijk eens aan voldoe jij al helemaal aan de adviezen hahaha :D

Ik studeer momenteel ook nog, maar ben wel als alles goed gaat in april of juni klaar met mijn opleiding. Zelf denk ik dat ik het werk nu dat ik pas begin met werken ook goed kan combineren. Als ik klaar ben kan ik in het basisonderwijs gaan werken, nu is hier in limburg nog weinig kans op een vast baan maar wel heel veel vervangend werk te krijgen. Dus dan kan ik zelf bepalen of ik dagen wil werken ja of nee... is soort oproepbasis. Hopelijk kan mijn vriend na april ook een vaste baan krijgen, want dan is hij klaar met zijn opleiding. Heeft een leer/werkopleiding gedaan. Hopen dat dan allemaal goed komt, en dat het financieel dan ook wel snor zit.

Deel Deze Pagina