Klopt dit een beetje

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by MariamZ, Feb 9, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ik had dit gevonden op zp met een bron van artsennet.nl maar daar kom Jennifer op geen toegang tot. Dus vroeg me af of jullie weten of dit klopt.

Je moet je nog wel even bedenken dat de kans op een miskraam per leeftijdsgroep ook weer wisselt.
    Tussen de 20 en de 30 heb je de kleinste kans op een miskraam, (ongeveer 9%), voor je 20e en tussen je 30e en 35e ligt die kans op 11% en na je 35e op 21% en na je 40e op zo'n 40%...

Verder is het zo dat de kans op een miskraam na het zien van een kloppend hartje, drastisch daalt. Heb je nooit eerder een miskraam doorgemaakt, dan ligt die kans op ongeveer 0,5-1%. Heb je eerder een miskraam meegemaakt, dan kan die kans tot wel 3% nog zijn, maar het ligt iig een stuk lager dan, dan de 10% die je gemiddeld kans loopt op een miskraam.

2. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Weet niemand t?? Ben erg nieuwschierig

3. 1BB

1BB Bekend lid

Oct 3, 2016
    573
    67
    28
    Female
    ♡
    Ja hoe ouder je bent hoe meer kans op een miskraam. De meeste miskramen zijn in het prille begin (waarschijnlijk zelfs voor veel vrouwen doorhebben dat ze zwanger zijn), dus van dat hartje kan ook kloppen. Verder zijn aanleg en medicijn gebruik van de moeder ook van belang.

4. Saartj

Saartj Actief lid

Jan 30, 2017
    130
    17
    18
    Female
    Percentages kloppen niet helemaal hieronder link naar site waarin percentages staan. Dit is allemaal wetenschappelijk onderbouwd. Ik weet dit omdat ik zelf afgestudeerd ben als verloskundige. En dan op dit forum mee praten als patient is wel ironisch he. Hoop dat je er wat aan hebt.
    Nu is het ook wel zo dat hartactie altijd kans op miskraam significant verlaagt maar ligt ook wel aan de termijn. Ik heb dit zelf opgezocht toen ik bij vorige zs 6 weken en hartactie had, percentage was toen 12 procent. Maar helaas was ik die twaalf procent. Kan ik nu alleen niet zo snel vinden.

https://www.nhg.org/standaarden/volledig/nhg-standaard-miskraam#idp20660480

5. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Verloskunde? Jeetje..
    wat grappig dat je dan hier meekletst.. ben je nu niet bang dat iedereen je gaat bestoken met vragen? Haha.
    Die cijfertjes zijn allemaal leuk... er zijn zoveel uitzonderingen..
    Ik vind het ook zenueslopend.. maar je hebt er toch niks over te zeggen.

6. Saartj

Saartj Actief lid

Jan 30, 2017
    130
    17
    18
    Female
    Hey,

Ja ik schreeuw het niet echt van de daken.
    En bovendien kan ik nooit oordelen over iemands situatie omdat ik niet alles weet van je voorgeschiedenis etc. Algemene vragen kan ik beantwoorden.
    Maarja kom meer voor de steun

Share This Page