Zo spannend weer....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nr3, 10 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. born to be mam

    born to be mam Actief lid

    22 okt 2012
    214
    203
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij willen voor een tweede gaan. Sind juni de mirena er uit laten halen. Helaas vandaag weer een negatieve test. Moet donderdag ongesteld worden, dus stiekem nog een beetje hopen maar vrees van niet.
    Ik moet wel zeggen dat ik opzie tegen zwanger zijn en bevallen in Corona periode. Je bent beperkter met zwangerschapsgym, babyshowers, kraamborrels, afspraken bij verloskundige enz.
     
  2. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Het gaat niet om de anticonceptie. Ben het eens dat de man daar ook verantwoordelijk voor is. Maar ik vind niet dat als je in je eentje een kinderwens hebt en je man niet je dan zomaar kan stoppen met anticonceptie.

    Daarenboven, de meeste mannen willen geen knoop erin, dus ja, het is helaas wel zo dat de vrouw eigenlijk degene is die voor anticonceptie moet zorgen.
     
  3. Nr3

    Nr3 Lid

    7 sep 2020
    62
    19
    8
    Vrouw
    Nee hoor. Dat moeten vrouwen helemaal niet. Dat mag je zelf kiezen.
    Eigenlijk draai je in je voorbeeld de zaak precies om. Hij wil geen knoop, dus moet zij maar ac regelen.

    Als een man geen knoop wil en geen kinderen, kan hij condooms gebruiken of geen seks hebben.

    Als een vrouw nog een baby wil, maar de man niet meer, dan zit er voor de vrouw niets anders op dan dat te accepteren en respecteren. Maar ze hoeft dan niet tegen haar zin in ac te gebruiken.
    Kijk, als ze zou zeggen: "Ik heb geen seks meer met je, want ik wil wel een baby en jij niet. En seks is bedoeld voor de voortplanting. Dus ik vind het onnodig en vervelend om te vrijen terwijl ik weet dat er geen kindje meer van komt."
    Dat zou ik passief-agressief vinden.

    Zo kijken mijn man en ik er tenminste tegenaan ;)
     
  4. Nr3

    Nr3 Lid

    7 sep 2020
    62
    19
    8
    Vrouw
    Daarbij komt dat die hormonale ac bij veel vrouwen voor klachten zorgt en zelfs kankerverwekkend is! Ik verbaas me erover hoeveel mannen het doodnormaal vinden dat hun vrouw dat in haar lichaam heeft of dagelijks slikt en hoeveel vrouwen dat dus vrijwillig doen. Ik heb in mijn hele leven 1,5 jaar hormonale ac gebruikt. Toch geen 14 kinderen als resultaat en wij denken samen aan de ac en nemen samen verantwoordelijkheid voor het wel gebruiken en voor het niet gebruiken van ac. Mijn man hoeft dus geen knoop als hij dat niet wil. Sterker nog, wat mij betreft liever niet. En hij ziet mij niet graag aan de hormonen.
     

Deel Deze Pagina