Hoeveel weken ben ik nu zwanger? Wie helpt?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mobie, 6 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mobie

Mobie Nieuw lid

6 sep 2006
    4
    0
    0
    Hoi, ik heb vandaag mijn eerste echo gehad. Het was fantastisch om dat kleine mensje te zien bewegen en het hartje te zien kloppen.
    Ik ben van 1 ding een beetje in de war: volgens de verloskundige ben ik nu
    9 weken zwanger (dit zei ze op basis van het opmeten van het kindje).
    Ze zei dat de uitgerekende datum 10 april is. De baby zou dan ongeveer 21 juli verwekt moeten zijn.
    We hebben er een tijdje over gepraat, want ik weet zeker dat mijn man en ik
    12 juli hebben gevreeen, en daarna 2,5 weken niet meer! Hoe kan dit nou? Zaadcellen kunnen toch geen 9 dagen overleven? Ik krijg nu over 2 weken weer een echo, om nogmaals te kijken. Volgens de verloskundige klopte de datum echt, en groeien baby's de eerste 12 weken volgens een exact patroon. Ik maak me zorgen: of de baby is te klein, of de verloskundige heeft het mis, want ons kindje kan onmogelijk pas op 21 juli verwekt zijn. Heeft iemand dit meegemaakt en kan iemand meer informatie geven? Heel erg bedankt, 'Mobie'

2. Niet meer actief

Ze gaan altijd uit van je laatste menstruatie. Je krijgt dus in princip 2 weken " kado "

3. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Gezond sperma kan namelijk wel een week lang in je baarmoedermond blijven leven, wachtend op de eisprong. En niet 24 of 48 uur zoals veel mensen denken. Het komt zelfs voor dat sperma tien tot veertien dagen kan blijven leven, maar dit zijn uitzonderingsgevallen.

Dit staat hier op de site beschreven uit een artikel. Dus is wel mogelijk :rolleyes: . Die meting in de vroege zwangerschap is vaak erg nauwkeurig heb ik begrepen.

4. Niet meer actief

Bij mij hadden ze het ook niet goed hoor!

Ik had een termijn echo (terwijl ik zeker wist wanneer het gebeurt moest zijn, aangezien HET niet zo vaak voorkomt) en ze rekende mij op 9 weken.

Een week later was ik ineens 11 weken.

Bij navraag bleek dus dat het vaak ook een schattig is. Het kindje kan iets gebogen liggen, wat niet goed zichtbaar is. Het is dus niet zo nauwkeurig, als men beweert.

Ik zou gewoon je eigen datum aanhouden!

5. Mobie

Mobie Nieuw lid

6 sep 2006
    4
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties,

Fijn om te horen dat er dus verschillende verklaringen kunnen zijn. En dat ik me dus waarschijnlijk geen zorgen hoef te maken.
    (Dat doe ik soms wel hoewel ik me zo had voorgenomen dat niet te doen!

;) )

Groetjes Mobie

6. Niet meer actief

duh.. haha.. daar ben je mens voor hoor!

7. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Je moet gewoon vanuit gaan van je laatste menstruatie je krijgt inderdaad 2 weken kado dat is vanaf je ongi tot eisprong.

Ik had afgelopen dinsdag een echo en ik zelf was precies 8 weken en de echo gaf aan 7 en 4 dagen, maar de gyn zei zelf ook wel we houden het maar op 8 weken, want het is niet altijd even goed te berekenen.

Groetjes Anna

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    niet iedereen heeft exact volgens een schema een eisprong en daarnaast kunnen spermacellen wel tot 10 dagen in leven blijven. alhoewel het een opmerkelijk iets is, is het dus niet onmogelijk. gewoon lekker laten gaan en kijken wat de volgende echo zal zeggen.

9. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    hoi,

ik vindt het ook zo raar... bij mij eerste echo was ik 5weken. maar hun wisten het ook niet zeker! nu mag ik donderdag 14sept weer voor me 2echo...
    maar ook ik voel dat het niet klopt. mijn laaste menstruatie was 22juli hoe ver ben ik nu dan?

Liefs Lieverdjuh

10. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik denk dat je dan nu ongeveer zeven en een halfweek zwanger bent.

11. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    ja dat klopt.
    ben vandaag voor de echo geweest en me banner klopt precies hihihi.

Deel Deze Pagina