Welke dagen het best geslachtsgemeenschap???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Debstertjuh, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ik ben nieuw op deze site, maar heb al heel veel gelezen hier!
    Fijn om vanalles te lezen rondom zwanger worden en de zwangerschap!!!

Maar goed ik zit eigenlijk met de volgende vraag:

Op welke dagen kan je nou het beste geslachtsgemeenschap hebben om de meeste kans te maken op een zwangerschap?
    Tuurlijk is dit onderwerp een veel besproken onderwerp, maar ik lees nogal wat verschilletjes! 4 dagen voor en 1 dag na je eisprong?
    En om de hoeveel dagen kun je "het" het beste doen? Dan lees je 2 dagen ergens anders weer 3 dagen...

Ik ben net weer ongesteld geworden en wil de volgende ronde er weer goed tegenaan gaan :D.
    Vrijdag 4 juni is mijn verwachte eisprong

Wat zijn jullie ervaringen? En wat raden jullie aan?

2. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    He Debstertje ... leuk een naamgenootje ;)
    Ik ben ook net vandaag ongesteld geworden .. wat leuk dan lopen we ook nog gelijk :D
    Om even antwoord op je vraag te geven, je kunt het beste "klussen" op de dag vóór je eisprong, dan zitten de zaadcellen al klaar voor het rijpe eitje, of op de dag van de eisprong natuurlijk. Om dit vast te stellen kun je natuurlijk het beste een ovulatietest doen.
    Verder is het zaad van de beste kwaliteit als je het om de 36-48 uur doet, dus ongeveer om de 2 dagen is het beste!

Ik heb dit ook laatst pas ergens gelezen maar dat weet ik dan wel alvast voor deze maand, hoop voor ons beide dat we deze maand zwanger mogen worden!

3. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, leuk dat je zo snel al reageert!
    We lopen bijna samen, ik ben gister ongi geworden. Bij ons was het pas de 2de ronde na 11 jaar de pil te hebben geslikt... Maar ben al wel 2x netje op tijd (dag 28) ongesteld geworden!
    Maar vind het wel een spannende tijd hoor! Eerst heb je zoiets van we zien wel wanneer het komt, maar nu het eenmaal zo ver is wil je toch het liefst zo snel mogelijk zwanger zijn!

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

De een zegt dat je in je vruchtbare periode het beste om de dag kunt klussen, en de ander zegt dat je dan het beste elke dag kunt klussen.

Ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt. En vooral in het begin, dat het leuk blijft en dat het niet gelijk moeten word.

Succes en hopelijk is het snel raak :)

5. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    He meid

Ja als je dat eenmaal in je kop hebt he, onze eerste was niet gepland en een echte "verassing", had gehoopt dit keer ook weer in één keer zwanger te raken maar helaas ...
    Moet het denk ik toch maar een beetje laten begaan, ben er teveel mee bezig nu... maar goed ik weet dat het kan dus moet daar maar op vertrouwen dan zal het niet te lang duren ;)

Trouwens ik heb bij de 1e ook 8 jaar lang de pil geslikt (en geen lichte) en was toch in één keer zwanger :D
    Dus het zegt niks, succes meid!

6. Nogeenkindje

Nogeenkindje Actief lid

5 mei 2010
    113
    0
    0
    Hey Debski,

Ik heb precies hetzelfde als jou. Bij mij eerste was ik ook direct zwanger na 7 jaar de pil te hebben gebruikt. En nu zijn we in ronde 2 voor de 2e en je bent toch een soort beledigd dat het niet gelijk raak was. Eigenlijk helemaal niet goed natuurlijk. Want als je binnen 6 maanden zwangen bent is het nog snel, maar je bent dan gewoon verwend van de vorige x. Maar ik hoop voor jou dat het ook snel raak mag zijn.........Deze maand hebben we goed geklust op het juiste moment, dus nu maar duimen.......Heb wel sinds dinsdag (mijn ovulatie) alleemaal raar gevoel/uitstraling richting mijn liezen! En een beetje opgeblazen gevoel.
    Maar ik ben er ook teveel mee bezig, misschien dat mijn lichaam het wel faked, maarja denk ik dan, anders zou ik dat toch niet voelen??
    Heb jij dit ook gehad??

7. MammaJo84

MammaJo84 Niet meer actief

Weet na alles wat ik heb gelezen ook niet helemaal meer wat nou het beste moment is om te klussen.

Ik gebruik sinds kort menstruatiekalender.net en daar kun je allerlei berekeningen maken (nadat je minstens 2 menstruaties hebt ingevuld).
    Mijn eisprong verwacht ik komende woensdag. De kalender geeft aan dat klussen sowieso maandag en woensdag 'nodig' is voor grotere kans op zwangerschap. Telkens een dag er tussen. Gister ook aan het klussen geweest, dus houd me gewoon aan om de dag tot de eisprong. En dan de dag erna ook nog.

Succes allemaal meiden!

8. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Hoi meis
    Ja dit herken ik helemaal ... je verwacht gewoon dat het weer zo gaat als de eerste keer en als dat dan niet zo is... :(
    Ik moet zeggen gisteren was ik een beetje verdrietig dat ik ongesteld werd maar nu ben ik wel blij, ik heb mijn 1e echte eigen menstruatie in 12 jaar tijd! Dat is toch ook super!

Ik hoop en duim voor je dat het deze maand raak is! :D

9. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    ik denk zelf dat het gewoon belangrijk is het te doen wanneer je zin hebt. wij doen het in elk geval als we zin hebben, soms elke dag, soms een dag er tussen heel soms 2 dagen er tussen. en dat voelt goed. Het kan allemaal best lang duren nog en daarom vrijen wij wanneer wij er zin in hebben.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Er was laatst een onderzoek dat je best elke dag mag..

Dat ging over de kwaliteit en kwantiteit van het zaad. Er is meer dan 1 zaadje nodig om een eitje te kunnen bevruchten, ze moeten met een groepje zijn om het te laten lukken.

Als een man zwak zaad heeft, kun je beter om de dag (of meer) gaan, zodat er wat meer zaadjes zijn, en er dus meer kans is dat er genoeg bij het eitje komen.

Maar bij een man met normaal zaad is dat probleem er niet. En daarnaast is de kwaliteit (iets) beter als je elke dag gaat.

Maar eerlijk gezegd: doe het gewoon als je er zin in hebt. Heb je een dag geen zin, sla je lekker over. Wil je elke dag, gewoon doen. Het moet wel leuk blijven.
    Pas als het na lange tijd niet lukt, zou ik kijken of je ergens wat kunt verbeteren ;)

11. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant

Deel Deze Pagina