Wat denken jullie? Op 24mei moet ik onder het mes onder locale anesthesie en dus doe ik toch maar voor de zekerheid een testje, mijn test was negatief! Op 7juni moet ik naar gynaecoloog voor mijn jaarlijkse controle en zij doet voor alle zekerheid een inwendige echo, bekijkt bm en eierstokken, zegt alles is ok... Nu afgelopen vrijdag 25juni krijg ik na bloedname omdat ik altijd zo moe was, te horendat mijn hcg op 30000 stond, en dat ik dus zes of zeven weken zwanger zou zijn, ik natuurlijk heel erg blij! Maar ik snap het niet goed, èn een negatieve test eerder èn een inwendige echo waar men over het feit ziet dat ik zwanger was?? Ben ik nu echt zes weken zwanger of maakt mijn hcg gewoon om onverklaarbare redenen echt felle pieken??? Gisteren stond mijn hcg al op 53400, hebben jullie een idee? Wat denken jullie? Kan het zijn dat ik per toeval en negatief test en dat de gyne erover kijkt, en eigenlijk toen dus toch al zwanger was???
had je er vlak voor getest of echt een paar dagen voor..want daar kan ook verschil in zitten met je hormonen.. heb je nu al opnieuw getest nu je dit weet>? als het goed is moet je dan nu wel posi testen! ik zou geen reden kunnen bedenken dat je hormonen zo hoog zijn zonder zw schap.. succes!
Als je 4 weken zwanger bent is het eigenlijk met een echo nog (bijna) niet te zien. De gyn heeft w.s niet echt gekeken naar een evt prille zw.schap maar naar andere dingen. Makkelijk over het hoofd te zien. Als je 6 weken zwanger bent dan heb je een week of 4 geleden je eisprong gehad en kon de gyn dus nog niks zien. Je bent echt zwanger, van harte!
Misschien heeft de innestelling plaats gevonden tussen 7 juni en 25 juni, dat verklaart waarom jij op 24 mei nog geen positest had en ook waarom de gyn op 7 juni niets vreemds zag op de echo. Heb je zelf al een thuis test gedaan? Zoniet, dan zou ik die eens doen als ik jou was. Het lijkt me wel erg vreemd dat jou HCG waarden ineens zo hoog zijn, zonder zwangerschap! Tegenwoordig is alles mogelijk natuurlijk, maar ik vind het vreemd. Ik denk dat je gewoon zwanger bent meid! Kon het ziekenhuis geen echo maken dan? Dan kunnen ze meteen zien of er een vruchtje zit ja of nee.
Die test uitslag is niet zo gek. Als je nu 6 weken zwanger bent, was de test op 24 mei nog negatief. En het zou kunnen dat je eisprong/innesteling was rond de echo van de gyn en dat ze het daardoor niet heeft gezien, maar dan zou je nu iets van 5 weken zwanger zijn denk ik? Als ik jou was zou ik contact opnemen met je gyn Een bloedtest liegt niet!
Als jij 7 juni een echo had en je was afgelopen vrijdag 6 weken zwanger, was je dus 7 juni een dikke 3 weken zwanger. Met aftrek van de 2 kado-weken dus een dikke week. En nee, dan zie je dus nog niks. Dat je 24 mei dus een negatoeve test nog had, klopt, want daar moest iig de innesteling nog plaatsvinden. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je zwanger was op het moment van de anesthesie Van die 6 weken moet je echt die 2 weken voor eisprong even afhalen: in die weken ben je niet zwanger, maar er wordt altijd geteld met 40 weken omdat de meeste vrouwen hun eisprong niet weten of die niet precies weten. Maar: gefeliciteerd dus!
bedankt allemaal voor de steunende berichtjes!! Ik ben al veel meer gerustgesteld! Dat ik zwanger was, daar twijfelde ik niet meer aan, want twee bloednames met zo'n hoog hcg... maar ik vond het zo gek dat de rest negatief was enkele weken terug, maar met jullie uitleg snap ik het allemaal eigenlijk wel weer! Namiddag bel ik nog eens met mijn huisarts, en anders is het wachten tot maandag, dan mag ik voor het eerst naar de gynaecoloog, is normaal wel nog niet met echo denk ik, maar mss dat die toch meer kan zeggen he? Zou gewoon heel graag weten hoever ik nu ben
Nou ik denk indd dat je gewoon echt ECHT zwanger bent Anders is je hcg nooit zo hoog lijkt me! Van harte!!
Jij bent zeker wel zwanger! gefeliciteerd! wat ik alleen niet snap is waarom mensen aanraden om een zwangerschapstest te doen.. tis natuurlijk leuk maar kan je nu al vertellen dat die eraf knalt want die meet een klein beetje je hcg waardes en je weet al dat die zo hoog zijn.