Ik merk dat ik tijdens mijn (hopelijk) vruchtbare periode en de dagen voor nod veel meer met zwanger worden bezig ben. In mijn vruchtbare periode wil ik eigenlijk iedere dag seks hebben ipv om de dag. Hoe doen jullie dat? Mijn vriend vind dat ik me niet zo druk moet maken. En heeft dan last van het 'moeten.' Herkenbaar? Die mannen staan er allemaal vaak een stuk nuchterder in he 😉 Ik maak geen gebruik van ovulatietesten. Heb deze 1 keer gedaan, toen kwam er een erg licht streepje. Maar toch maar niet mee verder gegaan, omdat ik het idee heb dat ik daar onrustig van ga worden.. iedere keer die testen doen Hopelijk hebben we allemaal snel een positieve test in handen!!👍
In principe moet om de dag voldoende zijn om zwanger te kunnen raken. Sperma leeft zo'n 48 uur in je namelijk. Ik zou het vooral gezellig maken wanneer jullie er beide zin in hebben. Succes en hopelijk heb je snel een positieve test in handen!
Elke is soms ook niet goed. Stel dat de kwaliteit van het sperma iets minder is dan gemiddeld, dan is elke dag sex juist niet goed omdat het dan niet goed kan "verversen/rijpen". Heeft je man bovengemiddeld zaad dan kan het zelfs wel 4 dagen overleven en met superzaad wel tot 7 dagen. Ik zou dus gewoon om de dag sex hebben. Dan zit je altijd goed en ben het dus eens met je man. Met om de dag kan je je eisprong echt niet missen En je zit pas in ronde 3 ik weet hoe graag je snel zwanger wilt worden (heeft elke vrouw wel), maar door er nu al zo'n druk op te leggen (bij jezelf en ook bij je man) ga je het niet trekken als het nog minimaal een half jaar duurt
Bedankt voor jullie reactie! Bevestigd weer even dat ik me niet zo druk moet gaan maken 😊Mn verstand weet wel dat om de dag prima is, maar voor mn gevoel loop ik dan kansen mis in de vruchtbare periode. En zit inderdaad nog maar in mn derde ronde, maar wat je zegt het liefst zijn we allemaal zo snel mogelijk zwanger 😆