Hallo, Ik ben momenteel 12 weken zwanger en sinds vrijdag kan ik niet meer mijn grote boodschap doen... Het maakt me wat ongerust... vooral omdat het nu al de 3de dag is op rij en ik durf niets in te nemen... wind heb ik wel genoeg (sorry voor de uitleg)... 'S morgens eet ik ontbijtgranen met melk en een glaasje sinaasappelsap, op het werk nog eens sinaasappelsag, veel vers fruit (meloen, bessen, pruimen) veel groente (sla, tomaten) rond de middag eet ik gekookt hesp met soms ook kaas erbij en wat mayonaise en 's avonds varieert het... Wat kan ik doen om mijn stoelgang wat makkelijker te laten verlopen... zijn zetpillen wel aangeraden? Bedankt voor jullie hulp groetjes Jenny
Hoi Jenny, Eén van de zwangerschapskwalen kan obstipatie zijn. Erg vervelend, maar het kan gelukkig verder geen kwaad. Ook al eet je al veel groenten en fruit, wat ook wel wil helpen is kiwi en dan het beste 's ochtends. Sowieso voldoende drinken. Probeer aan 2,5 liter per dag te komen, waarvan 1,5 liter water. Wat ook nog kan helpen is Stimulans van Nutricia, een vezeldrankje (smaakt als sinaasappelsap). Dit is verkrijgbaar bij bijna elke supermarkt en is te vinden bij de reformproducten. Lonneke