Zo stil op het werk

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

2. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Over stagiaires gesproken...PFF! Wij hebben er ook 2 (!) rondlopen bij ons in de winkel. (Werk in een supermarkt). 2 jongens lopen er bij ons, nou d'r kan nog geen goeiemorgen vanaf en ze lopen de hele dag achter elkaar aan. Ook zijn ze nog super bijdehand! Gelukkig volgende week laatste week voor hun...

3. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik werk dus wel als manager en zo`n meiden knikker ik er al na 3 dagen uit... ;)
    Het valt me trouwens op dat de meeste meiden van een jaar of 18 hun mobiel en hun vreten belangrijker vinden dan dat ze een goede stage-beoordeling krijgen.

4. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

Ik denk dat dat meisje mischien heel erg onzeker is van binnen, en dat ze daarom alles vraagt, en het ene meisje is sneller met dingen dan het andere meisje, ik denk dat dat meisje ook zeker wilt zijn dat ze alles goed doet, mischien kun je een klein gesprekje met haar voeren een functioneringsgesprek ? En vertel van hoe zij het die afgelopen 5 maanden het heeft gedaan, en ook eerlijk zijn van dat ze bijv dingen zelfstandig moet ondernemen.etc...

5. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    En dat vind ik dus oneerlijk als je een goede manager bent, dan heb je het er eerst over(mischien dat je dat wel gedaan heb val je niet aan hoor)
    En als je dan z'on gesprek heb gehad en je ziet dan er naar 2 weken nog geen verandering in is gekomen, dan vind ik dat je kunt zeggen ga maar weg aan jou heb ik niks.

6. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Als meiden stage komen lopen krijgen ze als eerste een gesprek over wat hun taken zijn,wat er verwacht wordt van ze en over hun motivaties waarom ze bij mij willen werken.
    Als ze er na 3 dagen met de pet naar gooien kunnen ze moven,dan bied ik liever iemand anders die kans die wel gemotiveerd is.
    Het heeft allemaal te maken met instelling.
    Als iemand een goede instelling heeft en ik zie dat ze wel WIL maar dat het allemaal wat langzamer gaat is er niks aan de hand en blijft ze ook lekker werken maar als ik zie dat ze een foute instelling heeft heb ik er niks aan.
    Zo gaat dat in de echte wereld ook ;)
    Heeft niks met fout managen te maken.

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb eens een stagiare gehad die altijd te laat aankwam en zich vaak versliep.
    Op een dag smste ze me(om 9 uur) dat ze zich weer had verslapen en er zo snel mogelijk aan kwam.
    Toen heb ik haar terug gesmst dat ze het russtig aan kon doen. dat ze niet meer hoefde te komen.
    Kijk een keer te laat komen, ok, dat kan, maar steeds... ik kreeg er de balen van.
    Ik werk in het onderwijs en ook zei ze een keer... ik ben geen ochtendmens dus ik wil mijn les het leifst 's middags geven.... :confused: :confused:
    Ik wist echt niet wat ik hoorde!

8. Niet meer actief

Optie voor deze staigaires: enkeltje kleuterschool om helemaal terug te gaan naar de basis van alles? ;) :rolleyes:

Mijn man heeft nu overigens ook een stagaire mee: eerste jaars jongen die de hoveniersopleiding doet, maar deze is echt :thumup: .
    Zoals die meewerkt en meedenkt zou je niet denken dat hij nog op school zit en zo hoort het :D .

gr. Naja

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    OMG wat een stagaire verhalen!
    Ik heb ook een stagaire, maar die doet het echt super! Ik twijfel vooral of ik haar wel genoeg begeleiding kan geven haha!
    Ik baal alleen wel van de tijd die je eraan kwijt bent. Ik krijg er niet echt iets voor terug!

10. supermummy

supermummy Niet meer actief

Aan TO ben je niet bang om herkend te worden?
    In een ander topic schrijf je precies bij welk reisbureau je werkt en in welke plaats.

Kan me voorstellen dat je je irriteert aan haar, en dat ze na 5 maanden nog steeds niks kan is idd raar. Maar ik vind het niet zo netjes dat je hier de stagiaire open en bloot afkraakt.

11. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Whhahaha, ik zie het al helemaal voor me Doeiiiiiii.

Ik werk zelf bij een Touroperator, en wij hebben het dus echt superdruk. Van financiele crisis is bij ons niet te merken. De standaard gemiddelde reissom ligt bij ons over de 5.000 euro.

Balen he, als het zo langzaam gaat allemaal.

Succes vandaag. Ik zou de stagaire anders maar een sopje laten doen of de gidsen bijvullen of iets.

Groetjes
    Elvira

12. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    ja dat vind ik persoonlijk ook

13. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Vind ik ook hoor Gina en Supermommy. Ik schrijf daarom ook nooit waar ik precies werk. Gaat niemand wat aan ook toch?

14. Hier ook op een reisburo, walgelijk stil! Normaal is het altijd rustig in november, maar nu was dat ook al in oktober :confused:

ELVIRA: Bij wie werk jij dan, mag me ook PB-en. Ben gewoon nieuwsgierig.

15. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik heb ook een vraagje tijdens je drukke werkzaamheden.

Wij gaan volgend jaar na Curacao, en dat is nogal wat uurtjes vliegen. Heb je tips hoe ik Jelina in gods naam al die uren stil kan houden?

16. Hoe je haar al die tijd vermaken kan weet ik niet. Maar heb wel een tip voor je tijdens stijgen en dalen, laat haar dan op een speen zuigen of uit een flesje drinken. Dat helpt voor de druk op de oortjes, want dat kan heel pijnlijk zijn voor een kindje!

Ik ken je kindje natuurlijk niet, maar probeer wat spelletjes mee te nemen waar ze zich in kan verdiepen. En tegenwoordig is er bijna altijd een dvd aan boord en dan kan je ook uit kinderfilms kiezen!

17. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Laat haar een plintentrapje kopen in het centrum...hihi of vetvrije olie bij de supermarkt....
    haha. Owwww slecht.
    Erg dat je na 5 amanden nog neit weet wat je moet doen!

18. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Lekker makkelijk denkt deze stagiere. Ik loop nu 2 dagen stage en ben helemaal kapot hahahaha en ik moet nog 8 maanden :p

19. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Wij proberen al 5 maanden lang haar alle kneepjes van het vak te leren, ik ben gewoon vriendelijk tegen dr, maak af en toe een praatje etc etc, als jij na vijf maanden aan mij nog moet hoe vragen hoe je een reisje naar Disney moet boeken dan kan ik daar gewoon niet tegen..... en ik kraak haar echt niet alleen hier af hoor, ik zeg het ook gewoon allemaal tegen haar .... straks in December als alle zomer gidsen uit zijn gaat iedereen massaal de zomer vakantie boeken en word het dus mega druk, ik kan het er echt in die tijd niet bij hebben dat ze terwijl dat ik het druk heb mij lastig komt vallen met vragen, tuurlijk mag je altijd wat vragen zo bedoel ik het ook niet maar ik kan geen 10 dingen tegelijk ( alhoewel sommige mensen dat wel denken ) ..... en tja dat ik het hier zo open en bloot doet is mijn keus, ik lig er momenteel niet wakker van moet ik eerlijk zeggen, ik ben het gewoon beu ... Sorry Stagiaire misschien dat je het nu wel gaat snappen !

20. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Je zou een paar kleine kadootjes mee kunnen nemen (tekenblokje met potloodjes, boekje o.i.d) en haar af en toe een kaddootje geven. Je kunt ook de koekjes of snoepjes die je haar toch al zou geven inpakken als kadootje. Je kunt de kadootjes eventueel gebruiken als beloning voor rustig zitten ofzo.

Deel Deze Pagina