Zo stom geweest!

Discussion in 'Anticonceptie' started by Mienemuisje, Mar 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    jawel hoor snoopy, ben het met je eens.

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Misschien bij het lezen van bepaalde subfora's wel ja maar daar kies je dan zelf voir. Maar er staat bij de lounge duidelijk voor alles wat NIET met zwanger worden of zwangerschap te maken heeft. Dus zoiets als dit lees je dan misschien liever niet als je net een kindje bent verloren of al heel lang in het mmm traject zit. Maar goed nogmaals ik kijk wel uit voor ik nog een keer wat zeg:p

3. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik ben een kindje verloren..

En denk er niet anders over..

Oh en nog erger.. dat kindje was idd niet gepkand en dwars door de pil heen.

Maar daardoor niet minder gewenst!

4. Nah, Snoopy, ik sluit me volledig bij je aan hoor. Ik vind het sowieso vrij lomp om, buiten het anticonceptie-subforum, te verkondigen hoe vreselijk blij je wel niet bent met niet zwanger zijn.

5. Onje

Onje Niet meer actief

Hartstikke fijn voor jou hoor.
    Maar ik vin dit het meest lompe wat je kunt doen op een zwangerschapsforum. Lomp druk ik mij nog netjes uit ik vind het uitermate respectloos.
    Datzelfde dansje zouden hier zoveel meiden willen doen, maar dan met een positieve test...

6. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,161
    0
    0
    Nogmaals, het is nooit mijn bedoeling geweest om lomp, of jou woorden respectloos te zijn naar degene die een kindje verloren zijn of in de mmm zitten.
    Ohja, en dat dansje deed ik vorig jaar ook met mijn positieve test hoor ;)

Dit topic ging niet zo zeer om het niet zwanger zijn, maar om de situatie er om heen. Jammer dat je het anders op vat.

Ik laat het topic wel verplaatsen, probleem opgelost :)

7. Tutu

Tutu Fanatiek lid

Jun 30, 2013
    1,089
    0
    36
    Female
    Noord Brabant
    Je hebt wel gelijk, ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat ik in een ander subforum zat dan "de lounge" :) Ik zit op mijn mobiel en had een ander tabblad open staan :)

Verplaatsen lijkt me inderdaad ook wat beter, aangezien dit het gedeelte is waar het juist niet over zwangerschap moet gaan.

8. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

:)
    +1...

Zelf 5 jaar in de mmm gezeten en vond dit soort dingen nog pijnlijker dan mensen die gewoon blij verkondigden zwanger te zijn....

9. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,161
    0
    0
    Ja, misschien misplaats in de lounge. Maar mag ik dan niet blij zijn dat ik niet zwanger ben omdat iemand in de mmm heeft gezeten?
    Ik heb bijv. geen moeder meer, mag dan niemand meer moederdag vieren of het mededelen?
    Nogmaals, nooit mijn bedoeling geweest om iemand te kwetsen.

Beter het topic laten sluiten ipv verplaatsen.

10. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik vind bepaalde reacties ook een beetje te…ja het is een zwangerschapsforum en ja daar zitten ook stellen die moeite hebben met zwanger worden of stellen die een kindje hebben verloren maar dat wil niet zeggen dat iemand niet mag vermelden dat ze blij zijn dat ze 'nog' niet zwanger zijn. Begrijp me niet verkeerd ik vind het heel erg voor stellen die de mmm en/of een verlies meemaken maar als je net als veel dames die hier reageren anticonceptie gebruikt omdat je niet zwanger wilt worden en je zit dan in de stress omdat je lichaam je al dan niet voor de gek houd en je bent blij als het dan niet zo is dan heb je net zoveel recht om dat hier neer te zetten als ieder ander die zijn verhaal kwijt wil!

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

+1 met je eens, zocht de juiste woorden.

De lounge is misschien niet de plek dat is waar, al is er moeilijk een plek voor aan te wijzen.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjah ik weet niet of het ooit goed zal zijn.
    Je mag niet zeggen dat je zwanger bent in de lounge, dat is pijnlijk. Verhalen over kinderen hier ook niet, zijn pijnlijk. Prima, daar zijn subfora's voor.
    Maar nu zeggen dat ze blij is dat ze níet zwanger is, dan mag dat ook niet? Waar valt het dan onder? Onder anticonceptie? Vind ik het ook niet passen.
    Alles wordt direct zo persoonlijk gemaakt.

TS, nogmaals, ik kan je je opluchting helemaal voorstellen.
    Rap naar de HA voor anticonceptie dan hoef je voorlopig niet meer zo te stressen :D

13. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Helemaal mee eens, goed verwoord.

14. Daar gaat het helemaal niet om. Ik vind het zo jammer dat er in dit soort situaties altijd wordt gedaan alsof MMM-ers of mensen die een kindje verloren zijn helemaal niets kunnen hebben en het liefst zouden willen dat niemand om hen heen nog zwanger zouden raken, of vinden dat iedereen op deze wereld maar constant kinderen moet krijgen, gewoon omdat het kan. Al had je een hekel aan kinderen, was het je grootste wens om er nóóit (meer) eentje te krijgen; helemaal prima! Ieder z'n ding. Ik snap alleen niet waarom dat dan vol trots verkondigd moet worden hier. Waarom er gedaan wordt alsof het hilarisch is.

Die vergelijking met moederdag (wat ik een kromme vergelijking vind, maar goed); ik kan me voorstellen dat als hier meiden zijn die hun moeder net verloren hebben en er komt iemand die een topic opent met 'Wow! Mijn eerste jaar zonder moeder. Zooo blij dat ik geen moederdag meer hoef te vieren, want ze was écht een kreng!', dat vrij hard aankomt bij hen. Zoiets zeg je toch ook niet?

15. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Goed gezegd, het is wat dit betreft idd nooit goed volgens mij..

16. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Het blijft een lastig iets, dit soort topics. Was het handig om dit te plaatsen in de lounge waar ook mensen meelezen voor wie dit wel pijnlijk is? Misschien niet.

Maar dit is wel een forum dat ook zou moeten kunnen gaan over dit soort dingen, het heet niet voor niet zwangerschapspagina, gewenst/gepland of niet.

Misschien is het een idee dat Beheer eens kijkt naar een apart subforum waar dit soort topics geplaatst kunnen worden. Een ieder kan dan voor zichzelf bepalen of ze daar meeleest, ja of nee.

On topic: fijn dat het voor jou positief heeft uitgepakt :D.

17. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    ja maar ze zegt het toch niet op zo'n manier.. "zoo blij dat ik niet zwanger ben, ik HAAT kinderen" dát zou te hard zijn inderdaad, maar dat zegt ze helemaal niet.

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

+1
    Fijn dat je niet zwanger bent maar om dat nu zo te verkondingen op een zwangerschapsforum?

19. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Inderdaad, ze zegt niet dat ze kinderen haat, ze zegt niet dat het belachelijk is als iemand wel zwanger is. Ze zegt dat ze zelf blij is dat zij het nog niet is. Dat is een gevoel die ze had en die ze mag uiten. Tja en of de lounge daar nu wel of niet voor is?? Ook ik zou niet weten waar ze het dan wel neer zou kunnen zetten.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Misschien omdat het herkenbaar is?

En vaak durf ik dingen hier ook niet te zeggen, heb ook weleens reacties gelezen bij een moeder die er helemaal doorheen zat dat iemand anders 'met alle liefde die kinderen zou willen hebben incl alle strubbelingen' omdat ze (nog) geen kinderen konden krijgen. Of iemand die klaagt over rotzooi van haar dochter dat iemand anders met sterkte kinderwens zegt iedere dag met liefde die rommel op zou ruimen van haar kind.

Ik heb alle respect hoor voor iedereen, maar ze is toch gewoon blij dat ZIJ niet zwanger is.. misschien totaal niet te begrijpen voor iemand die graag een kindje wilt, maar dat is toch gewoon haar gevoel. Mag je op dit forum alleen maar ontzettend blij zijn met een zwangerschap en worden andere emoties niet toegelaten?

Share This Page