zo stom geweest !

Discussie in 'De lounge' gestart door shiirley, 1 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb de oxxio-training gehad vroeger; ze zijn inderdaad hondsbrutaal en intimiderend. Ze maken gebruik van diverse verkooptechnieken om te scoren. Niet om jou service te verlenen - nee, om te scoren. Hoe meer mensen je scoort, hoe meer je uitbetaald krijgt. De verkopers die passief-agressief zijn, hebben het hardst geld nodig. Scoren scoren scoren. En na 3x ja ben je binnen :D Krabbelen en doordrukken!

Het perfecte aanbod; maar dat is het nooit. Shitbedrijf.

2. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Hahaha ik stuur volgens man de verkoper ook asociaal weg. :D ik laat ze niet eens hun naam zeggen,het is bij mij meteen: geen interesse en wham die deur dicht. Ovigens heb ik ook een sticker onder de bel,niemand die er naar kijkt. En ik vergeet het altijd te zeggen:x

3. Ansji

Ansji Niet meer actief

Hier precies hetzelfde! Vanmorgen nog, duurt bij mij 1 seconde "geen interesse" en meteen de deur dicht! Ook mijn man vind mij daar ietwat asociaal in. Man vraagt dan wie het waren... Negen van de tien keer weet ik dat niet 😂

Ts, fijn dat het toch geregeld is! Ik hoop dat de sticker gaat helpen!

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    O ik zeg altijd: sorry ik heb niks over het geld te zeggen, u moet echt terugkomen als mijn man thuis is vanavond om 20u.

Of ik zeg: tja...mijn man werkt toevallig bij (naam bedrijf concurrent, in dit geval zou ik nuon zeggen wat ook nog best in de buurt komt bij mijn man zn werk) en we krijgen via hen de energie met flinke korting dus we zijn zeker goedkoper uit nu.
    En de dag erna kan manlief zómaar ineens geswitcht zijn van werkgever als er een mannetje van nuon komt (dan werkt manlief ineens bij oxxio ofzo haha)

5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik zit deels in de energiemarkt..

Deur aan deur verkoop; je hebt 14 dagen bedenktijd. Tenzij je iets koopt onder de €35..

Energie en Gas. Energieprijs is op het moment erg laag. Veel lager kan ie niet worden. Misschien 1-2 cent.. Gas gaat de komende jaren enorm stijgen (wordt verwacht) mede door het verhaal Groningen en Rusland.

3 jaar contract getekend en je wilt er vanaf? Ja hoor dat kan. Bij sommige energiebedrijven moet je dan een boete betalen. Maar er zijn ook energiebedrijven, die de boetes voor je betalen..

6. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Als ik zo'n mannetje voor de deur zie, doe ik NOOIT open haha.

Ik zou het vreselijk vervelend vinden als een vreemde zomaar je huis binnenstapt. Hell no! Ik zou helemaal in de war zijn.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik zeg altijd dat ik graag teveel betaal, want weet niet wat ik met mijn geld moet doen:D

8. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ik zeg altijd 'geen interesse'. Werkt meestal prima. Een poos terug was er een jongen, te joviaal te veel in je persoonlijke cirkel kwam. Onze hond was aan het blaffen 😇 Ah zegt haha blaffende honden bijten niet hè. Gevolgd door een vette knipoog. Waarop ik antwoorde 'oh' met een opgetrokken wenkbrauw, 'wil je het uit proberen'. Gesprek was toen snel afgelopen:D

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Gas gaat nu alweer omhoog helaas.

Met bedrijven als oxxio ik het vooral de leuke aanbieding waardoor mensen niet verder kijken. Kei leuk zo'n ipad maar de vergeten te melden dat je 29 euro vastrecht per maand betaald! En kei hoog in je tarieven komt. of met andere woorden betaal je het zelf!

Vastrecht hoor 3 euro ongeveer te zijn alles wat hoger is is zonde geld. MMeerdere maatschappijen bieden lage tarieven maar dan is ineens het vastrecht tussen de 5 en 7 euro dan zit de besparing er ook niet meer in

Opzegvergoeding je kan ten allertijden weg of je nu 1 jaar contract hebt of 5

Wettelijke vastgelegde boetes die berekend mogen worden. Bij een resterende looptijd van
    Korter als anderhalf jaar mag dat maximaal 50 euro per product zijn
    Tot 2 jaar 75
    Tot 2,5 jaar 100
    Bij langer als 2,5 jaar 125

Hoger mag die boete nooit zijn Is wettelijk zo geregeld. Als je een beetje een goede nieuwe leverancier hebt vergoeden ze dit bij overstap naar hun toe

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Waarom helpt die NEEsticker bij mij niet?
    Gloeiende zeg, ze bellen gewoon stug aan hoor.
    Volgens mij worden die lui geïnstrueerd om vooral zulke stickers te negeren. :x

11. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113

Vastrecht.. Daar zit inderdaad verschil in. Maar let op!
    Heb je een laag vastrecht, dan betaal je ongetwijfeld per tik meer..

Om goed te kunnen vergelijken heb je jaarafrekening nodig van vorig jaar.
    Met dat verbruik kan je berekenen wat voor jou het voordeligste is.
    De grootverbruiker is met een hoog vastrecht vaak voordeliger uit.

Met een deur aan deur verkoop die 1. Leverancier aanbiedt.. Is dat lastig.
    Maar er zijn organisaties (de Voordeelmanager bijv) die meerdere leveranciers aanbieden en dan kan je inderdaad goed vergelijken.. En ze leggen dit rustig aan je uit, 14 dagen bedenktijd..en meestal op afspraak, zodat je man ook thuis is. Op internet kan je dit natuurlijk ook bekijken en bereken. Maar er is zoveel aanbod dat je door de bomen het bos niet meer ziet..

12. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Wij hadden ook zoiets met oxxio ook in de verleiding met de tablet. Volgende dag meteen afgebeld.

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Is niet altijd zo hoor. Er zijn genoeg aanbieders die wel een laag vastrecht voeren en ook lage tarieven. Als je weet wat je per kwh betaald inclusief Btw opslag duurzame energie en energie belasting is die makkelijk te vergelijken. Ook per kuub gas alles inclusief dan kun je zo zien of je goedkoper zit. Zo zitten wij momenteel voor 53 cent per kuub gas en 19 cent kwh met een vastrecht van 2,90 per product.

Het is vooral veel vergelijken. Een grootverbruiker moet wel opletten wat hij volgens contract mag verbruiken de meeste aanbieders hebben een maximum in lage tarieven ;)

14. MamaTom

MamaTom Actief lid

5 jan 2015
    197
    18
    18
    NULL
    NULL
    Helaas hier hetzelfde met Oxxio gehad, brutale verkoper, meteen briefje aangetekend gestuurd, plus mail, plus gebeld, dat wij ervan afzien en nooit meer door hun willen worden benaderd. Waren veel duurder uit dan bij ons gewone leverancier, maar de brutale methode komt mij echt bekend voor.

15. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Hier ook zo n brutale vlegel aan de deur gehad! Ik stond de gang op te ruimen, buiten was het al donker. Ineens zag ik een schaduw en vloog de deur open. Stapte zo hop naar binnen. Bleef ook maar aandringen en pushen met zijn laptop en tablet. Op een gegeven moment kwam er zelfs een tweede mannetje bij staan. Ik was ook zo dom om te tekenen. Toen ze weg waren heb ik gelijk naar ze gemaild. Ik heb een juridische opleiding gedaan dus heb ze met alle termen die ik kende laten weten dat ik absoluut niet wilde overstappen. Daarna nog twee keer gebeld en gelukkig is het gelukt!

Deel Deze Pagina