Zo teleurgesteld in mijn ouders als opa en oma

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Ann Lee, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ann Lee ben eigenlijk wel benieuwd naar wat je vindt van alle reacties.

2. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Mijn band met mijn moeder was goed, maar ze heeft bij mij ook geen huishoudelijke hulp aangeboden hoor toen ik zwanger was. En dat verlangde ik ook niet van haar. Wel kwam ze 2 x per dag naar het zh toen ik er in lag. Verder had ze ook niet een vaste dag willen oppassen. Ze wilde oma zijn, geen mede-opvoeder.
    Is er wel speelgoed bij je moeder thuis? Ik zou gewoon elke keer wat meegeven wat je ook weer mee terug naar huis neemt. Of stel voor dat ze in jouw huis komt oppassen.

En praat met je moeder en vraag om hulp wanneer je dat nodig hebt.

3. misa

misa Niet meer actief

Ik heb alleen je openingspost gelezen. Wat vervelend dat je band zo weinig zeggends is.. Ik denk dat je verwachtingen hebt waar je moeder nooit aan zal kunnen voldoen.

Ik denk dat je een paar opties hebt wat betreft oppas:
    -praten en hopen op verandering.
    -bij jullie thuis laten oppassen zodat zij geen troep in haar huis heeft.
    -andere opvang of oppas regelen (kdv?). Desnoods met een smoes.

En verder denk ik echt dat je je verwachtingen moet gaan bijstellen. Als de band er met je moeder nog niet is zoals je hoopt, dan zal dat vast niet veranderen. Probeer het te zoeken in de dingen en mensen die je wel hebt. Dat is makkelijk gezegd, maar zo kun je er wel zelf beter mee leven. Sterkte en een goede zwangerschap!!

4. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    TS jammer dat je zelf niet meer reageert....

5. misa

misa Niet meer actief

Ja hopelijk leest en reageert ts nog. Ik zag wel dat ze 21 febr voor het laatst online was.

Hoe gaat het met je, ts?

Deel Deze Pagina