Zo teleurgesteld..! :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kletskoek, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik ben zo teleurgesteld in mijn schoonmoeder. Zij past twee dagen in de week op. Daar zijn we ontzettend blij mee en dit doet ze met veel liefde en plezier. Onze jongste dochter is geboren in april van dit jaar, een maand te vroeg. Vanavond kwam ik de kinderen ophalen en werd er tussen neus en lippen door verteld dat zij haar eerste fruithapje daar heeft gehad :$ Een geprakte banaan. Dit heeft schoonmoeder zonder enig overleg gedaan. Wij willen hier nog niet eens mee beginnen. Ik heb er niets van gezegd maar ik merk dat ik teleurgesteld en verdrietig ben. Ze is nog te jong en ik als moeder heb haar eerste hapje dus niet gegeven.

2. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bah wat vervelend!!! Sorry dat ik het zeg maar wat een rotstreek. Zo'n primeur van een eerste hapje is voor de ouders en als die zeggen dat het kind zo ver is mag oma eens een hapje geven. Ik zou toch aan haar aangeven dat je het niet leuk vindt en teleurgesteld bent. Snap ook dat dat heel moeilijk is maar het is jouw (jullie) kind en ga er toch vanuit dat jullie bepalen welk ritme het kindje heeft en wanneer het ergens klaar voor is.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Jeetje, ik zou dit toch echt nog terugkoppelen naar haar hoor. Dat je heel blij bent met haar als oppas, maar dat je hier gewoon echt teleurgesteld in bent. Niet omdat oma geen hapje mag geven, maar dat jullie zelf willen bepalen wanneer dit gebeurt en dat zo'n eerste hapje toch speciaal is.

4. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Ik zou me net zoals jou voelen :(

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Snap heel goed dat je teleurgesteld bent! Zo'n eerste hapje is aan jullie om te bepalen wanneer en aan jullie om te geven en niet aan haar. Vind het best erg dat ze zoiets gewoon op eigen houtje doet.
    Een eerste hapje is toch een beetje speciaal.

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Ik snap heel goed dat je teleurgesteld bent! Het zou niet eens in mij opkomen om bij een oppaskindje (familie of niet) iets te doen zonder overleg!

7. Humava

Humava Niet meer actief

Oh ik zou ook echt teleurgesteld zijn! Jullie als ouder moeten natuurlijk bepalen wanneer je kindje klaar is voor het fruithapje en het is wel een speciaal moment. Ik zou best pissig zijn op mn schoonmoeder.

8. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Dat is niet leuk! Snap dat je verdrietig bent. Ik zou het even laten bezinken en de volgende keer vragen of ze zulke dingen niet wil doen zonder overleg.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom zeg je daar niets van? Dat begrijp ik niet. Je omgeving zal zoveel ruimte nemen als je zelf geeft...

Ik snap best dat je dit vervelend vindt en dat je er verdrietig van bent maar denk even na hoe je dit in het vervolg gaat voorkomen. Je zult duidelijk moet zijn waar jouw grenzen liggen en dat begint met voor jezelf opkomen. Veel success.

10. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Dit dus.

11. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Heb ik ook mee gemaakt! Ik vertelde schoonmoeder notabene 's ochtends bij het wegbrengen van de kleine dat we dat weekend zijn eerste hapje gingen geven. Kreeg ik 's middags doodleuk een appje dat zoonlief z'n eerste hapje heerlijk vond! Woest was ik!! Vriend was hier ook absoluut niet blij mee. 's Avonds bij het ophalen op rustige maar zeer duidelijke toon laten weten dat wij hier verre van blij mee waren en dat ze onze wensen en onze manier moeten respecteren. We hebben direct onze grenzen aangegeven. Echt doen hoor meid. Zulke eerste momentjes zijn voor jullie als ouder en niet voor hen. Ik begrijp jouw teleurstelling helemaal, voelde het precies zo. Succes!

12. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Als je er niets van zegt zal ze volgende keren misschien gewoon weer doen.

Maar ik denk ook dat je schoonmoeder er helemaal geen erg in heeft dat ze dit 'momentje' van je heeft afgenomen.

13. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik wil haar niet kwetsen. Als ik er iets van zeg, zal ze zich gepasseerd voelen en denken dat we niet tevreden zijn met haar als oma. En daarbij, het is de moeder van mijn man. Misschien handiger als hij het voorzichtig ter sprake brengt. Vind zoiets altijd lastig als het om mijn schoonouders gaat.

14. Minerva

Minerva Niet meer actief

Het zou ook niet in mij opkomen om dit te doen bij een oppaskindje. Zelfs al is het je kleinkind.... zonder overleg dit soort dingen doen zou bij mij echt voor een vertrouwensbreuk zorgen. Tijd om dit aan haar terug te koppelen en héél erg duidelijk te zijn.

Succes!

15. Jolina

Jolina Niet meer actief

Snap nooit waarom een oma dot überhaupt doet?

En tja ze zal het mischien niet leuk vinden maar kom op zeg dit moet je toch kunnen zeggen tegen haar? Is niet niks wat ze heeft gedaan vindt ik eigenlijk

16. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Geef je grenzen aan meid anders gaat er straks echt een bom ontploffen.

Zoiets behoort niet te gebeuren zonder overleg. Wees daar duidelijk.

17. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

O bah wat vervelend.

Waarom heeft ze het gedaan?

Ik zou hier wel een gesprek over aangaan. Niet alleen dat ze dit momentje heeft gestolen, maar ook omdat het aan de ouders is om te bepalen wanneer hun kind er klaar voor is.
    Nu maar hopen dat je dochter's darmen niet van streek raken.

Zou het ook hebben over alle keren die nog volgen. Prima als je ziet dat je kleindochter klaar is voor een nieuwe stap. Maar dan eerst overleggen met papa en mama.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

NIet voorzichtig zijn, respectvol dat wel maar niet voorzichtig. Jij bent nu de ouder... wel die navelstreng doorknippen hoor!

Kwetsen doe je iemand als je iemand niet respecteerd en heel veel van iemand vindt maar dat nooit kenbaar maakt. Geef je schoonmoeder de kans om naast een lieve oma ook een geweldige schoonmoeder te zijn :p

19. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou toch met je man spreken en ervoor zorgen dat hij haar spreekt nog voor dat ze de volgende keer op de kinderen let.

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Een schoonmoeder met weinig interesse voor haar schoondochter iig. Anders zou ze wel geweten hebben dat haar kleindochter nog geen fruit op had en ook waarom!

Ik begrijp je helemaal ts, ik heb ook zo'n schoonmoeder..
    De eerste keer dat ik er iets van zei, aan de telefoon, hing ze boos op!
    Dat ging toen over het slapen van de oudste. Nu met de tweede geef ik veel beter mijn grenzen aan.
    Zo had ze mijn jongste gewone melk gegeven, toen was ie ong 7 mnd. Ik heb duidelijk laten weten dat ik dat niet wil en ook waarom. En de oudste herinnert oma er telkens weer aan, hahaha.:D
    Oma vindt het alleen niet meer zo grappig. :)

Deel Deze Pagina