Wat voor fiets en waarom?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Nacho, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb een zoontje van 10 maanden en ik wil een fiets kopen waar ik samen met hem mee kan fietsen. Zal ik gaan voor een moederfiets of een bakfiets en waarom?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik heb gekozen voor een gewone fiets. Het voorzitje gebruik je maar relatief kort en achterzitje kan op praktisch elke fiets. Let vooral op dat de fiets zelf niet al heel zwaar is, dit merkte ik bij echte moeder fietsen

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik heb juist altijd een moederfiets gehad en heb er spijt van dat ik die heb weggedaan. Ja, ze zijn zwaarder, maar dat is ook belangrijk voor de stabiliteit. Ik heb nu een gewone fiets en met 18 kilo achterop, laat staan ook nog eentje voorop, merk je dat echt wel. Veel minder stabiel, de neiging tot steigeren.
    Een bakfiets heb ik gehad, maar snel weer verkocht, ik had zo'n driewieler en die vond ik onhandig fietsen en lastig te manoeuvreren. Dan zou ik sowieso voor een tweewieler gaan.

4. Verox

Verox Niet meer actief

Ik heb een moederfiets gekocht, maar toen de kleine naar het achterzitje mocht vroeg ik me alweer af waarom...
    Nu zit ik met een giga fiets, met raar breed stuur en veel ruimte voor me.
    Binnenkort toch maar ruilen voor een gewone fiets.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb gewoon een normale fiets.

Zou zelf nooit een bakfiets nemen, vind ze echt verschrikkelijk.

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wat doen jullie eigenlijk allemaal op de fiets? Ik fiets nu namelijk nooit.

7. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een transporfiets, geen speciale moederfiets. Hij heeft wel een stuurslot waarmee ik het stuur vast kan zetten en een stevige dubbele standaard. Dat vind ik toch wel hele fijne opties met een kind voorop. Het was wel even puzzelen met het zitje en het rek voorop, maar dat is gelukt. Ik fiets trouwens helemaal niet veel, eigenlijk alleen met mooi weer en dan bijvoorbeeld even naar het bos, kinderboerderij of even boodschappen doen.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb gewoon een omafiets. Vind die moederfietsen echt niet mooi en erg log. Gaat prima!
    Omdat we in een dorp wonen en ik dus boodschappen enzo moet doen met de auto, komt fietsen er nog niet veel van wegens het niet zo lekkere weer. Maar anders lekker met zn drietjes op pad, gewoon lekker buiten. En dan kom ik nog eens verder dan wandelen rondje dorp :D

9. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Wat niet? Ik heb geen auto op mijn vrije dag, die heeft man mee naar z'n werk, dus alles gaat lopend of fietsend: boodschappen, stad in, kinderboerderij, bos in, bij de treinen kijken, naar de opvang, gewoon een rondje fietsen, etc.

Ik heb een moederfiets, maar deze heeft idd als nadeel dat ie zwaar is. Als ik zonder kind fiets, pak ik ook altijd de lichtere fiets van m'n man. Voordeel is wel dat ik de fiets heel stabiel vind, stuurslot en dubbele standaard is handig (maar kan ook op een gewone fiets).
    Bakfietsen vind ik lomp en omdat ik ook veel zonder kind fiets, wil ik niet altijd een bak mee hebben (bijv. onderweg naar mijn werk, na een tussenstop bij de opvang).
    Je kunt evt. ook nog voor een karretje kiezen.

10. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Afgelopen zomer hebben we onze tweede auto verkocht, omdat die stond weg te roesten voor de deur. Onze jongste zoon was toen net 1 jaar, dus die kon vanaf toen goed mee op de fiets.

Mijn vriend heeft een lease auto die hij van maandag tot en met donderdag gebruikt, dus ik doe zelf alles op de fiets: naar mijn werk fietsen, onze oudste zoon uit school halen, oudste zoon naar zwemles brengen/ophalen, oudste zoon naar vriendjes brengen/ophalen.

Boodschappen doe ik meestal lopend. Onze jongste zoon moet altijd al mee als de oudste ergens heen moet en lopend boodschappen doen is voor de jongste echt een feest: alles in zijn tempo (langzaam... :D). Steentjes in regenplassen gooien, in regenplassen stampen, stokjes oprapen etc.

Heel soms is het voor de jongste wel sneu, zoals afgelopen woensdag toen het regende en koud was toen de oudste naar zwemles moest. Toen mopperde hij wel even, maar dat duurt nooit lang.

Mijn vriend brengt onze oudste zoon altijd naar school en op dinsdag en donderdag de jongste naar het KDV.

11. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Ik doe zoveel mogelijk op de fiets, zoontje houd niet zo van z'n autostoel. En ik heb ook niet vaak een auto, dus moet ook wel!

Heb een gewone stadsfiets met voorzitje, prima te doen! Al zou ik een stuurslot en dubbele standaard nog wel graag willen.

Als je zelf niet vaak fietst zou ik geen dure, zware moederfiets kopen!

12. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik heb trouwens wel een stuurslot en dubbele standaard (Batavus diva plus)

Oh en ik fiets naar de winkels voor een boodschapje en naar de oma's en opa's bijvoorbeeld. En ik fiets naar de sportschool. Kan niet wachten tot ze stevig genoeg zit om mee te kunnen op de fiets :) auto vind ik altijd een hoop gedoe en lopend is het soms net te ver

Deel Deze Pagina