Mijn dochtertje is nu ruim 3 weken en krijgt borstvoeding. De eerste tijd was bijna elke luier gevuld met poep (naast de plas). Sinds afgelopen weekend heeft ze niet meer gepoept. Nu weet ik dat het bij borstvoeding niet ongebruikelijk is dat het kindje een tijdje niet poept. Maar dochtertje laat enorm stinkende windjes en het lijkt haar soms echt dwars te zitten. Weet iemand of die stinkende winden normaal zijn? En is er iets wat ik eventueel kan doen om haar toch te laten poepen? Ow heb gister al even met een thermometer geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik hoor het graag!
Het is inderdaad normaal dat bv kindjes soms wat langer niet poepen. Maar ik denk dat 3 weken daar nog een beetje te jong voor is. Neem even contact op met het consultatiebureau of de huisarts. Mijn zoontje is nadat hij ongeveer 2 maanden was, minder vaak gaan poepen en toen gingen zijn windjes ook meer stinken.
Mijn mannetje had een periode ook veel lucht in zn lijfje. Hij lag geregeld op onze onderarm. Op zn buikje, hoofdje bij je ellboog en de muis van je hand tegen zn buik. Kwam soms heel veel lucht en daarna de poep...
Dochterlief had dat hier ook een tijdje. Echt van die rotte eierwinden . En ook weinig ontlasting. Ze kwam genoeg aan en plasluiers waren prima. Na een maand of 3 was het ergste wel voorbij. Hoorde hier er gewoon bij al was de lucht niet om te harden...