Help de productie loopt terug...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ago, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    #1 Ago, 11 sep 2013
    Laatst bewerkt: 11 sep 2013
    Het risico bestond natuurlijk... Ik heb lange tijd veel productie gehad en had bij elke voeding wel 8 keer een tsr in 10 minuten tijd. Om te voorkomen dat ik continue met stuwing rondliep deed ik blokvoeden. Ons zoontje dronk steeds 5-10 minuten per voeding (één borst). Maar sinds een dag of 2 heeft hij meer nodig. Hij heeft aan één borst niet meer genoeg. De tsr's laten erg lang op zich wachten, heb er nu 'maar' twee in 30 minuten tijd. Voorheen moest ik een aantal keer per dag voorkolven omdat er teveel druk op de borst stond, nu is dat niet meer nodig.

Zoontje is nu moe na elke voeding omdat hij zolang moet zuigen voordat er eindelijk eens melk komt (en dat is hij niet gewend want voorheen liep hij steeds over...).

Maar.... wat nu? Ik ben veel aan het drinken, doe het (zover mogelijk) rustig aan, drink bv-thee, etc.

Zou het wijsheid zijn om Syntocinon neusspray te vragen bij de huisarts? Want met zo weinig tsr's blijft de productie natuurlijk laag...

2. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Ik zou zeker de neusspray proberen als het tsr het probleem is!

Kan het zijn dat je een eisprong hebt of je menstruatie moet komen?
    Ik had dan ook geen tsr en minder melk.

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ja, het zou idd goed kunnen dat er een menstruatie aankomt. Zat na geboorte van onze dochter na 6 weken alweer in de cyclus. Zoontje is nu 8,5 week dus zou zomaar kunnen...

4. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Trok zich dat bij jou dan trouwens vanzelf weer recht of had je daar ook neusspray voor nodig?

5. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Ik heb toen neusspray gebruikt. Ik vloeide nog.. En toen werd het erger. Ik had na 6 weken dus aansluitend mijn eerste menstruatie (ik naar de gyn omdat ik in ene weer heftig bloedde. Dacht rest placenta ofzo. Zag ze mijn rijpende eicellen alweer).
    Dag erna weer melk. Twee weken later weer een dip dat was mijn eisprong... Toen twee weken erop weer omdat de volgende menstruatie kwam.
    Dus die tijd neusspray gehad ja.
    Nu de cerazette en niet meer nodig!
    Hier helpt tepels masseren en mijn borst schudden net zo goed als de spray trouwens!

Deel Deze Pagina