Ik heb al een tijdje een potje in huis staan. En Kyra gaat er ook elke keer op zitten omdat ze het leuk vindt. Altijd voordat ze in bad gaat laat ik haar erop zitten, ook puur om te wennen. Gister wilde ze er zelf op gaan zitten toen ik haar net had uitgekleed. Ze wees echt naar het potje. Ik vroeg aan haar "moet je een plasje doen" en zij antwoorde met wel 10x ja! Dus nou oke, zij op het potje en ik ondertussen de douche aangezet. Ik roep haar op een gegeven moment om in de douche te komen (met de veronderstelling dat ze toch niet heeft geplast)..........heeft ze gewoon een super grote plas in het potje gedaan!!! Wow, was helemaal trots! In de middag kwam ze weer met het potje aan met de woorden "poep!!" erbij! Ik haar broek en luier uitgetrokken en daar zat ze te persen op dat potje......tot er een scheetje kwam en toen stond ze op hahahaha. Vanaf nu maar een paar keer per dag gaan proberen of ze moet plassen!! Niet te veel opdringen uiteraard, maar het een beetje stimuleren kan geen kwaad!!! Hier zit een trotse moeder hoor haha!!
knap hoor! Inderdaad laat haar maar lekker op het potje gaan als ze het aangeeft of bijv. elke dag na het slaapje en voor het in bad gaan. Als ze het leuk vindt is het prima, wilt ze niet dan niet pushen, ze is nog erg klein. Hoewel het wel kan natuurlijk, ken ook een meisje dat met 18 maanden al zindelijk was.
Nou, dat ze snel zindelijk is, daar gaan we maar niet van uit hahaha. Maar spelenderwijs gaan we haar gewoon een beetje klaarstomen voor het echte werk (jaar of 2). Maar ach, je weet het niet. Ze kan het zomaar opeens doorhebben!
super he!! mag je ook echt trots op zijn.. mijn dochter van 19 maand heeft nu ook al 3 dagen achter elkaar op het potje geplast! ben ook super trots! ook ik ga er niet van uit dat ze nu heel snel zindelijk zal zijn, maar het is in iedergeval al een hele geruststelling dat ze uberhaupt op het potje wil zitten
Goed hoor van je dochtertje! Het gaat hier ook helemaal de goede kant op, ondanks dat ik veel sceptische opmerkingen krijg. Maar als je kindje het leuk vindt en er trots op zit, mooi laten Succes!