Meiden we zijn goed bezig met de tips aan elkaar te geven. We hebben er met elkaar veel aan. Het andere deel zit haast op de 5.000 berichten van daar een nieuwe. Kom maar op met de tips ! En de lijsjes !! Laat maar zien hoe we het jaar weer geld kunnen besparen!
ik las in het andere topic al wel altijd mee maar nog nooit gereageerd. We hebben zo'n 700 euro per maand te besteden aan boodschappen, benzine voor auto, kleding enz. Ik wil gewoon nu wat meer op gaan passen wat ik ga kopen.Koop vaak zo maar ineens dure dingen. Wil nu gaan sparen. Dankzij jullie tips maak ik nu wekelijks een lijstje met wat we eten. Dit spaart nu al aanzienlijk. luiers koop ik of in de aanbieding of kruidvat. en flesvoeding koop ik ook altijd in de aanbieding. Ik zal niet zoveel reageren maar lees wel mee.
Deed in het vorige draadje ook mee ( in het begin).. sluipt er langzaam weer in, elke dag boodschappen te doen. Vanaf morgen weer lijstjes maken! Maandag: aardappels, sperzieboontjes en satésnitzel ( vriezer) Dinsdag: gebakken aardappels, salade met augurk, komkommer, uitje, sla & eitje, gebakken visje Woensdag: Pannekoeken voor vriend en Esmee en ik tortelini met rode saus en champignons en paprika donderdag: Gekookte aardappels, doperwten/wortels & een gehaktbal. Vrijdag: Ik eet op het werk, vriend en Esmee iets makkelijks ( soep met brood en saté oid.) zaterdag: Zelf pizza maken met verse groenten etc. Zondag: frietjes zelf bakken met een snack en stoomgroenten. *** Heel veel dingen heb ik nog op voorraad. Pizzapakket, vlees/vis, Nog te halen, fruit, aardappels, groenten, brood + beleg, koffie/thee.. De restjes een beetje opmaken. Hopenlijk een goedkoop weekje!
ik woon nu nog bij bij ouders in, maar krijg morgen de sleutel van ons huisje. Dus vanaf dan ga ik ook weer lekker voor onszelf zorgen. Heerlijk, dus ga graag met jullie tips meelezen
beiden zijn deze week in de aanbieding bij kruidvat luiers 6.49 flesvoeding 2 voor 18.00 aanbieding geldig vanaf dinsdag
ik ga ook maar aan de boodschappenlijstjes zondag: (vandaag) bloemkool/wortel/aardappelstamppot met een kipschnitzel (en misschien nog een zelfgemaakt sausje (als ik een lekker receptje vind) maandag:sperciebonen uit pot, aardappelen en filetlapje (alles uit de voorraadkast/vriezer) dinsdag:Spruitjesstamppot uit de vriezer woensdag:Macaroni donderdag:restje bloemkool/wortel van zo. vrijdag:chiliconcarne met rijst (rijst al in huis,gehakt ook) zaterdag:soep met stokbrood (beiden al in huis) zondag:pannekoeken met spek (alleen nog spek halen) maandag: doperwtjes/wortels, aardappels en vissticks. (vissticks liggen al in de vriezer) Ik ben dan wel aardig door mijn voorraad heen. Ik heb dan alleen nog wat kipfilet en gehakt in de vriezer liggen. En ik heb natuurlijk macaroni en rijst. Ik ben helaas heel erg inspiratieloos qua (goedkoop) eten. De aardappels/groente/vlees zijn bij ons altijd zo saai.
Pasta is altijd wel leuk om mee te varieren. Gehakt is niet de duurste soort vlees en met een pot tomatensaus en wat kruiden zet je zo een goedkope en lekkere maaltijd op tafel Doen wij hier regelmatig. Ik heb standaard italiaanse kruiden op het rekje staan.
Mijn tips om te besparen: - pasta van euroshopper - ipv kant en klare pasta saus zelf maken dmv gepelde tomaten en kruiden - Grote zakken rijst kopen ipv de kleintjes van bijvoorbeeld AH. Bespaart je makkelijk een hoop euro's als je veel rijst eet (zoals wij) - Koken voor 2 of zelfs 3 dagen. Doen wij met bijvoorbeeld bami, nasi, kofta, soep, lasagne, pasta's - 1 of 2 dagen in de week "low budget" eten. Wij eten vaak 1 keer in de week pannenkoeken, zelf gemaakte patat (oven of gefrituurd in zonnebloemolie), zelf gemaakte panini (euroshopper stokbroodjes en beleg) of gewoon tosti Verder maken we veel gewoon zelf. Dus geen boemboe's uit de winkel voor in de nasi/bami, maar zelf maken. En mijn grootste bespaartip: boodschappen doen zonder man! Ik weet dat er mannen zijn die het wel kunnen, maar mijn kerel kwakt alles bijna in de kar wat zijn oog (lees: maag) voorbij ziet komen.....
Ik ben ook een mee-lezer! Maar moet zeggen dat vooral het maken van lijstjes en maar 1x boodschappen doen mij al ontzettend veel geld scheelt. Sinds kort moeten wij het hier doen van één maandsalaris. Dit is wel even vol te houden, mogen echt niet klagen hoor! Maar het is wel heel belangrijk dat ik goed blijf opletten. Bij mij ging er heel veel geld op aan kleine dingetjes: een lekker broodje na het boodschappen doen, nieuwe knutselspulletjes kopen voor de kids (terwijl er nog meer dan genoeg ligt) truitje hier, broekje daar. Nu kom ik nauwelijks nog in de stad en in het winkecentrum dus nog maar 1x per week (bij voorkeur op maandag-ochtend als de andere winkels nog dicht zijn ). Deze week Zondag: pannenkoeken Maandag: lasagne (alles al in huis) Dinsdag: aardappelen, groente, vlees (alleen groente halen) Woensdag: rijst, kip en wokgroente (wokgroente kopen 1+1 gratis AH) Donderdag: spagettie (alles in huis) Vrijdag: spinazie, vissticks en rosti (alleen rosti en spinazie halen) Zaterdag: soep met brood Dit is m voor deze week!
En er kan ook een blikje tonijn of makreel door, ook lekker goedkoop Komende week eten wij spaghetti met tonijn, ui, courgette, knoflook, home made saus en wat kruiden heerlijk!
Oh Nieuw deel. Wij zijn goed bezig . Ga straks even lijst maken. Ben enorm aan het uitstellen vandaag :S.
Wij (lees vooral mijn man) zijn geen viseters. Hij lust alleen vissticks (en die moeten dan wel van iglo zijn..) We eten ook wel eens tortellini met witte saus. 1 zakje is precies genoeg voor ons 2en en die witte saus smaakt er prima bij. Snel en simpel!
ik las erg vaak mee in het oude topic en denk dat ik ook weer vaak mee zal lezen in deze dus dacht ik reageer eens even. met ingang van 1 april vallen mijn inkomsten geheel weg , einde uitkering enz. wij moeten het dan met veel minder gaan doen, maar is te overzien. momenteel zijn we bezig met een dieet in combinatie met acupunctuur dit gaat heel goed maar daar moeten we dus ook rekening mee houden met de boodschappen gelukkig is het wel heel goed te combineren met onze kleine man . wij eten nu gisteren en vandaag verse kippensoep. maandag bieten aardappelen en een balletje gehakt dinsdag roerbakgroenten met gehakt en macaroni woensdag wortel met aardappelen en een schnitzel donderdag rijst met kip en broccoli vrijdag wortel met doperwten met een slavink de rest weet ik nog niet zeker, maar zal ongetwijfeld wel weer een maaltijdsoep aankomen dan
Ik lees ook al tijden mee en reageer nu ook eens. Ik heb behoefte aan recepten voor zelfgemaakte sausjes. Bijvoorbeeld voor bij pasta, rijst of zo. Zo goedkoop mogelijk, dus geen kant en klaar. Wie heeft tips?
Voor rijst (nasi) doe ik altijd het volgende: Ui en knoflook fruiten Sambal, ketjap en soja toevoegen Kip in blokjes Kruiden die je zelf lekker vindt Tomaten in stukjes toevoegen op het eind Hier de rijst doorheen roeren, eventueel nog een lente uitje toevoegen. Tada, nasi voor 2 dagen eitje erbij, heerlijk! Ik weet alleen niet in hoeverre dit voor jou goedkoop is. Wij hebben namelijk altijd chinese sambal, zoete dikke ketjap (2 soorten, waarvan 1 meer kruidig) en sojasaus in huis. Knoflook, uien en kruiden in enorme zakken hebben we ook standaard in huis. Kruiden, sambal, ketjap en soja altijd van de chinese supermarkt, lekker goedkoop
Gaat al lekker hier . Ik dacht maak al vast 1 voor dat we de over de berichten zijn . Maar er word al volop tips gegeven . Mol@ Mis heeft smul web .nl recepten voor sausen ? Voor chips maakt manlief vaak wel zelf saus mayonaise, curry en mosterd door mekaar geloof ik.
Ik moet ook flink besparen dus ga hier mee kletsen.. Ons menu Maandag aardappelen spinazie saucijsje Dinsdag pannekoeken voor de kids en restjes macaroni voor ons Woensdag aardappelen hamburger, erwten en wortelen Donderdag nasi Vrijdag runderstoofpot ( ik test de smulsauzen van maggi) rijst en komkommer Zaterdag brocolli, gehaktballetjes aardappelen.
hier ook!! heb nooit de standaard zakjes voor pastasaus of potten, maar gebruik altijd verse groenten als paprika/tomaat/champignon/ui en tomatenpuree en bouillon. tomatenpuree koop ik meestal bij de Lidl (dan heb je 4 van die grote potjes voor 1 euro, dus daar kan ik zeker tot 8 keer saus van maken) en bouillon blokjes zitten ook per 10 tot 12 stuks verpakt dus kun je ook langer mee! en ik gebruik het ook voor soep maken, dus 2 vliegen in 1 klap