Mijn zoontje van 1 heeft een behoorlijke aft op het puntje van zijn tong. Gisteren was het nog een klein wit stipje, vanmorgen was het een joekel geworden. Is er misschien bij de drogist iets voor te krijgen oid? Hij wilde vandaag ook z'n brood en warm eten niet, hij moest bij iedere hap erg huilen, zo zielig. Ik heb hem maar extra yogurt gegeven, want dat ging er nog wel in. Drinken is ook minder. Kan het ook zo zijn dat deze aften ook in z'n keel zitten, wat ik niet kan zien? En hoelang zit zoiets er? Hij is verder niet ziek. Alvast bedankt!
Aften in de keel.. ik weet het niet, nooit van gehoord. Meestal zitten ze op de wang en in dit geval op de tong volgens mij. Je zou dentinox kunnen proberen?? Dat is in ieder geval pijnstillend? En dan net op doen voordat je hem eten geeft? Het is maar een idee! Het is wel zielig zeg! Bij zo'n kleintje.. succes!!
Ilias had vorige week behoorlijke oorontsteking en ten gevolge daarvan ook aften. De HA zei dat die ontstaan als de weerstand laag is. Voor de oorontsteking heeft hij antibiotica gehad. De aften zouden daarna ook vanzelf over gaan. Ilias wilde ook geen vast eten eten. De broodmaaltijden heb ik vervangen door pap. Groenten zoveel mogelijk gepureerd, maar dan nog wilde hij bijna niet. Pas op met zure dingen (sinaasappels enzo), want dat bijt. Probeer gewoon zoveel mogelijk vitamientjes te geven, al is het uit een potje. In die dagen kreeg Ilias bijvoorbeeld ook fruit van Olvarit, omdat hij dat wel wilde eten. En ook niet altijd, maar een half uur later dan wel. Volgens mij is er niks voor en moet hij gewoon vanzelf beter worden. Beterschap!
Aften! Heel vervelend, ik heb ze zelf ook af en toe. Zelf gebuik ik Pyralvex, maar dat prikt heel erg. Vragen bij apotheek of drogist? Ik zou er zelf wel iets aan doen, het is een rotgevoel en kan wel een paar dagen duren.
Bedankt voor de reacties. Hij is net een paar weken van een 5 weekse ab kuur af ivm een oorontsteking die niet over wilde gaan. Hmm.. of is dit misschien dan een logisch gevolg, nu z'n lichaam zelf weer aan 'het werk' moet. Fruit ging gelukkig wel, gepureerd idd. Ik bedenk me dat ik er wel aardbeien door had gedaan en dat prikt volgens mij. Dentinox is toch voor doorkomende tandjes? misschien wel de moeite waard om te proberen omdat er volgens mij ook 2 hoektanden doorkomen. Dubbel pijn dus. We hebben ook al een paar onrustige nachten achter de rug en hij is nu ook al 2x gekomen, dat betekend niet veel goeds voor vannacht.
Ik gebruik ook pyralvex, maar prikt verschrikkelijk, de pijn is daarna wel uren weg. Geef je wel probiotica, bij zo'n lange ab kuur? Bijv ABC Dophilus staat goed bekend.