ik ben zelf van een tweeling alleen heeft mijn moeder een halve miskraam gekregen maar ik zat nog mooi in haar buikje te kijken! Dus ik ben in principe van een twee-eige tweeling... nu heb ik ookeen verhoogde kans op een tweeling he? sorry voor de vraagjes allemaal maar ik wil geen tweeling, gek he?
Nou volgens mij heb je niet veel te willen want als je het krijg,krijg je het Maar ik weet niet of je meer kans heb op een tweeling.
Volgens mij heb ik op school geleerd dat je alleen een verhoogde kans heb op een tweeling als je er een van een 1 eiige tweeling ben. Dat een tweeige tweeling zeg maar een "foutje" van moeder natuur is. Maar ik zeg eerlijk ik kan er ook een beetje naast zitten
Nee fleur het is juist omgekeerd, 2eigig is erfelijk dus. En als je zelf eenvan een tweeling bent heb je verhoogd kans om zelf ook een tweeling te krijgen. Dus Anniek....
foutje van moeder natuur is het zeer zeker niet. bij twee-eiige tweelingen speelt een zekere mate van erfelijkheid via de familie van de vrouw een rol. De kans op een spontane tweelingzwangerschap neemt toe met de leeftijd van de zwangere; zo is de kans op het krijgen van een tweeling voor een 25-jarige vrouw ongeveer 1 op 90 en voor een 40-jarige vrouw 1 op 60. Het grootst is de kans op een meerlingzwangerschap bij behandelingen die het ontstaan van zwangerschap bevorderen. http://europe.obgyn.net/nederland/patientenvoorlichting/meerlingen.htm
Volgens mij slaat het 1 generatie over, dus jou kind heeft meer kans op een tweeling. Maar als je een tweeling krijgt, ben je in 1 keer klaar.... Lijkt me wel druk, maar ook wel leuk. Je hebt er niks over te zeggen. Er zijn ook mensen die helemaal geen kinderen kunnen krijgen... Die zouden het niet erg vinden, dat ze een tweeling krijgen.
mijn man is van een tweeling, en bij hem in het gezin zijn 2 keer een tweeling geboren.. lekker druk he
Idd Ayla! 2-eiig is erfelijk, 1 eiig foutje van de natuur. Maar ze zeggen idd dat het een generatie overslaat. Je hebt in principe altijd kans op een tweeling.
Ik vraag me af of het een generatie overslaat. De oma van mijn vriend is van een tweeling, zijn moeder is van een tweeling en de kinderen van zijn oom zijn tweeling. Dat is dus iedere generatie.
Bij ons heeft het wel een generatie overgeslagen; mijn opa is een van een tweeling en mijn oudste dochters zijn een tweeling. Alleen zijn ze één-eiig, dus heeft het niets met erfelijkheid te maken. Maar ik vind "één-eiig = foutje van de natuurlijk" wel erg lelijk klinken, het zijn namelijk prachtige meiden. Volgens mijn gyn wordt het "tweelingen-gen" alleen doorgegeven door de vrouw. Mannen hebben daar niets mee te maken. Anniek: Ben wel erg nieuwsgierig waarom geen tweeling zou willen? Ik ben apetrots op mijn meiden...natuurlijk ook op onze eenling
Weet niet precies hoe het zit, maar ik ben nu zwanger van 1 kindje wat er eigenlijk twee waren. Een twee eiige tweeling dus. Bij ons zit het wel in de familie. Ik was ook altijd bang voor een tweeling, maar goed vind het nu toch wel heel vervelend dat een van de twee is vertrokken. Mijn oma heeft ook een tweeling en dat is ook een twee eiige. Dat van die generatie overslaan zou dus best kunnen. Maak je er maar niet te druk om. Groetjes Senseemillia
Dan heeft het bij jou dus twee generatie's overgeslagen Maar zoals je dus zelf al zei, heeft het in dit geval niet met erfelijkheid te maken.
Ik snap jou reaktie best hoor, dat je geen tweeling wil. Als ik over 2 weken de echo zie en ik hoor dat het er maar 1 is zal er bij mij persoonlijk een last van mijn schouders vallen. Zijn het er 2, zullen ze zeker niet minder gewild zijn. Het klinkt dubbel, maar ik zou het persoonlijk prettiger vinden om al mijn tijd in 1 kindje te stoppen. Nogmaals als het er 2 zijn dan zijn het er 2 en ben ik ook blij hoor!!!
@ diddl en natuurliojk ook de rest... Waarom ik geen tweeling wil? Hihi gevoels kwestie? Voor mijn gevoel kun je dan minder tijd aan 1 ebsteden en daarbij lijkt het me super druk! Nu moet ik toegeven dat me moeder op een tweeling past die helemaal gaaf is, dus dat heeft me mening alweer een beetje aangepast.... Dus als het er nu ooit twee zijn dan is het wel ok maar als ik het voor het kiezen heb... Oja wat me helemaal minder lijkt is als je bij de tweede een tweeling krijgt, dan heb je er opeens 3.... maar ach ook das juist wel leuk... hahaha maar nogmaals als ik het voor het kiezen heb.....
Een tweeling lijkt me geweldig, maar zeker ook druk.... Bij ons zit het ook in de familie ben zelf de helft van een eeneiige tweeling, wat volgens mij gewoon een andere celdeling is! Ik vind foutje zo bijzonder klinken. Zo zal het vast niet bedoelt zijn..... Verder zijn het over het algemeen tweeeiige tweelingen bij ons, dus wie weet! Groetjes Tabitha
Hoi Aniek, Bij een twee-eiige tweeling zijn bij de moeder bij de ovulatie twee eicellen vrij gekomen in plaats van een en die eicellen zijn dan beiden bevrucht. Dit is erfelijk. Vaak zie je wel dat het een generatie overslaat, dus als jij een meisje krijgt heeft zij een verhoogde kans op een twee-eiige tweeling ! Groetjes, Nikki F
Het gevoel van te druk en minder tijd besteden is natuurlijk relatief. Als dit je eerste is en het is wel een tweeling dan weet je niet beter. Dan van die tweede een tweeling is ook lachen ja.. Ach als het er twee zijn, is er heus wel weer een oplossing niet waar.