Welke puzzel voor 2+?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bunchy, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Hallo,

Onze zoon is bijna twee en de houten boerderij puzzels gaan hem te gemakkelijk af inmiddels. Wel is hij dol op puzzelen..
    Wat is een goede opvolger??

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hangt van het kind af.

Je hebt 6-9-12-16 stukjes puzzels (dus vier in een doos). Er staat op vanaf 3 jaar maar dat is vanwege de grote van de stukjes. Ze zijn heel geschikt voor puzzelaars van een jaar of 2.

bol.com | Ravensburger 4-in-1 Puzzel - Nijntje, Ravensburger | Speelgoed

Je hebt ze ook van andere figuren. Dochter (27 maanden) maakt deze graag (6 en 9 stukjes kan ze prima zelf. 12 en 16 stukjes met hulp)

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Inderdaad de 4 in een doos puzzels zij leuk en uitdagend voor 2. Hier ging het heel snel met puzzelen. Inmiddels zit dochter op 54 stukjes. Ik verbaas me daar nig altijd over.
    Wat ook leuk is, zijn puzzels van Goki. Dat is meer 3d en van hout.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier had ze eerst puzzels met 2 stukjes van woezel en pip en bumba.
    Daarna 4 stukjes en moet even een keer nieuwe kopen met meer stukjes.

5. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    4-6-12-16 is inderdaad een goede opvolger.. maar wees je ervan bewust dat als ze dat eenmaal snappen.. je direct moeilijkere aan kan schaffen ;) Met 2,5 maakte mijn dochter puzzels van 20- 24 stukken.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook puzzels met 2-4-6-12 stukken en het begint nu steeds beter te lukken. Eerst was het oefenen met het aan elkaar leggen van de stukjes (waren bij de eerste 'normale' puzzel niet zo groot) en nu komt het dat zelf de stukjes op de goede plaats kan leggen.
    Al kreeg ze afgelopen zaterdag voor haar 2e verjaardag nog 2 houten puzzels: ze haalde de sukken eruit, legde ze in een keer terug en klaar... beetje jammer, maar ja!

7. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Die van nijntje heeft zoon al maar loopt hij niet warm voor.. Op naar de blokker of kan ik daar ze niet vinden?

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een grotere speelgoedwinkel is waarschijnlijker..

Je hebt ze ook van Woezel & Pip, Bumba en Cars e.d. Wel even zoeken

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Tussen 2 en 3 ook allerlei puzzels tussen 2 en 50 stukjes doorlopen ;) Dus koop niet te dure!
    Maar ze heeft nog lang 'te makkelijke' puzzels graag gemaakt, dus vond het wel redelijk dankbaar speelgoed :)

Deel Deze Pagina