hallo, Wij hebben sinds 2 jaar en poes en het is van een zeer verlegen/schuw dingetje een zeer nieuwschierig en aanhalig katje geworden door er veel aandacht en tijd in te steken. mijn vraag is hoe hebben jullie de kat laten wennen aan het feit dat er een kindje komt, andere spullen staan en aandacht minder enz. Ben benieuwd hebben jullie ook de box eerder neer gezet? en hoelang van te voren dan? alee reacties en tips zijn zeer welkom, ben bang dat straks het beestje zoveel te kort gaat komen!! Hoe deden jullie dat de eerste dagen met de poes en baby??
hoi hoi.daar is al een topic over geopend.staat ook in de lounch onder de titel "voor iedereen met katten" daar kan je een hoop tips vinden xxx Kaatje
Hmm ls je je kat van heel bang naar leuk gezelschapskatje gekregen hebt.. is die oplossing met de balonnen volgens mij geen optie Ik heb hier ook zo'n kleintje hoppen. Erg schattig maar o zo schuw toen we dr kregen. Eiigenlijk.. sinds ik vandeweek op dr zij klopte en ze vol in de aanval ging (heel kort mara.. niet genoeg om daadwerkelijk te bijten zegmaar) denk ik dat ik er uit ben waarom ze altijd zo verschrikkelijk slecht van vertrouwen is. Iets met slaan waarschijnlijk Ik zou in ieder gevl de box en dergelijke eerder neerzetten.. neem aan dat je wil dat ze daaruit blijft. Weet niet hoe je dat zo definitief kan afleren dat ze het nooit zal doen.. maar je kan wel zo fanatiek haar op haar donder geven als je er bij bent.. dat ze het in ieder geval niet doet als jij in de buurt bent. En gezien je je kindje toch niet alleen laat.. lijkt me dat dat moet kunnen werken. Ik weet niet hoe je poes normaal straft.. maar dat moet ook kunnen in combi met de box Of een plantenspuit goed in de buurt houden.... Best lastig zulke poesjes opvoeden Gelukkig heb ik hier hulp van 2 katten nog..d ie haar ook een beetje opvoeden Maar aanvankelijk kwam ze niet eens onder het bed vandaan.. en als je dr dan ook nog eens op dr donder geeft.. dan word ze weer extra schuw. Toch.. kan je moeilijk alles laten gaan want dan zit je straks met EN schuw EN onhandelbaar "tuig" Ik hoop dat het allemaal goed komt En in ieder geval well done met hoe ver je al gekomen bent met poes
nee in zo'n geval trek ik mijn tip denk ik ook ff in, want als ie al heel bang is van natuur zal ie iets onbekends geheid vermijden...
ik gezocht en gezocht in de lounche maar ik heb het echt niet kunnen vinden van het onderwerp over katten heb ik het dan echt over het hoofd gezien kan iemand dan misschien de datum geven waarop het staat of door wie het geopend is. of heeft iemand zo nog tips!