vraagjes aan draagdoekmama's!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 25 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ben niet een ervaren draagdoekmama, maar ik ga het steeds meer doen en ik vind het oh zo fijn. Ik krijg hem er nu goed in en zie mezelf over een tijdje wel elke dag dragen ipv in de kinderwagen zitten. Heb echter wel een paar vraagjes;

- klopt het dat je tijdens het dragen je spieren intensiever gebruikt? Ik had vandaag onwijze spierpijn in mijn billen en bovenbenen, na ongeveer een uur lopen. Of loop ik dan verkeerd?

- mijn zoon kijkt veel om zich heen, ik heb dan wel de behoefte om zijn hoofd te ondersteunen. Hij is 5 maanden, is dit nodig? Ik heb de beide kanten goed tegen zijn nekje omhooggetrokken, maar geeft dit genoeg steun?

- wat doen jullie als de beeb in slaap valt? Hoe geef ik zijn hoofd dan meer stevigheid? Ik had vandaag de bovenste laag (ik heb een bykay, dus het gedeelte met de ster erop) over zijn hoofdje getrokken. Hij lag wel stevig, maar is dit een goede manier?

En mocht iemand nog andere tips hebben, graag hoor!

2. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Hier ook spierpijn hoor ;) Maar ook niet-ervaren, en gelijk uren mee in de stad gelopen haha..
    Maar ook billen enzo, denk door het anders lopen toch wel. het ondersteunen enzo.

Ik vind het ook heerlijk zo'n draagdoek!!

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    - klopt het dat je tijdens het dragen je spieren intensiever gebruikt? Ik had vandaag onwijze spierpijn in mijn billen en bovenbenen, na ongeveer een uur lopen. Of loop ik dan verkeerd?
    Als jij een paar uur loopt met een tas boodschappen kan je ook spierpijn krijgen ;), een beetje spierpijn is niet erg...mits je er maar niet heel veel last van krijgt...

- mijn zoon kijkt veel om zich heen, ik heb dan wel de behoefte om zijn hoofd te ondersteunen. Hij is 5 maanden, is dit nodig? Ik heb de beide kanten goed tegen zijn nekje omhooggetrokken, maar geeft dit genoeg steun?
    YouTube - ByKay: BBBB-techniek ('buik tegen borst, benen buiten')
    Als je de banden hoog genoeg optrekt is het voldoende ondersteuning voor zijn rug/nek. Het is juist goed want zo in de draagdoek traint hij zijn spieren ;)

- wat doen jullie als de beeb in slaap valt? Hoe geef ik zijn hoofd dan meer stevigheid? Ik had vandaag de bovenste laag (ik heb een bykay, dus het gedeelte met de ster erop) over zijn hoofdje getrokken. Hij lag wel stevig, maar is dit een goede manier?
    Als hij slaapt wel de band over zijn hoofd trekken, omdat zijn spieren dan ontspannen zijn! Je moet dan niet de bovenband pakken (die met ster) maar één van de zijbanden. Zoals hier: http://koophetsimpel.nl/files/Image//nederlands/winkels/merk_kinderkleding_shop/producten/baby___peuterartikelen/draagdoek/bykay_draagdoek/gen_300x300_8234_rood.jpg

4. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Guppie!

Ik deed inderdaad ook één van de zijbanden over het hoofdje van mijn dochtertje heen, ik weet niet of je er ook een boekje bij hebt gekregen, maar daar stond die uitleg toen in. Je kan anders ook het boekje op de website bekijken.

Ik had in het begin ook weleens zorgen om de ondersteuning van haar hoofdje, ik hield mijn hand er soms bij als ik dat gevoel had, maar ze sliep toch bijna altijd in de doek ;). En inderdaad gewoon hoog optrekken!

En de spierpijn herken ik ook hoor! Het is toch wennen dat extra gewicht, dat heb ik ook nu ze wat ouder is en ik haar meer op de arm til, ik heb een spierballen haha!

Verder nog een andere tip:
    - trek de banden heel goed uit elkaar, spreid het goed over je rug, heupen en schouders, dat zorgt ervoor dat je veel makkelijker draagt

Liefs van mamakarlien

5. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vouwde wel eens een spuugdoekje in zoons nekje. blijft hij net iets steviger

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Misschien kan je eens een draagfoto plaatsen. Als je dan misschien iets (klein) niet helemaal juist doet, zou dit je spierpijn mogelijk kunnen verhelpen.

Verder doe ik ook een schuine band over het hoofdje van m'n zoon als hij slaapt en moet je idd de banden overal goed uit elkaar doen (zodat ze niet te erg verfrommeld zitten), dan heb je meer steun. :)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.874
    19.319
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij mijn draagdoek zat een zakje van hetzelfde materiaal om hem in op te bergen. Ik heb daar nu twee washandjes in zitten, zodat het zakje een dun kussentje is. Dit leg ik opgeven zijn nekje / achterhoofd als hij in slaap valt. En da inderdaad nog een schuine band erover. Dat geeft voor mijn gevoel voldoende steun.

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    thanks ladies!
    Probleem is alleen dat mijn zoon zijn hoofd niet opzij laat draaien, ook moeilijk als hij slaapt. Niet dat hij vaak in slaap valt, maar ga het nog eens proberen!

9. Niike

Niike Actief lid

31 aug 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien ook eens gaan kijken naar een geweven doek? Die is ook een stuk steviger en de knopen blijven beter zitten dan een tricot doek :)

10. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Niet altijd waar!

11. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Waarom moet zijn hoofd opzij draaien dan? Om dat hij anders met zijn hoofd in de band ligt?

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Spierpijn: nee, ik merk het ook. Je loopt anders, omdat je draagt. Ik draag inmiddels 9 kilo, nou, probeer maar eens een eind te wandelen met een rugzak van 9 kilo, dat is ook mega zwaar! Kwestie van wennen en vaak doen!

Hoofdje: zolang je zelf voelt dat hij steun genoeg heeft (doek strak genoeg), dan heeft hij dat ook wel. Hij kan z'n hoofdje neerleggen, maar vindt het waarschijnlijk veel te leuk om te kijken! Als je langer draagt (bv na een kwartier) zul je vast merken dat hij z'n hoofdje neer gaat leggen. Zelfs mijn dochter houdt het nog niet eens heel lang vol. Maar bij je zoontje is het ook de leeftijd geloof ik, hij begint steeds nieuwsgieriger te worden en wil alles zien!

Slapen: Ja, ik trok het dan ook altijd omhoog er overheen, maar ik loop persoonlijk toch ook vaak lekker met een arm om mijn dochter heen. Heen en weer wiegen is in principe niet zo gek, als hij maar niet te hard wappert met z'n hoofdje. Als hij tegen de doek leunt, zal dat niet zo snel gebeuren.

Mocht je zoontje trouwens te zwaar worden voor jouw doek (is geloof ik een elastische doek, of niet?) dan kan ik je de Hoppediz aanbevelen. Vooral 'die leichte' (een zomerdoek) is erg fijn en gemakkelijk te knopen!

13. Niike

Niike Actief lid

31 aug 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    EDIT: Over het algemeen dan.

Deel Deze Pagina