Slapen buitenshuis

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Momfulness, 25 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,

Zojuist komen we terug van mijn ouders waar we gezellig kerst gevierd hebben en hebben gegeten. Wat jammer is, is dat we altijd zo snel moeten gaan, want Juliën vertikt het om ergens anders te slapen. Mijn ouders hebben een mooi bedje voor hem en hij ligt daar op een fijne kamer maar hij gaat gewoon echt niet slapen. Zodra hij het bed aanraakt gaat hij heel hard huilen en stopt pas als je hem eruit haalt. Hoe lang je ook wacht...

Dit is eigenlijk vanaf dat hij een half jaar is begonnen, want daarvoor sliep hij overal.

Ik probeer van alles, zijn eigen knuffel, eigen dekentje, lichtje aan lichtje uit, maag is vol, maar niks helpt. Laten huilen heeft geen zin want hij wordt steeds bozer en gaat dan echt krijssen.

Iemand hier bekend mee en is het over gegaan? Ik hoop dat hij toch een keer ergens gaat slapen als we weg zijn.

2. Momfulness

O ja, hij gaat wel naar het kdv en daar slaapt hij perfect.

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hoe oud is hij?

Iris heeft ook zo'n periode gehad en toen ben ik begonnen om duidelijk te vertellen dat wij niet weggingen, maar haar weer meenemen als we naar huis gingen. Toen ging t goed; ws is ze dus gewoon bang geweest dat ze er alleen moest blijven oid.

4. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier is dat het geval. Thuis en op het kdv slaapt ze prima maar gisteravond en vandaag bij de oma's en opa slaapt ze weinig tot niets.
    Ze is nu een half jaar en ik denk dat het te maken heeft met het feit dat ze zich bewust worden van hun omgeving. Wie (on)bekenden zijn. En dat ze moet wennen aan een onbekende omgeving.

Hoe oud is jou zoontje nu?

5. adi

adi Niet meer actief

Als wij een hele dag bij opa en oma zijn, EN als ze dan niet willen slapen, ga ik met de kleine even boven op bed liggen totdat ie in slaap valt, en leg hem/haar dan over in het campingbedje.
    Dan gaat het meestal wel goed.

Het is niet zo dat ze na die ene keer ineens aan wennen om in slaap gewiegd te worden of zo, dus als dat helpt tegen een oververmoeid en chagrijning kind, dan zou ik dat als tip meegeven.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier ook zo.. Hij huilt eerst een half uur.. Deels vermoeidheid, deels omdat het een vreemd bedje is.. We zitten dan boven en zingen liedjes en wiegen we hem.. Uiteindelijk valt hij dan in slaap en kan hem zo overleggen.. 's avonds gaat het ook zo.. Valt uiteindelijk met moeite in slaap, maar wordt dan thuis wel 5x wakker 's nachts.. Meestal gaan we rond bedtijd naar huis, slaapt wat in de auto en kan hem in eigen bed zo overleggen en slaapt de rest van de nacht als een blok door..

7. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Wat hier goed hielp was kleine op bed laten leggen door mijn moeder.
    Wanneer mijn moeder oppaste was er nooit wat aan de hand met slapen, mijn moeder kon haar nog wakker op bed leggen en dan ging ze gewoon heerlijk slapen. Maar wanneer ik haar op bed ging leggen bij mijn ouders dan raakte ze helemaal overstuur.
    Nu geef ik haar als we bij mijn ouders zijn nog lekker haar laatste flesje en dan legt mijn moeder haar op bed en slaapt ze gelijk gelijk!

8. Momfulness

O hij is nu 1 jaar en 5 maanden. Het is dus hier zo dat mijn ouders maar 2x hebben opgepast. Toen maakte hij zich zelfs zo druk dat hij erbij begon over te geven. Dus helaas voelt hij zich ergens anders gewoon echt niet op zijn gemak.

Misschien komt het door de drukte bij mijn ouders. Ze hebben 3 honden die we de hele avond bij hem weg aan het houden zijn en mijn vader kan hem geen seconde met rust laten, dus mogelijk is hij ook overprikkeld.

Vanavond eens kijken hoe het bij mijn schoonouders gaat.

Bedankt voor jullie tips en adviezen.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou als hij niet alleen in het bedje gaat slapen, gewoon samen met de kleine naar boven gaan. Lekker de borst of een flesje melk en dan bij jou in slaap laten vallen. Als hij dan slaapt over leggen in het bedje en weer weg gaan.

Zo doen we het hier met de jongste overigens nog altijd elke dag en das dan gewoon thuis, al is het op het moment echt aan het over gaan naar dat dat steeds minder gebeurd en dat ze meer wakker/half slapend is wanneer ze naar haar eigen bedje gaat.

Succes in ieder geval!

Liefs Hanneke!

10. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Omdat je aangeeft dat het door de drukte kan komen zou je ook een half uurtje voor het slapen alvast naar deslaapkamer kunnen gaan en dan samen nog even rustig spelen ofboekje lezen zodat hij rustig kan worden.

11. Momfulness

Bedankt voor jullie tips. Ik denk dat dat een goed idee is. Dan nog mijn ouders ervan overtuigen dat ze me met rust moeten laten als ik met hem in de kamer ben.;)

Hij vind het denk ik gewoon eng, want hij gilt het uit zodra ik de deur achter me dicht trek. Dus gerust stellen is het enige dat we nog kunnen proberen.

Echt in slaap vallen waar we bij zijn doet hij helaas ook niet. Dan blijft hij toch gekkigheid uithalen tot we weg zijn.

Deel Deze Pagina