Mijn meisje van 4 maanden is vorige week begonnen met s avonds door de fles wat rijstebloem. Maar nu heeft ze al dagen harde ontlasting. Normaal poepte ze dagelijks. Nu zat er 3 dagen tussen, ze moest heeft hard d' r best doen en toen kwamen er een paar kleine keuteltjes. Daarna perste ze nog wat en was het wel iets dunner maar duidelijke verandering dus. Ze moest er ook van huilen zo zielig. Heeft iemand tips om haar ontlasting zachter te maken? Heb al wat extra water door de voeding gedaan en ze krijgt Omneo. Fruithapje ben ik ook aan het proberen maar dat smeert ze overal behalve in dr mond haha.
Misschien een week stoppen met rijstebloem kijken of het dan weer wat smeuiger word. zo ja dan zou ik helemaal stoppen met rijstebloem
Ze is wat te licht dus consultatiebureau raadde aan om daar mee te beginnen. Zodat ze dikker wordt. Dus wil het wel graag blijven geven maar ja als zij dr harde poep van krijgt dan is dat ook niets, arm kind. Oh ja en ze slaapt dan de hele nacht door dat is ook wel fijn hahaha
Ik zou stoppen met de rijstebloem. Mijn dochter kreeg er ook obstipatie van (van wel meer dingen overigens maar dat wist ik toen nog niet). Mijn dochter is ook klein maar zolang ze verder goed te pas is en haar groeilijn niet teveel afboog, ze zit nl al op -2, was dat geen probleem.
Rijstebloem heeft weinig voedingswaarde begreep ik. Hier is zl er nooit echt enorm van aangekomen. Niet meer dan met zn gewone flessen. En wij hebben ook een dunne vent. Komt straks wel als meer vast voedsel gaan eten. Als je het echt wil blijven doen kan je rijstebloem van de biologische winkel gebruiken. Maar het blijft idd verstoppend werken. En dan zou ik liever een baby hebben dat wat makkelijker poept. Wij hebben door een kleine trauma heel wat moeite met poepen gehad en dat is heel zielig. En lang geduurd voordat het weer beter ging.
Beetje onzin om het voor dikker worden voor de schrijven ik zou beginne met een liga geweekt in verse sinasappels dat vinden ze over het algemeen erg lekker en stoppen met die rijstebloem als ze daardoor zo moeilijk kan poepen
Hahahhah van rijstebloem dikker worden ? Om bepaalde redenen kreeg mijn dochter vanaf 2,5 mnd in ELkE fles ( en dat waren er veel ) Rijstebloempap en ze heeft altijd tussen de -1 / 0 gezeten zowel als gewicht als in lengte. En vanaf 8 mnd gewone pap ook in elke fles en het zette niks aan hoor. ontlasting werd wel harder maarr zij had geen last ervan. ik zou dus zeggen stop met je dochter buikpijn geven. Doorslapen doet ze ook ooit wel. Hier pas met 20 mnd.
Kreeg ook een advies van gepureerde pruim. Ze is nog niet erg van de hapjes, het grootste deel beland buiten haar mond. En als ik zo lees is het ook weer een raar advies van t consultatiebureau om te zorgen dat ze wat dikker wordt... zucht..
Je kunt je kindje niet dwingen om aan te komen. Komt vast vanzelf. Die van ons is ook lang en slank. Maak me er nietzo druk om.
Gewoon stoppen met rijstebloem en evt paar dagen wat extra water aan de flessen toevoegen... Hoogstwaarschijnlijk is dit de oorzaak van het moeilijke poepen. Zou ook verder niks anders geven tot de ontlasting weer normaal is... Verder vind ik het geven van liga met sinaasappelsap of kiwi ook niet zo verstandig. Dat aankomen zou ik me niet echt druk over maken. Het ene kindje groeit sneller als het andere. Zo lang de flessen leeg gaan, genoeg plassen en poepen en alert is gaat het goed! Wederom lang leve het voedingsadvies van het cb!