zo trots op ons ventje!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ladyw, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Afgelopen weken heb ik gemerkt dat elke keer als hij 's ochtends zijn boterham at hij gelijk ging zitten poepen. Toen bedacht ik: misschien kan ik hem voor het eten wel op de pot zitten.
    Dus afgelopen woensdag(17 Juli) zijn we daar mee begonnen. En ja hoor, gelijk een poep en een plas op de pot. 's middags na het slapen weer een plas op de pot. dit heb ik de afgelopen dagen volgehouden. Na het slapen op de pot. En inmiddels minimaal 2 keer per dag plassen en in totaal al 3 keer gepoept op de pot!
    Ik weet dat sommige mensen het er niet mee eens zijn om een kind op deze leeftijd op de pot te zetten, maar hij vindt het echt gezellig en leuk! Dus waarom niet?? :)

2. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Wat goed! :)

Mijn dochter is volgende maand 1,5, nu zegt ze steeds: ceee (wc), dan zet ik haar op de wc, maakt ze een plasgeluidje (pssssssssst), en zegt ze klaar & gaat klappen..
    Alleen zit er niks in de wc! hahaaaa

3. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    wel leuk dat ze het in ieder geval niet eng vindt ;). Je hoort tegenwoordig veel van babyzindelijkheids communicatie training. Dat is echt tegen mijn principe om een paar weken oude baby boven de pot te hangen, maar zoals het nu gaat vind ik het echt leuk! En hij ook! daar gaat het tenslotte ook om. en het scheelt zeker luiers hihi

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Super handig hoor! Ik ben met mn dochter van 2,5 bezig zonder luier en vanmiddag ging mn zoontje van bijna 1 ook lekker op de po zitten, met luier aan, trots kijken. Super lief! Als hij goed kan staan wil ik met hem ook al beginnen met paar keer per dag op de po. Ik merkte namelijk bij mn dochter dat als je lang wacht met de po, het veel lastiger gaat.

5. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    ja het gaat nu echt zo super goed ondanks dat hij nog maar 10 maanden is! Hij heeft in 7 dagen tijd al 4 keer op de pot gepoept en 13 keer geplast hihi.. hij is ook heel trots.
    Ik zou zeggen als je zoontje er nu al op wilt zitten, waarom wachten totdat hij goed kan lopen? hij toont nu interesse?

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Zou het gewoon doen hoor! Raakt hij alvast bekend met het potje, scheelt straks weer.

Nadeel is dat hij nog niet zelf kan aangeven of hij moet en waarschijnlijk niet zelf erop kan gaan zitten. Dus echt zindelijk kun je ze niet maken zo vroeg. Maar alle beetjes helpen toch!

Ik had ook een potje rond die leeftijd. Mijn dochter kon vroeg lopen en ging er regelmatig op zitten. Ze legde de link met plassen nog niet maar merk dat ze nu met 15 maanden al wel goed weet wat het is. Ze zit er nu buiten op want ze loopt bloot in de tuin. Ze plast af en toe en ik probeer nu wat zindelijkheidstraining. Gaat al aardig.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Haha ja dat gaat hier ook zo. Oudste is net een paar weken zindelijk en elke keer als zij naar de wc gaat moet de jongste met alle geweld mee en perse op het potje zitten, haha. Krijg haar met moeite er weer vanaf :D

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Sylvano poept wanneer hij er zin in heeft helaas.
    Wel handig zo snel zindelijk scheelt een heleboel luiers en geld haha. Denk dat ik het ook maar eens ga proberen..

Deel Deze Pagina