had al lang last van die kies (rechtsonder, 3e van achteren was het geloof ik, kan nu niet meer voelen want kaak is erg gevoelig nog, dus mond opendoen doet pijn) er zat een scheur in, in de lengte.. (kies was trouwens een probleemtand,dus heeft al keer wortelkanaalbehandeling gehad) nu is dus de hele kies eruit...raar gevoel nog, al is het nog voor een groot deel verdoofd.. ben wel bang voor de pijn die straks nog komt (mag wel paracetemol) maar dat moet maar even.. hoe lang duurde bij jullie de pijn?? ik heb nu best wel honger maar durf niet zo goed te eten..lees ook dat je beter kunt wachten tot de verdoving helemaal uitgewerkt is omdat je anders misschien op wang ofzo bijt en het niet goed merkt. durf vooral niet zo goed te eten omdat ik bang ben dat er restjes ofzo in achterblijven?/(raar idee misschien van mij) hoe heb jij dit ervaren, trekken van een kies?? en erna??iets voor in de plaats of gewoon lege plek gelaten?
Een kies kun je wel leeg laten. Tenminste toen ik er 6 heb moeten trekken voor een beugel heb ik er niks voor in de plaats gekregen. Als je er geen last van hebt en je ziet er verder niks van. Ik heb een tand die dood is en die moet er later ook uit. Maar dat gaat wel 2000 euro kosten omdat je dat toch ziet. Een snijtand is het. Ik zou tijdelijk even iets aan de andere kant eten. En spoelen met kamille thee.
Ik lees ook even mee! Heb ook al meerdere wortelkanaalbehandelingen gehad. Waarvan 1 bij een vervangende tandarts, die het zonder verdoving heeft gedaan! Door zijn gestuntel zijn de wortels van de kies er naast aan het afsterven en moet dus getrokken worden als ik er last van kreeg. Dat is dus nu al een tijdje het geval, maar sinds een paar dagen is het niet meer uit te houden. En aanstaande vrijdag moet ik mijn scriptie verdedigen, dus probeerde het steeds uit te stellen. Maar morgen moet ik er toch aan geloven, want zelfs een aantal paracetamol helpt niet! Heb jij het bij je tandarts laten doen, of bij de kaakchirurg? Heeft het trekken zelf veel pijn gedaan? Ik heb wel 3 verstandskiezen laten trekken. Maar dat was me heel erg meegevallen. Heb toen een pijnstiller gepakt en ben toen naar bed gegaan. En toen ik wakker werd had ik eigenlijk bijna nergens last van. Maar weet niet of dat te vergelijken is? Als ik jou was zou ik beginnen met iets redelijk vloeibaars, yoghurt ofzo?
bedankt voor de reacties. Tot nu toe valt de pijn mee gelukkig..heb water gedronken en worstenbroodjes uit magnetron (is zachter) gegeten..maar smaakte niet echt en lastig eten kleine stukjes aan 1 kant. Heb wel paracatamol ingenomen dus ben bang dat de pijn wel erger gaat worden,maar misschien ook wel niet?(hoop ik) Ik heb verdoving gehad en toen hij begon met het eruit trekken (heen en weer,trekken) deed het best pijn..hij is toen meteen gestopt en vroeg hoe het ging etc (heb echt een fijne tandarts,gelukkig) toen weer geprobeerd en ging veel beter, hij was er best snel uit. was gewoon mijn eigen tandarts trouwens die dit gedaan heeft. ik kan voor een inplantaat kiezen later maar dit is erg duur... maar is gewoon even raar zo zonder kies, echt zo'n gat..voelt allemaal nog vreemd nu. Maar de pijn en het eruit trekken valt me toch nog erg mee moet ik zeggen, het was helemaal niet zo erg als ik dacht. op zich zie je er dus niks van, niet als ik praat of lach enzo..alleen als ik echt mijn mond open doe heel wijd en iemand er echt in gaat kijken angelove: is ook niet niks bij jou dan, maar het viel mij echt heel erg mee!! ik heb trouwens nog 2 slechte kiezen die er ook een keer aan zullen moeten geloven..of daar is een kroon geloof ik nog wel mogelijk..rest van mijn tanden zijn wel prima. (3 verkeerde kiezen vind ik al erg zat)
Ibrufen is ook goed bij getrokken tanden en kiezen. Eventueel kun je met een spuitje het "gat" spoelen. Dit kan met waterstofperioxide en dan niet die van de kapper. Verkrijgbaar bij de drogist in kleine flesjes net alcohol.
Wel nog even voorzichtig met spoelen anders kun het het bloedstolsel eruit spoelen die de kies nu juist beschermt tegen infecties. 2 dagen na het trekken zachtjes gaan poetsen over het gat. En idd, als er troep in komt voorzicht gaan uitspoelen met een krom spuitje. Sowieso is spoelen cordosyl wel goed. (heeft ervaring, 2maanden geleden hebben ze er onder narcose 4 verstandskiezen uit gehaald/gesneden en is er een wortelpunt behandeling gedaan dus heb een tijdje in het after-kiezen-trekken drama gezeten)
bedankt voor de tips!Alleen ivm zwangerschap neem ik niet zo snel iets in. paracetamol mag weet ik. De pijn valt heeeel erg mee..(of moet ik afkloppen??) gisteren rond 16.30uur is de kies getrokken. heb alleen gisterenavond nog voor het slapen voor de zekerheid 2 paracetamol ingenomen. alleen beetje gevoelige kaak bij bijv gapen.
Daantje, dus je hebt er nu niet zo veel last van? Ik ben net geweest en bij mij is die kies ook getrokken.. De verdoving begint nu te tintelen, dus ben bang dat hij zo uit gaat werken. Heb m'n meisje net in bed gelegd, dus ik ga denk ik zelf ook maar even liggen met een paracetamol.... Hoop dat het bij mij net zo af loopt als bij jou!! Heb je trouwens al enig idee wat ze er terug gaan zetten? Ik moet nu 3 tot 6 maanden af wachten, goed laten genezen, en dan gaan ze pas kijken wat ze terug zetten. Zal waarschijnlijk wel een duur geintje worden, ben ik bang..