Hoi meiden, Ik begin binnenkort met een cursus babymassage samen met mijn zoontje. Nu begint het precies op het tijdstip waarop mijn zoontje zijn fles krijgt. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Hij zit heel goed in dit ritme en de fles iets eerder geven wil ik hoogstens een kwartiertje doen, maar ben bang dat het dan te veel is voor hem. Eerst een fles en dan direct al de massage. En de fles later geven is ook niet echt een optie want dan is hij hongerig en kan hij zich ook niet echt ontspannen lijkt me. Daarnaast wil ik hem ook niet uit zijn ritme halen. Iemand enig idee? Deze nieuwbakken mamma weet even niet hoe dit aan te pakken thnks!! Romy
Even bellen met degene die de cursus geeft. Bij mij op cursus was het zo dat je gewoon kon voeden wanneer dat nodig was en dat dat weinig tot geen invloed had op de massage zelf. Maar misschien ligt dat wel aan de gene die de cursus geeft.
bij ons werd het afgeraden net voor de massage te voeden. we begonnen de massage en na ongeveer 20 minuten kregen alle kindjes honger en gingen alle moeders voeden, dan gingen de kindjes lekker slapen en kregen wij ook lekker wat drinken en de theorie..
Daar zat ik ook mee toen ik voor het eerst naar de babymassage ging. Normaal was mijn dochter de rust zelfe en ik was de ochtend van de massage helemaal gestrest en druk omdat ik dacht dat het met de voeding allemaal niet uit zou komen. Ik had me druk gemaakt om niets. Ze vond het heerlijke en de voeding kwam gewoon wat later en mocht ze wel honger krijgen voed je op dat moment. Geloof me je bent niet de eerst en zeker niet de laatste die zich hier druk om maakt. Neem de fles mee, en geniet en zie hoe het loopt.