Hoi Meiden, Ik heb een zoon die wordt 17 juni 2 jaar en die vertikt het sinds 1,5 week om in zijn bed te liggen en schreeuwt de hele straat bij elkaar zodra je hem naar bed heb gebracht. Hij is altijd een hele makkelijke slaper geweest, maar sinds 1,5 week is het een ramp. Iedere keer als hij slaapt proberen we hem terug in bed te leggen ( hij ligt dan op de grond tegen de deur aan), maar zodra je dan de kamer weer verlaat schreeuwt hij alles weer bij elkaar. Sinds eergisteren doet hij dit nu ook s ochtends vroeg (5.15 uur). Hij heeft dan de hele nacht op de grond gelegen. Hij doet dit ook bij oma, dus het ligt niet aan zijn kamertje of bedje. Herkent iemand dit of heeft iemand een suggestie waarmee ik kan zorgen dat mijn ventje weer lekker kan gaan slapen dan hoor ik die heel graag. Groetjes Sabrina
Dus als ik het goed begrijp wil die op de grond slapen en dan slaapt ie wel? In dat geval zou ik em gewoon daar laten slapen,leg desnoods een matrasje op de grond.
Is er niets aan de hand waardoor hij zich slecht voelt? Anders zou ik zeggen: matrasje op de grond, of tijdelijk in een campingbedje.
Ik zou op zoek gaan naar een reden waarom dit aan de hand is. Sinds wanneer ligt hij in een groot bed? Was ie daar we'll aan toe? Waarom ligt ie achter de deur op de grond? Is het omdat ie daar wil liggen, of wou hij naar buiten maar was de deur dicht? Gaat ie wel slapen als je bij hem zit totdat ie slaapt?
Mijn zoon wil opzich best in zijn bed slapen... maar het in slaap komen absoluut niet, hij gaat op de grond liggen, hier hebben wij een kussen neergelegd, hier gaat hij dan op liggen, hij valt daar op de grond in slaap.en zodra wij naar bed gaan leggen we hem in bed, we gaan er niet moeilijk om doen,als hij daar wel slaap than so be it.
Ja wisten we de reden maar, hij slaapt al een half jaar in een groot bed en dat was nooit een probleem, zodra je bij hem zit slaapt hij snel, maar als je weggaat word hij wakker en gaat hij weer huilen. Hij heeft vanmiddag bij oma geslapen in een campingbedje en daar huilde en schreeuwde hij ook alles bij elkaar 35 min. lang
Maar na het huilen van 35 min lang is hij wel in slaap gevallen?? Misschien voelt hij zich om een of andere reden niet meer veilig in zijn grote bed? consequent op liefdevolle manier blijven terug leggen, zorgen dat ie knuffel en dergelijke heeft? en ja, eventueel wel stapje terug doen en poosje in campingbed leggen. maar ja, dan loop je wel de kans dat het terug gaan naar grote bed nog moeilijker wordt! Veel sterkte!