Camping gerechten

Discussion in 'De lounge' started by sunnycloud, Feb 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    Ik ben wel heeeeellll vroeg maar zit al helemaal met mijn gedachten bij het voorjaar en de zomer. Heb zo'n zin om er weer met de caravan op uit te trekken en dan dus lekker te koken.

Ik ben dan nu alweer op zoek naar leuke en vooral lekkere recepten voor op de camping. Hoezo nou speciaal voor op de camping? nou ja daar bedoel ik dus mee te bereiden met hooguit drie pitten gas, skottelbraai of bbq. Makkelijk, snel en met niet al teveel ingredienten (die ook in het buitenland te vinden zijn).

Ben benieuwd of jullie nog een lekker recept hebben...of koken de meesten niet op vakantie?

2. Papaver

Papaver Niet meer actief

Blikken ravioli, saté in zakjes, knakworsten en gekookte eieren. Oh... en uit eten en/of snackbar...

Of had je anderssoortige gerechten in gedachten? :D;)

3. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Lekker op de skottel: ui, champignons, corgette, krieltjes en kipfilet, lekker bakken met zout, peper en kerriepoeder. Evt nog een paprikaatje erdoor.

4. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    haha ja zulke gerechten heb ik dus ook 8 van de 10 dagen zeg maar. Ik ben dus nu wel eens op zoek om die 2 andere dagen uittebreiden maar mijn ideeen zijn na twee dagen dus op...

5. syrae

syrae Fanatiek lid

May 14, 2011
    2,685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    camping couscous?

vlees bakken, daarbij gesnipperd uitje, courgette in stukjes, paprika in stukjes en tomaat in stukjes en dan couscous erbij, is in frankrijk altijd al heerlijk gekruid te koop in de supermarkt en de groenten staan daar in de winkel in blik voor weinig geld (die bonduelle blikjes zooi hier is duur!)

Ook lekker op de bbq trouwens, couscous met groenten en vocht in folie inpakken en dan 10 minuutjes opwarmen, smaakt heerlijk!

6. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  7. piri piri

piri piri Fanatiek lid

Sep 29, 2011
    1,769
    1
    0
    Macaroni met een blik smac..hihi traditie en makkelijk, de smac (ham) hoef je niet koel te bewaren, zit in een blikkie, dus handig mee te nemen.

8. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Frittata, geklutste eieren met stukjes gekookte aardappel en groente en een beetje zalm en lekker veel kruiden, een pit is genoeg, aardappelen eerst koken en dan alles in één grote koekenpan bakken.

Pastasaus maken met een blik tomatenblokjes en verschillende (verse) kruiden, blikje tonijn erdoor en wat geraspte kaas erover.

Steaks bakken en serveren met vers stokbrood en een koude aangemaakte salade.

Pak of blik soep, zelf wat verse groenten toevoegen, eten met stokbrood en lekkere zeezoutboter.

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik ga hier ff opletten , gaan dit jaar ook voor het eerst naar een camping , he er zo'n zin in ,al is het alleen maar om te zien hoe mijn kindjes daar onwijs zullen gaan genieten ....

en wat handige kooktips zijn dan wel welkom, weinig tijd om te koken en heb echt geen zin om elke dag te gaan eten met 3 kids !

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    die frittata klinkt wel errug lekker , en een zak piepers kan er zeker nog wel bij in de auto !!

11. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik lees ook even mee... wij hebben wel een stacaravan gehuurd maar geen zin om elke dag uitgebreid te koken.

Ik ben wel op zoek naar magere gerechten want ik doe aan de lijn...

12. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, wij kamperen ook altijd in de zomer, maar ik kook niet echt heel veel anders volgens mij. Rijst en pastagerechten heb je maar 1 of 3 pannen voor nodig, dus dat gaat makkelijk. Verder hebben we zo'n bakplaat die je op een gasfles schroeft, daar bakken we het vlees op en dan in een pan aardappeltjes en groenten.

13. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Gourmetstel mee in de auto, en lekker een avondje gourmetten.

Pasta's ook makkelijk en lekker.

Chicken tonight met rijst ( en dat soort gerechten)

14. 0611inge

0611inge Actief lid

Feb 9, 2011
    188
    0
    0
    Lekker kipfilet met champignons in de skottelbraai bakken, spercieboontjes erbij en dan de satesaus en eten maar. Ooit mee begonnen op de camping en staat nu nog steeds regelmatig op het menu. Kan ook lekker met rijst erbij.

Share This Page