Fietszitje en fietsenstalling

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamatss, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Enige tijd geleden kocht ik een actiemodel mamafiets. 2 Yepp-zitjes waren inbegrepen. Super dus. Inmiddels past mijn meisje erin, maar guess what? Mijn fiets past met yepp-zitje niet in de buurtstalling. Het zitje is te hoog en komt tegen de stang van het fietsenrek (2 verdiepingen).

Mijn fiets op straat parkeren is geen optie (woon in stadscentrum) en terugbrengen kan niet omdat het een actiepakket was met een totaalprijs. Kortom ik baal als een stekker...

Is er iemand die een BoBike Mini+ heeft die zijn zitje voor mij wil opmeten vanaf het laagste punt tot het hoogste punt? Mijn fietsenmaker had er geen staan. Het gaat om een stuurzitje Bobike mini+ - BOBIKE

Minn dank is groot! Waarschijnlijk heb ik binnenkort een gloednieuw Yepp- zitje te koop :D

2. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Nog een aanvulling: met laagste punt bedoel ik het zitvlak, niet de voetensteuntjes...

3. claudianicole

10 sep 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de site van de fietsenbond staan alle maten van de meest verkochte zitjes!

4. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    @claudianicole: dank voor de tip, maar volgens mij staan de afmetingen er niet bij? Ik heb deze test bekeken (verder heel informatief overigens):
    Cookie support required | Fietsersbond.nl

Dus als er nog iemand tips of afmetingen heeft, heel graag...

5. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ik kan even kijken morgen als ik het niet vergeet, of als ik niet lig te bevallen :) haha

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ondanks dat het een actie was ziy ik terug gaan. Uitleggen en vragen of je dus het stoeltje voor kan ruilen. Wie weet doen ze het wel! Zelf een tijdje ergens gewerkt en was vak geen probleem. Misschien moet je wel wat bijbetalen. Maar zal vast minder zijn dan een nieuwstoeltje en een bijna nieuwe verkopen.
    Wel erg lastig trouwens

7. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    @happygirl86: wow, dat is nog eens toewijding aan dit forum! Dank!

8. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    @blauwespeen: de service ná aankoop bleek bij deze fietszaak zó slecht dat ik eigenlijk niks meer met ze te maken wil hebben.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Is het het voor zitje? Want de zitjes van Yepp zijn zo makkelijk eraf te halen, dat doe je zo met 1 handeling en 1 hand. Dan kan je ook het zitje gewoon mee naar huis nemen als je de fiets in de stalling zet ( Ik neem aan dat je een stalling bij je woning bedoelt en niet in de stad tijdens het winkelen ofzo? )

10. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    #10 Mamatss, 16 aug 2012
    Laatst bewerkt: 16 aug 2012
    @suusjeuh: het is inderdaad een buurtstalling. Ik zal het loshalen eens testen, misschien valt het inderdaad mee.

11. misa

misa Niet meer actief

Ik heb het ff opgemeten:
    30/31 cm van onderkant zitting t/m hoogste punt rugleuning.
    Breedste punt van de zitting/zitje ook 31 cm.

Maar ik zou ook teruggaan en desnoods heel moeilijk doen. Is het lang geleden dat je het gekocht hebt?

Succes ermee!

12. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    @Misa: super bedankt, hartstikke aardig van je!

Voor de meelezers: de Yepp meet 45 cm van zitvlak tot hoogste punt. Volgens mij gaat de Bobike wel passen.

Deel Deze Pagina