Ons knulletje bleek vorige week astmatische bronchitis te hebben, dus hij moest flink aan de medicijnen. Hij kreeg prednison, antibiotica en een "puffer". Ben zo trots op de manier waarop hij dit allemaal heeft ondergaan en ondergaat. Voor het spuitje met AB en prednison (verkruimeld tabletje) erin deed hij gewoon zijn mondje open en kon ik er al tellend inspuiten. Tellen doe ik ook met de vit D druppels. Leuk spelletje en ik hoef dat geen worsteling met hem aan te gaan. Maar vooral de puffer ondergaat hij zo knap. Er zit zo'n mond/neuskapje bij, waar je dus een pufje in spuit. Hij moet dan een keer of 5/6 ademen zodat hij het medicijn inademt. Hij stopt gewoon zelf zijn gezichtje erin en blijft heel stil zitten. Dan spuit ik en dan ademt hij netjes zijn meds in. Hoe beangstigend het ook moet zijn voor zo'n kleintje! Zo trots! Moest het even delen... Overigens is hij weer genezen verklaard van de bronchitis, maar voorlopig nog puffen en bij de eerste signalen van astma weer beginnen.
Alstie er was zou ik nu op de 'vind ik leuk' knop klikken! Maar je bent met recht trots! Sterkte ermee! Maar met zown stoere knul komt dat vast goed
Dank je wel, hij is idd erg stoer! Hij lijkt het een leuk spelletje te vinden op de een of andere manier. Hij begint al te stuiteren als hij het mondkapje ziet.
Ahhh goed zo!!! Knap kind! Mag je heel trots op zijn! Besef je ook maar heel goed dat het ook komt door de manier waarop jij als moeder er mee omgaat. Je mag dus ook trots op jezelf zijn! Hier tel ik ook altijd met de vit. druppels en de medicijnen.. En gekke liedjes!
Dank je wel! Jullie hebben het ook wel voor je kiezen gekregen, dus veel ervaring mee. Fijn overigens dat jullie meisje het zo goed doet!
Wat goed van je kleine man! En gelukkig voor hem dat de bronchitis over is. En medicijntjes en vitamines tellen doe ik ook
Je bent terecht trots! Wat super knap van hem! Maar weet je? Je mag ook heel tots zijn op jezelf. Jij kan je mannetje immers gerust stellen en hem met liefde zijn medicijnen geven. Hij voelt zich veilig bij jou en dat is het allerbelangrijkste wat je een kindje kunt geven!