Klacht indienen kaakchirurg?

Discussie in 'De lounge' gestart door lovemy2kids, 12 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Afgelopen zomer moest ik naar kaakchirurg om mijn verstandskies te laten trekken. Ik ben extreem angstig en was doodzenuwachtig...
    Heb nog nooit niets gehad aan mijn tanden dus dit was helemaal nieuw voor me..
    Kaakchirurg bekeek mijn foto en zei meteen ow maar die kies haal ik er niet uit, is nog niet door en je hebt er geen last van.. Dus ik vertelde dat mijn tandarts had verteld dat hij eruit moest omdat hij tegen mijn andere kies aanduwde en dat die daardoor kon beschadigen..
    Complete onzin zei hij.. Hij kijkt in mijn mond en zegt ow hij is al stukje door, ik haal hem er wel uit..
    Ik ben beetje angstig zeg ik, dat zijn we allemaal kreeg ik te horen...
    Dus ik vraag of hij wil vertellen wat hij gaat doet; is een heel technisch verhaal daar heb ik echt geen tijd voor.. Maar had je het niet op internet kunnen opzoeken?
    Uiteindelijk lang verhaal kort maken, ik ben opgestapt.. Zo'n iemand mag niet in mijn mond komen...
    Krijg ik vandaag de rekening, ruim 300euro..
    Ben tien minuten binnen geweest, als een hond behandeld en dan moet ik 300euro betalen? Voor niks? Tand is er niet eens uitgehaald...
    Voel er steeds meer voor toch een klacht in te dienen tegen die man....

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Na deze ervaring, welke actie heb je toen ondernomen? Heb je gevraagd om een andere (collega) kaakchirurg? Heb je de situatie uitgelegd aan de assistent en gevraagd hoe nu verder? Heb je contact opgenomen met je tandarts en de situatie voorgelegd? Andere dingen?
    Zo niet, dan heeft klagen mi nu geen zin meer. Voor deze behandeling is tijd ingepland (en tijd is geld), een dbc aangemaakt en jij hebt het laten afweten. Gewoon betalen dus.
    Klinkt hard, maar zo is het denk ik wel.

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    dat denk ik ook

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Dit.

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dit idd.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dit inderdaad

7. mumija

mumija Niet meer actief

Ik denk dat je er nu weinig meer aan kunt doen. Je had meteen actie moeten ondernemen.
    Neemt niet weg dat het een rotervaring was!

8. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Ik weet uit eigen ervaring dat er vaak wel iets te regelen valt bij een dergelijke klacht, heb het ook eens gehad bij een zorgverlener.. En die naam zegt 't meteen al: een arts heeft de plicht om een patiënt te helpen en uitleg te geven, om vervolgens na de behandeling met een tevreden gevoel de deur uit te lopen. Bovendien.. Niet geschoten is altijd mis. Succes!

9. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Heb hierna contact opgenomen met mijn tandarts, die me doorverwezen had.
    Omdat hij mij een andere diagnose had gegeven en de kaakchirurg zei dat dit complete onzin was..
    Ik wilde wel weten wat ik nu moest geloven.
    Ben toen daar op gesprek geweest, en die heeft me doorverwezen naar andere kaakchirurg, en ook aangegeven dat het niet de juiste gang van zaken was.
    Hij heeft gevraagd welke behandeld arts ik heb gehad in het ziekenhuis.
    Overigens heeft de kaakchirurg zelf gezegd dat ik de behandeling niet hoefde te laten doen. Hij gaf me de keuze om het of wel te laten doen, maar dan meteen en zonder uitleg of ik zou naar huis gaan en op internet gaan uitzoeken wat ze precies doen als ze een verstandskies trekken/snijden.
    Mijn andere kies kon niet beschadigen zei hij..
    Aangezien ik bang was, geen pijn had aan mijn kies en ik het een enorme lul vond aangezien hij me na het internet verwees en me niet kon geruststellen ben ik naar huis gegaan..

10. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Het gaat trouwens om in totaal 3 facturen.. 1 voor de foto, 1 voor consult en 1 voor het weghalen van de verstandskies... ( dat is de duurste ).
    Foto en consult begrijp ik, en betaal ik ook gewoon..
    Snap alleen niet dat ik moet betalen voor een ingreep die niet uitgevoerd is...

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    In dat geval zou ik gewoon even contact op nemen met de (assistent van de) kaakchirurg en het voorleggen. Als het echt losse rekeningen zijn en geen dbc, dan lijkt me de rekening voor het verwijderen niet terecht als je kies niet verwijderd is.
    Mogelijk is de administratie gewoon langs elkaar heen gegaan.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Precies dan bellen met het desbetreffende ziekenhuis.
    Maar direct een klacht indienen, nee dat zou ik niet doen ondanks dat de kaakchirurg niet tactisch was.

13. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Kleine update.. Ik hoef het niet te betalen, ze hadden een fout gemaakt in het ziekenhuis..

14. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Je verzekering vergoed het niet en daar heeft de verzekering sch**t aan net als het ziekenhuis want die rekening moet betaald worden.. Ik had het een jaar na dato toen in mijn spiraal in het ziekenhuis had laten zetten, mijn moeder heeft toen rond lopen bellen want ons mam is de beroerste niet en die heeft het opmoeten hoesten want de verzekering vergoed het niet en gaf aan dat zoiets van te voren gecheckt moet worden wat wel en niet vergoed wordt en hoeveel je dan moet betalen.. Dikke pech zeg maar.. Ik zou maar een andere zoeken want ik had 4 verstandskiezen die zichzelf bruut erdoorheen aan het drukken waren, dat heeft mij 2 kiezen aan de onderkant gekost. Tegen de tijd dat ik 20 was (5 jaar nadat ik ze voor het eerst voelde) waren die kiezen compleet verbrijzeld.. Toen heb ik onder narcose 6 kiezen eruit laten halen.. Het is hier gratis in de UK, alleen zit ik nu met een bak vol tanden met gatenkaas.. Ik denk dat ik echt liever voor mijn tandzorg had betaald en dat het gewoon geregeld was in Nederland want daar stinkt de gemiddelde tandarts niet uit z'n bakkes, doen ze ook geen tijdelijke vullingen op gaatjes zodat het alleen maar erger kan worden omdat je door die geur uit z'n mond gewoon ook echt niet terug komt..

Ik ben niet terug gegaan naar mijn Nederlandse tandarts, die ik jaren had en echt kwalitatief goed was vergeleken met een hele waslijst vol tandartsen die ik hier heb gezien omdat hij mij beschuldigde van te veel snoepen terwijl ik juist al die gaatjes heb door puur maagzuur uit te kotsen voor 2 weken lang... Ik zou bijwijze van een moord doen om nu gewoon langs mijn oude tandarts te kunnen gaan.. Ik heb zo veel spijt en dat alleen omdat hij ook een keer niet zo nice was..

Echt laat dit oplossen voor je straks met gatenkaas en verbrijzelde kiezen rondloopt, die open liggen voor infecties en god weet wat..

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Fijn dat het opgelost is!

16. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig maar! Ik dacht al zoiets. Ze mogen dit gewoon niet aanrekenen. Ik heb een jaar geleden enkele ingrepen ondergaan (niet door kaakchirurg ) maar ik mocht ten alle tijde beslissen om het niet te doen. Ook al lag ik al op de operatietafel ;) je bent niet verplicht een ingreep te laten doorgaan en hoeft daar dan ook niet voor te betalen.

Deel Deze Pagina