zo vaag gedroomd:P snap er niets van

Discussion in 'De lounge' started by prisje22, Nov 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Mag ik heel brutaal ook wat vragen? Ik droomde vorige week dat ik samen met m'n man in onze huiskamer stond, en ineens werd heel de kamer verlicht. Felblauw, en het kwam van buiten. Toen we naar buiten keken was het buiten ineens zo ontzettend fel blauw! En toen werd ik wakker.

2. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

vaak komt in de raarste vormen in je dromen terug wat je allemaal meemaakt, ziet, of wat je bezig houdt...

ik droomde afgelopen nacht dat ik druk opzoek was naar toiletten, en ik vond ze gelukkig, alleen het vervelende was dat ik niet opgelucht was elke keer als ik ging...
    tja houd je de koekkoek ik werd wakker van het feit dat ik echt moest plassen ..
    maar in het verleden ook vaak vage dromen gehad..

3. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Blauw is een "spirituele" kleur en kan staan voor je (spirituele) gidsen en vertrouwen in de toekomst. Dus eigenlijk een hele mooie betekenis als je nagaat dat jullie samen in de huiskamer staat en dit licht van boven (je gidsen) dus over jullie heen valt. Dat het fijn voelt geeft aan dat het positief is, want blauw kan soms ook voor een verdrietig gevoel staan. Dus een mooie boodschap voor jullie samen :)

4. maffedoo

maffedoo Actief lid

Dec 6, 2011
    301
    0
    16
    ergens
    Laatst een droom gehad dat ik m'n nichtje heb zien verdrinken voor m'n ogen.... terwijl ouders er ook bij stonden en niets deden.

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

O wow! Dat het zoiets moois kon zijn had ik niet verwacht. Dankje :):)

6. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Ben je (onbewust) bang dat de ouders niet goed genoeg voor hun dochter kunnen zorgen? Zijn er andere dingen waardoor je twijfelt aan de ouders?

@Smnee: graag gedaan hoor. Belangrijke, mooie dingen, zitten vaak in kleine details. Het belangrijkste is dat je je kunt vinden in de uitleg en jij bent de enige in dit geval die dan ook wel kan plaatsen waar dit verder een toepassing heeft. Misschien staan jullie samen voor een keuze, een beslissing of hebben jullie die net gemaakt. In elk geval iets wat jullie samen betreft en de twijfel die je daarin zou kunnen hebben, kun je hiermee wat loslaten.

7. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Sorry ts maar ik hoop dat je het niet erg vind als ik justme1974 hier ook een vraag stel :)

Justme1974:
    Zou jij misschien mij iets kunnen vertellen over 2 dromen die met regelmaat terug komen?

Droom 1:
    Deze gaat altijd over mijn zoontje die in zijn slaapkamer ligt.
    Hij wordt daar lastig gevallen door een geest.
    Ik zie/hoor dat via de babyfoon en wordt dan onwijs boos.
    Ik ga woedend na boven pak mijn zoontje en schreeuw dat die geest hem met rust moet laten.
    Daarna wordt ik onwijs bang en ren met hem het huis uit.

Droom 2:
    Deze is iets anders.
    Regelmatig droom ik over dezelfde man,iemand die ik niet ken.
    In die droom hangt er altijd een spanning/aantrekkingskracht tussen ons.
    De ene keer flirte wij alleen,de andere keer kussen wij.
    De droom is dus telkens iets anders maar het gevoel en de persoon zijn telkens hetzelfde.
    Het rare is dat ik me ook altijd schuldig voel als ik wakker wordt tegen over mijn man.

8. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

May 4, 2012
    1,137
    21
    38
    .
    Ben blij om te lezen dat er meer meiden zijn die raar dromen maar ook mooi om een verklaring te lezen van jullie dromen x

9. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Dromen zijn toch onverwerkte gedachten? tenminste dat is mij verteld.
    Je droomt om dingen te verwerken die in je gedachten zijn opgekomen... dus dan hoeven ze niet persé verdere betekenis te hebben voor de toekomst ofzo.

10. maffedoo

maffedoo Actief lid

Dec 6, 2011
    301
    0
    16
    ergens
    Dat is het hem juist....de ouders zijn een beetje laks wat betreft hun dochter....ze gaan er vanuit dat als ze ergens zijn er wel op hun dochter gelet wordt... Maar daar ben ik nu vanaf gestapt en ik denk zodoende dat ik dat toen gedroomd heb.

11. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Agnes, ik ga hier even op mijn gemak naar kijken en zal je per pb even benaderen ok?

12. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Eigenlijk heb je hier dan een bijna letterlijke vertaling van je angsten; door hun lakse gedrag, ben je bang dat je nichtje kopje onder zal gaan. Zal verzuipen in de massa zeg maar, juist omdat de ouders niet bewust bezig zijn. Moeilijk he?

13. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Ik vraag me overigens af dames, of er behoefte is aan een apart topic waarin je dromen kwijt kunt? Droom-club of iets dergelijks? Ik kan me ook voorstellen dat bepaalde dromen privacy gevoelig zijn en dat je ze liever per pb verstuurt.

14. pearls

pearls Bekend lid

Nov 29, 2012
    656
    0
    16
    Ik heb al vanaf dat ik een klein meisje was de zelfde soort terug kerende dromen. Ben ook wel heel benieuwd wat dit voor betekenis heeft! Heb het mij al vaak afgevraagd.

Ik ben dan in een heel groot oud kantoor gebouw en moet vluchten omdat iemand mij achterna zit maar weet niet wie. Ik zie diegene ook niet maar weet wel dat ik er als een gek vandoor moet. Ik ren door allerlei kamers, spring over dingen heen, spring door de liftschacht naar beneden en ren weer verder..open allerlei deuren waar ik doorheen ren en spring soms door ramen waardoor ik weer in de volgende ruimte kom etc. Ik moet het gebouw uit zien te komen. Daarna word ik dan helemaal bezweet en buiten adem van het rennen wakker. Dan ben ik echt even heel angstig en blij dat ik wakker ben en het maar een droom was.

Één keer ging de droom anders: Ik was vlak bij de zee in een soort grotten met mijn man en oudste zoon die nog en baby was. Mijn man had hem in een soort draagdoek op zijn rug. De grotten begonnen vol te lopen met water uit de zee en wij probeerden daaraan te ontkomen. We renden door allerlei gangen en grotten en zagen achter ons het water steeds dichterbij komen en ook andere mensen verdrinken. Voor ons het licht van het einde van de grot en net op tijd kwamen we eruit. Toen werd ik wakker en ook weer helemaal buitenadem en bezweet en angstig van het rennen en vluchten.

15. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

Nov 10, 2008
    119
    0
    16
    Nou, ik ga hier toch maar eens even mijn meest bizarre droom ever neerzetten, afgelopen nacht gehad. Weet niet meer 100% alles, maar in grote lijnen:

Ik ging trouwen met mijn vriend. Alleen in mijn droom was hij niet mijn vriend, maar had het uiterlijk van mijn neef (welke ik zelden zie). De bruiloft voelde voor mij als heel spontaan, alsof ik er zelf mee verrast werd. De bruiloft was georganiseerd door 2 nichtjes van mijn ex vriend, met wie ik helemaal niets heb. En in eerste instantie mocht mijn broer van hun niet mijn getuige zijn. Ik droeg de trouwjurk van mijn vroegere beste vriendinnetje, welke ik ook al 15 jaar niet meer heb gezien volgens mij, maar nog beetje van op de hoogte blijf via Facebook. In eerste instantie droeg ik de jurk over mijn gewone kleding heen, op enig moment heb ik mijn gewone kleding eronder uit getrokken...

Ik was in mijn droom wel heel blij dat mijn vader me "weggaf" en werd daar emotioneel van.
    Het was in een raar gebouw, niet te definieren of het nu binnen of buiten was, in een grote u vorm.

Verder weet ik niets meer, ben volgens mij ook niet tot het ja woord gekomen...?

Rare droom, maar wat zou die betekenen???

Groetjes Gup

16. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Pearls en Guppiebe; ik ga nog op jullie reageren hoor, maar ik heb nu een springende kleuter om me heen, dus dat wil even niet ;)

17. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Ja, leuk idee!
    Ik droom ook weleens dingen waarvan ik me afvraag wat het betekent.
    Eentje is me altijd bijgebleven...

Twee jaar geleden was ik zwanger, ik wist nog niet dat ik in verwachting van een meisje was. Ik droomde dat ik met een kindje dat net kon lopen, een jongetje, door het park tegenover ons huis liep en onze hond uitliet. Ik was verdrietig want onze andere hond, mijn lievelingetje, was er niet bij en in mijn droom wist ik dat ze was overleden. Ik heb heel lang de angst gehad dat deze droom voorspellend was omdat ik die wel vaker heb, maar ik kreeg een dochter en die kan inmiddels al heel goed lopen. Toch denk ik er nog regelmatig aan... Kan deze droom ook iets anders hebben betekend?

Als kind droomde ik keer op keer dat er brand onder mijn bed ontstond en niemand me wilde geloven. Als de brandweer eindelijk was geweest en het gedoofd had, begon de brand gewoon weer opnieuw. Ik was als de dood voor vuur als kind, mijn moeder denkt dat dit met een vorig leven te maken heeft. Ik weet het niet, maar vond het een verschrikkelijke droom en dan kwam ie ook nog eens zo vaak terug.

18. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Ik wil jullie trouwens allemaal bedanken voor het delen van de dromen. Het laat best een heleboel zien natuurlijk. En wat mezelf betreft; ik vind het best spannend om dingen zo uit te leggen, juist omdat ik jullie niet persoonlijk ken. Het komt soms echt voor dat ik de eerste interpretatie helemaal niet goed zit en dat ik, na het verkrijgen van meer informatie van jou zelf, tot een heel andere uitleg komt. Het is hoe dan ook nooit mijn bedoeling om mensen te kwetsen of om maar wat te zeggen om het te moeten zeggen. Als ik wat meer tijd nodig heb, dan geef ik dat aan.

Share This Page