Mijn dochter is nu 9,5 maand en een prima eter. Vanaf 5 maand krijgt ze haar eten grof geprakt, stukjes zijn geen enkel probleem. Ik had me tijdens de zwangerschap voorgenomen om vanaf 6 maand a la rapley eten t geven, leek me erg leuk. Maar helaas, mijn dochter houdt niet van eten aan haar handen. Droog brood is het enige dat ze prima met haar handen zelf eet, maar zodra er beleg op zit dat aan haar handen plakt trekt ze een vies gezicht en gooit ze het op de grond. Ik heb van alles geprobeerd, banaan, brocolli, wortel, maar ze wil het gewoon niet vast houden. Weet iemand of dit een fase is die alle kindjes hebben en waar we door heen moeten, of houdt mijn meisje er gewoon niet van (net als haar vader)? Dan weet ik of het kansloos is om te blijven proberen of niet.
Hier ook eentje die echt niet alles met de handen eet. Als ik macaroni neerzet dan gaat hij heel voorzichtig voelen met 2 vingertjes maar meer dan dat gebeurd er niet. Ik geef alles met een vorkje of lepeltje. Heb alles met de handen geprobeerd en tussendoor probeer ik het ook maar het beste eet hij met de vork of lepel. Brood doe ik nu aan de vork en hij pakt de vork en doet hem zelf in de mond. Enige wat hij nu met zijn handen eet zijn soepstengels en banaan (die propt hij dan ineen keer in zijn mond (2x een halve). Verder hier dus niks met de handen nu. Ik denk dat dit vanzelf wel komt of niet. Ik maak me er niet zo druk om.
Hier ook precies hetzelfde. Mijn dochter is iets jonger als jou dochter jessi. wat ik nu nog wel blijf stimuleren is om een broodkorstje, koekje nog wel in de hand te geven zodat ze het wel blijft doen. brood geef ik ook met een vork. kan haar wel zelf laten eten maar dan ligt alles op de grond en soms heeft ze gewoon niet meer door dat ze het vast heeft! Maar ja ik vind het wel prima zo, houd niet zo van viezigheid zie het straks wel als ze wat ouder is! Ik denk dat het ook vanzelf wel komt
Onze oudste hield ook niet van vieze vingers. Wij gaven het eten ook aan op een vorkje en op zich kon ze al vrij vlot zelf met een vorkje eten.
Thanx voor jullie reacties. Gewoon wachten dus tot ze met een vorkje kan eten. Jammer, rapley had me leuk geleken. Wanneer kunnen ze me een vorkje oefenen?
De jongste eet zowel met een vorkje als met zijn handjes. Hij vind het reuze interessant om met een vorkje te eten. Eraan prikken vind hij soms nog wat lastig, dan pak ik de achterkant vast, en help hem erbij. In het begin vond hij het ook lastig om zijn mond te vinden, dus stuurde ik bij door de achterkant vast te houden. Gewoon lekker aan het oefenen gaan.
Ja dat vraag ik me ook af. vanaf wanneer kunnen ze zelf hun vorkje vast houden? ik geef nu ook de boterham met een vorkje
De mijne vond rond 11 maanden de vork pas interessant genoeg om hem vast te houden en uit te proberen. Daarvoor voerde ik met de vork. Nu geef ik hem en eet hij zelf als hij er zin in heef.
Mijn meisje is wel met haar handjes begonnen te eten. Rond haar verjaardag - eerder erna als ervoor hoor! wou ze ook bestek en at ze snel netjes met een vork. Zoonlief geef ik wel eten maar hij eet ook gewoon zelf met zn handen.