liesbreuk operatie

Discussion in 'Baby en dreumes' started by AngelaV, May 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,287
    0
    36
    Gelderland
    Heb net te horen gekregen dat mn zoontje binnenkort geopereerd moet worden aan zn liesbreuk.
    Zijn hier moeders die dit ook hebben meegemaakt? En hoe ging dat dan? Moest hij/zij een nachtje blijven in het ziekenhuis? Hebben ze er veel pijn aan?

Weet echt niet wat ik kan verwachten. Vindt het zo sneu, het gaat al niet echt soepel allemaal en dan wordt ie ook nog geopereerd.

Ben benieuwd of iemand me kan vertellen hoe het allemaal gaat.

Alvast bedankt!

2. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,287
    0
    36
    Gelderland
    Helemaal niemand?!! :(

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hoi angela

Mijn zoontje heeft ook een liesbreuk gehad. Wij zijn daar achter gekomen nadat hij net terug was uit het ziekenhuis (had daar net een week gelegen:(), dus we konden weer terug...

Of Lucas er echt last van heeft gehad weten we niet zo goed, omdat hij overmatig huilde vanwege KMA en verborgen reflux. Daarbij had hij dus ook die liesbreuk.

Uiteindelijk is hij in een ander ziekenhuis geopereerd omdat ons eigen ziekenhuis baby's nog niet zo jong opereerde. Lucas mocht dezelfde dag mee naar huis mits hij goed dronk en weer een goede plasluier had. In het ziekenhuis waar Lucas geopereerd werd (Radboud Nijmegen) was de grens 3 maanden of kindjes 1 nachtje moesten blijven of niet. Lucas was nét 3 maanden dus die mocht mee.

Hij heeft er totaal geen last meer van gehad. Hij vond het in het ziekenhuis super interessant, zelfs op de OK! Na de operatie huilde hij wel even heel hard, maar na wat pijnstilling ging het super. Hij dronk meteen weer goed (ze krijgen eerst wat suikerwater, daarna suikerwater gemengd met eigen voeding en daarna een fles eigen voeding). Hij had ook weer een goede plasluier dus mochten wij naar huis. Gelukkig maar, want hij is op mijn verjaardag geopereerd en mijn grootste cadeau was dus dat hij mee naar huis mocht!

De wond is super mooi genezen, je ziet nog een heel klein streepje, meer niet.

Achteraf gezien hebben wij ons als ouders veel meer zorgen gemaakt en viel het reuze mee. Maar ik kan me jouw ongerustheid zo goed voorstellen! Narcose bij zo'n kleintje is natuurlijk niet niks. En de onzekerheid over de operatie, het herstel enz...

Heel veel succes en als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel!
    Is er al een datum bekend wanneer je zoontje geopereerd gaat worden?

4. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,287
    0
    36
    Gelderland
    Wat fijn dat je even reageert!
    Ik zou een oproep krijgen, maar heb geen idee hoelang dat kan duren.. Maandag is Jayden precies 3 maanden. Hij moet naar het WKZ in Utrecht. Ik weet ook niet zo goed of ie er nou wel of geen last van heeft. Hij heeft namelijk ook reflux en huilt daardoor best veel. Ik hoop dat ie snel geholpen kan worden, dan is dat ook maar achter de rug. Ik vind het maar niks!

Wat vervelend voor jullie dat jullie zoontje gelijk weer terug kon. Wij hebben ook een week in het ziekenhuis gelegen na de geboorte, Jayden wilde niet echt goed drinken. En nu heeft ie er afgelopen weekend weer gelegen vanwege erge klachten van reflux. Het bloed zat op zn speentje. En nu staat er ook nog een operatie te wachten.. arme schat! Hopelijk valt het voor hem ook mee, en heeft ie na zn operatie een goede plasluier!

5. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Bij Lucas zag je de bult ook alleen maar als hij huilde. Ik heb het ook zelf ontdekt. Toen Lucas die week daarvoor opgenomen werd, was een liesbreuk het eerste waar ze naar keken in het ziekenhuis ;)...maar toen huilde hij niet en hebben ze het dus niet gezien.

Houd het aub goed in de gaten, niet om je bang te maken, maar als het een beklemde breuk wordt, moet je wel met spoed naar het ziekenhuis. Ik weet niet of ze dat verteld hebben? Dus begint hij ineens overmatig veel te huilen, wordt de bult ineens super groot of blauw (of zijn balletjes) dan moet je echt meteen bellen met het ziekenhuis of de HAP.

Erg he, al die ziekenhuis bezoeken. De eerste weken hebben wij erg veel tijd doorgebracht daar en nu nog moeten we om de 2 maanden op controle komen.
    Als mensen vragen hoe het gaat moest ik steeds zeggen dat er WEER wat was, ik vond dat heel moeilijk. Gelukkig gaat het nu goed bij ons.

Wat erg dat je zoontje zelfs bloed aan zijn speen had, arm ding. Dan moet hij idd veel pijn hebben gehad.

Ik weet niet of jullie allebei of 1 van de 2 mee mogen naar de OK? Ik ben meegeweest naar het inslapen, dat ging heel rustig en fijn, ik ging ook redelijk ontspannen weg. Mede ook wel omdat Lucas niet hard ging huilen of zo. Hij kreeg het kapje op zijn mond en schudde wel wat met zijn hoofd zo van: wat is dit nou? Maar viel snel in slaap.
    Mijn man is bij het uitslapen bij hem gaan zitten, maar dat was wat moeilijker. Achteraf hadden wij het beter andersom kunnen doen. Mijn man kon hem moeilijk troosten, en had het er zelf ook erg moeilijk mee. Het is nog zo hulpeloos klein hè....

Heel veel succes en gewoon al je vragen opschrijven!!!

6. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,287
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb het ook zelf ontdekt. Met verschonen toen huilde ie en zag ik ineens een bult. En nu elke keer met verschonen voel ik even.

Ja 1 van ons mag mee met het inslapen, ik zou daar wel graag bij willen zijn. Lijkt me wel moeilijk. Maargoed ik ben toen ik 1 was ook een keer geopereerd en herinner me er niks van, dus dat scheelt alweer. Het is nu gewoon even zielig

7. jerami

jerami Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,007
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoontje is ook geopereerd aan een liesbreuk, was alleen al wel 14 maanden. Hij maakte het dus wat bewuster mee.

Hier was het herstel na de operatie super snel. We moesten hem de 1e dag zelfs afremmen. Hij rende al achter zijn loopauto door de kamer heen!

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Hidde is met 11 weken aan een liesbreuk geopereerd, hij is 6 weken prematuur, dus voor hem was het echt vroeg. Bij 8 weken werd de dubbele liesbreuk geconstateerd, en hij kreeg steeds meer pijn (wij dachten krampjes en zijn reflux...), totdat het opeens veel erger werd en hij op een zaterdagavond in het ziekenhuis belandde. Op zondag naar het UMCG verplaatst en op dinsdag geopereerd (op de spoedlijst). Omdat hij prematuur was moest hij een nacht aan de monitor blijven, maar ik geloof dat a-terme kindjes dat niet hoeven en meteen naar huis mogen dezelfde dag als het goed gaat.

Hebben jullie over de anesthesie gepraat? Hidde heeft een ruggenprik gehad, en dus geen narcose! Heel fijn voor hem, hij was veel minder ziek en heeft gezellig om hem heen liggen kijken op de operatiekamer:p Ook de pijnstilling na de operatie is dan beter. Wij mochten niet mee de OK op, dat was beleid in het UMCG bij kleine baby's. Wel hebben we hem in de armen van de anesthesist meegegeven.

Oja, ik ken de anesthesisten in het WKZ (heb daar een tijdje gewerkt) en ze zullen goed voor Jayden zorgen;)

Succes ermee!

Oja, de operatie zelf is erg snel klaar! De sneetjes zijn zo mooi dichtgegroeid, alleen als je het weet zie je ze!

Share This Page