Soorten lachjes van je kind

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lis91, 10 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Sinds een paar weken verschijnen er nieuwe lachjes bij mijn zoon, super leuk natuurlijk. Maar ik vroeg me af of jullie ze herkennen en eventueel een betekenis.

Hij is nu 6,5 maanden oud en maakt een soort glimlach met zijn lippen op elkaar, komt op mij over als ik lach maar even vriendelijk dan ben ik er vanaf, hoop dat jullie mij begrijpen haha

Sinds vrijdag heeft hij continu zijn onderlip verstopt in zijn mond, voorheen deed hij dat alleen als hij een smak geluidje maakte maar nu blijft hij lang op zijn onderlip "bijten/sabbelen"

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    T eerste wat in mij opkomt is tandjes. Ander mondgevoel. Al moet ik zeggen dat de eerste tandjes bij ons ook rond die leeftijd kwamen maar die waren er ineens. Dachten eerst dat t weer zo'n sprong was, zagen wat nieuwe dingen, ze had ook wat meer last van reflux dat viel voornamelijk op aangezien dat een zorgenpostje was, maar toen ineens twee mooie witte streepjes in de onderkaak. Dus pas naderhand was t van 'oooooooh dat was t!' hadden ze nog lang niet verwacht.

lis91 vindt dit leuk.
  3. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Die glimlach herken ik ja! Heel grappig, want hij komt inderdaad een beetje nep over vind ik.

Dat van die onderlip is hier echt al tijden gaande. We dachten eerst ook tandjes maar mag toch hopen dat die dan nu wel door zouden zijn gekomen. Ze doet het echt al een maand ofzo... Begin nu te denken dat ze een rare tik heeft ontwikkeld, dus ben wel ff blij te lezen dat jouw kleine het ook doet :)

lis91 vindt dit leuk.
  4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Mijn zoontje had het met zijn bovenlip...zag er niet uit :p
    Was blijkbaar een fase, want hij doet het al weken niet meer.
    Glimlachen gebeurt hier ook en soms doet hij er ook nog een kort grinnikje bij :D

Vero0504 en lis91 vinden dit leuk.
  5. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Hij kijkt echt heel droog bij het glimlachen, we dachten inderdaad wel een fase maar tot nu toe nog geen tandjes te bekennen, hij kwijlt sinds 3/4 maanden enorm veel en continu met zijn handjes in zn mond, dus bij het consultatie bureau roepen ze vanaf dat moment al ooh hij krijgt tandjes hoor, maar nog niks te zien.

Vero0504 en Blijdorp vinden dit leuk.
  6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dat kwijlen rond de 3/4 maanden is heel normaal, net als op vuistje sabbelen. Dat heeft niets te maken met tandjes maar alles met motoriek. De mond maakt meer speeksel aan want er wordt meer gesabbeld (zoals op handjes) en geproefd , maar baby's hebben nog niet door dat ze dat extra speeksel kunnen doorslikken dus loopt alles eruit, haha.

Komt vanzelf goed!

Dat glimlachen heb ik geen ervaring mee. Mijn zoontje is nog maar 3 maanden

lis91 vindt dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Leuk he? Al die mensen die roepen: "Ooooh de tandjes komen!" en dan vervolgens maar wachten en controleren en dan gebeurd er tijden niks. Of je denkt t is nog ver weg, niks te bekennen in die kaak en vervolgens zit je er ineens midden in.

Wij zaten deze ronde op 2 stuks te wachten met een maand of 10...of t ietsje meer mocht wezen (6 tegelijk met 8 maanden, teller staat nu op 10. Met 12 maanden eet ze geen taart maar biefstuk in dit tempo).

lis91 en Blijdorp vinden dit leuk.
  8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.523
    13.807
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hierbij denk ik direct aan tandjes.

Die andere 'glimlach' zou ik niet weten. Ik snap wat je bedoelt, maar herken het niet.

lis91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina