Zo vaak ziek sinds de jongste geboren is

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Daantje57, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    #1 Daantje57, 8 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2016
    Pff.. Ik ben de afgelopen anderhalf jaar al zo vaak ziek geweest. Het lijkt wel of ik alles wat de kinderen oppikken ook meekrijg. Sinds januari ben ik al 2x verkouden geweest. Heb ik 1keer 1 dag koorts gehad, en 1x een echte griep, en nu zat ik gisterenavond weer met mijn hoofd boven de wc.... Pfff..

Ik baal er zo van. Voel me weer niet fit. En mijn man heeft echt nooit iets.

Zijn er mensen die dit herkennen? En belangrijker wat kan je er aan doen??? .. Mijn man zegt dat ik meer moet slapen... Maarja.. Das makkelijker gezegd dan gedaan.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zeer herkenbaar.

Slaapgebrek heeft een enorme weerslag op je weerstand. Tenminste bij mij dan.

Ik was zelfs zo vaak ziek dat mijn werkgever zich zorgen begon te maken, ik me daar vervolgens ook weer druk om maakte en zelfs een paar keer de huisarts geraadpleegd heb. Die zei ook dat het te wijten was aan slaapgebrek. Op een gegeven moment heb ik er zelfs een lichte burn out van gekregen. Ik was bang voor de gebroken nachten. Ik was bang om ziek te worden. Ik was bang om weer niet te kunnen werken. Ik was bovendien doodop. Ben toen een paar maanden uit de running geweest. Moest echt aan mezelf denken, zei de ARBO-arts. Op tijd naar bed, er lekker even tussenuit, ontspannende dingen doen. Vanwege het piekeren enzo ook even een paar sessies bij de psycholoog gehad. Dit alles is nu bijna anderhalf jaar geleden.

Sinds ruim een half jaar slaapt ook Finley gewoon 's nachts zonder te spoken. Ik ga nog steeds op tijd naar bed (21.30 uur), behalve op vrijdagavond. Slik vitamine C, vitamine D en Echinaforce. En probeer dagelijks (bij goed weer, dat wel) een flink stuk te wandelen.

Het gaat nu stukken beter dan ruim een jaar geleden.

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Jeetje dat klinkt heftig be happy. Ik ben vandaag vrij dus heb me deze keer gelukkig niet hoeven ziekmelden. Morgen gaat het hoop ik beter. Ik herken wel wat je zegt. Zo druk met kinderen, werk, huishouden pfff... Al die stress is ook niet goed natuurlijk. En slapen lukt bij gewoon slecht als ik vroeg naar bed ga. En dan zijn ook de kids nog best vaak wakker snavhts.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik had het ook elke keer na de geboorte van de kids, met name het 1e jaar. Maar daarna wordt dat echt weer beter hoor.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Is het niet dat je weerstand best een dreun krijgt van een zwangerschap en bevalling...je hele systeem even in de war?

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    bij mijn oudste heb ik ook ieder griepje, virusje, verkoudheidje meegepakt, ik zat altijd net als de kleine onder de snottebellen...grrr. nu de oudste bijna 3 is lijkt het wel over, deze winter in iedergeval een stuk minder last van gehad.
    nu met de tweede erbij (die is ruim 5 maanden) en slaapgebrek, werken, veel doen, het lijkt nu geen effect op mijn weerstand te hebben. ik leef overigens wel deels als zombie, voor mijn gevoel!

Beterschap TS, het gaat echt wel beter worden, maar het is zo onwijs vervelend!

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Zo herkenbaar! Vorig jaar 3 keer voorhoofdholteontsteking gehad. Buikgriep, griep, verkoudheid... mijn man en ik zijn steeds de klos terwijl wij hiervoor beide echt NOOIT ziek waren. Overigens ben ik altijd in het weekend ziek dus ik denk ook dat ik dan doordeweeks te druk ben in het weekend tot rust kom, ziek wordt...ik krijg dan ook altijd direct een koortslip (heeel veel gehad de afgelopen maanden) wat een teken is van slechte weerstand. Hoe kom je eraf is de vraag he :S

8. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Wat misschien ook helpt is om bewust geen bestek e.d. te delen met je kindjes en vooral als ze snotterig of erger zijn handen wassen als je neusjes of kwijl afveegt. Ik at altijd rustig het laatste hapje yoghurt op of het restje fruit dat over was, etc, maar nu ik zwanger ben doe ik dat bewust niet en het lijkt te helpen om niet alles op te pikken van mijn dochter.

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Probeer een paar maanden probiotica te slikken en kijk dan of je nog steeds zo vaak ziek wordt. Hier werkt het als een tierelier! Verder zou ik goede vitaminen gaan slikken zoals solgar of orthica. Magnesium om eerder te slapen. Luister voor het slapen gaan naar meditatieve muziek. Eet geen ongezonde dingen want van suiker en andere troep word je erg moe. Sterkte het is heel pittig!

10. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Bedankt voor de tip. Probiotica ga ik proberen! Gezond eten doe ik opzichte al wel zoveel als lukt ;) dus in ieder geval wel echt elke dag genoeg fruit en groente.... Soms wel iets te veel suiker maar ik doe m'n best.

11. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Heel herkenbaar! Hier ook voor de zoveelste keer ziek.
    Kom maar op met de zomer ;)

12. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ik zit er wel aan te denken om eens vitamines te gaan slikken... ik eet opzich wel gezond maar misschien helpt het een beetje... :p

13. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja ik heb ook de apotheek ingeslagen 😂😂

14. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik denk inderdaad dat je alles mee pikt omdat je minder slaapt en je weerstand laag is.
    Ik werk al jaren in het onderwijs dus heb een aardige weerstand. Maar na de geboorte van mijn zoon ook een keer ziek geweest. Dat is veel voor mij.. haha
    Lijkt me erg vervelend. sterkte!

15. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb dat bij alle kinderen gehad, dat ik alles meepikte ;). Lage weerstand door vermoeidheid en je krijgt ook veel virussen over je heen, omdat je baby van alles oppikt. En nog niet echt met hand voor de mond kan hoesten ;)...

Na 2 jaar werd het bij mij duidelijk beter. Moet ook zeggen dat de kinderen vanaf toen ook minder vaak ziek/verkouden werden en beter gingen slapen (en ik dus ook :p... nou, tot ik weer aan nieuwe baby begon :D).

Mijn jongste is bijna 3 en ben steeds minder vaak ziek. Zij ook overigens ;).

Geduld.

Deel Deze Pagina