Durf nog niet te gaan wandelen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Robynn, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Nou daar gaat ie dan...
    moeder van al 2 grotere dochters.. heeft de moed nog niet bij elkaar geraapt om
    buiten te gaan wandelen met haar kers verse zoon... :)
    Heb namelijk een soort trauma opgelopen met mijn jongste dochter..
    Die had uit het niets enorme huilbuien en dus ook midden in de supermarkt of waar dan ook..
    Mede door krampjes of gewoon een doodnormale huilbui..
    Het zweet brak me dan uit.. en wilde alleen nog maar snel naar huis..
    (maar de winkel is hier niet bepaald om de hoek..toch wel 15 a 20 min lopen)
    Met als gevolg, de hele weg naar huis een krijsende baby.. :(

Zoontje heeft nog last van krampjes en ben benauwd dat ik het met hem ook mee zal maken..
    Ik weet dat het heel suf klinkt.. maar ik durf nog niet buiten te gaan wandelen met de kinderwagen... :(
    Ik wil niets liever dan een heerlijke wandeling maken.. hoe kom ik over mijn angst heen.. gewoon maar doen??

:(

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wat vervelend! Ik herken het wel. Ons zoontje heeft de eerste 4 maanden non stop gehuild, geprikkeld, verborgen reflux, krampen, obstipatie jeetje zeg ik vond het echt doodeng om ergens met hem heen te gaan.

Maar ik heb het wel gedaan en ik ben het blijven doen en uiteindelijk is hij een paar keer gaan huilen maar even vaak niet. En tja, wat is dan eigenlijk het ergste dat je kan overkomen? Het is niet dat je iemand stoort (je zit niet in een theatervoorstelling, restaurant of bioscoop) op straat, supermarkt winkel, tja babies huilen nou eenmaal. En ik heb er nooit wat naars over gehoord.

Behalve dat ik zelf er zenuwachtig van werd. Maar dat kwam ook met de tijd goed.

Kies dus een moment dat hij het meest ''chill is'' en ga dan even met hem aan de wandel :) Succes!

3. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hopla! Gewoon gaan! :D
    Jammer dan dat je baby huilt! Hier heeft ze ook wel is gehuild in de supermarkt. Nou ja, ik kan er niets aan doen. Vind het vooral vervelend voor haar.

Begin je met een klein blokje om, gaat dit goed? Ga je het blokje nog is om.
    Morgen weer! :D

En helemaal ontkom je er niet aan. Het blijft een baby, en baby's huilen wel is..

Ik gebruik overigens een Dooky, geeft wat rust in de wagen!

4. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ik moest het denk ik gewoon even "horen" van andere moeders..
    je weet het wel, maar toch...die drempel.. kan soms zo enorm hoog lijken in je eigen koppie..
    En idd, ik val er niemand lastig mee het is een baby..

toch heb ik het idee met een huilende baby dat mensen zich irriteren..
    waardoor ik zenuwachtig word.. maar ja ik kan er niets aan doen..
    Moet ik ook niet willen natuurlijk.. want..het is een baby en baby's huilen.. *zucht*

Alleen al bij de gedachte van zuchtende mensen..kan ik heel boos worden..
    Gewoon om het feit dat ik het zo erg op mij laat werken..
    Ik wil mij hier niet meer onzeker over voelen.. !!

ps. wat is een Dooky

5. Sepper

Sepper Lid

6 feb 2013
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Deze mensen zijn jou allang vergeten zodra jij de hoek om bent. Je bent hen geen verantwoording schuldig en zij zijn er binnen 1 minuut vanaf. Het is heerlijk weer, ga lekker naar buiten!
    Oh en die blikken van mensen, die zijn echt niet alleen afkeurend, het is vaak juist herkenning.
    En geen kind klinkt zo hard als je eigen kind.

6. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Hahaha.. echt he.. 100 x zo hard.. (lijkt het)..hihi..
    Gelukkig komt idd het mooie weer er weer aan..dat nodigt wel uit..

7. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Helaas zijn we allemaal vergeten dat we zelf als baby ook huilden!

Een dooky is een doek dat je voor de opening van de wagen hangt (ipv een luierdoek).
    Hier valt ze eerder in slaap als ik m dicht doe en in de winkel wordt ze niet wakker van de lampen die in haar ogen schijnen.

Dooky - UV kinderwagen bescherming Creme | uv bescherming kinderwagen

8. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    jaaa ik heb hem opgezocht! Ik denk dat ik er eentje ga aanschaffen..
    lijkt mij ideaal..ook straks met de felle zon.. bedankt voor de tip!;)

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Geen dank! :D Hopelijk geeft het jou ook wat rust!
    Ik doe hem gewoon dicht als ze huilt :D Heb ook het gevoel dat het geluid wat gedempt wordt :) rust geeft het sowieso!

10. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Ik denk altijd maar: een motor maakt meer herrie.
    Jij schaamt je er vaak meer voor dan dat mensen zich aan jou ergeren.

Ik was laatst in de prenatal, allemaal huilende baby's.
    Comes with the territory ;)

Gewoon korte stukjes beginnen :)

11. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Een dooky is inderdaad heel handig, heb hem vaak gebruikt met het wandelen afgelopen zomer.

Maar wat betreft het lopen, begin anders inderdaad gewoon eens met een klein blokje om. In de buurt van je huis, zodat je als het je te veel wordt of als er eventueel een huilbui komt, je snel weer thuis bent. Dat haalt dan hopelijk de druk er wat af.
    En mocht dat kleine blokje goed gaan, dan krijg je vanzelf meer zelfvertrouwen om grotere stukken te gaan lopen en straks weer met de kleine de winkel te bezoeken.

Nu met het lekkere weer wat er aan komt is het ook zonde om alleen maar binnen te zitten.

12. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Meid gewoon doen! Mijne heeft ook erg last van kraampjes gehad maar wonderbaarlijk altijd als we ergens heen gaan ligt mannetje heerlijk te slapen! In de maxi cosi valt tie gauw in slaap en in dr kinderwagen ook. Dus altijd als ik ergens aan kom ligt tie lekker te slapen. Hij is nu 6 weken en ben al 3 x wezen shoppen 1 x bowlen en 1 x sushi gaan eten. En geen ene x was gehuild. Ja heel even maar als ik de kinderwagen even heen en weer deed dan sliep tie gelijk

Probeer het gewoon! Gaat het niet dangaat het niet. Maar zo went hij wel gelijk om ergens geen te gaan, Andes word dat later misschien een probleem!

Veel liefs Valerie

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Draagdoek nemen :) Echt, hier twee huilbaby's, maar eenmaal rustig in de draagdoek sliepen ze meestal echt wel even en dan kon ik rustig even naar de winkel wandelen :)

14. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik hoef hier maar 2 meter buiten de deur te gaan met de wandelwagen en ze slaapt al!
    Verder ben ik het met de rest eens!

15. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Mijn ervaring met huilende baby (in wagen en in draagdoek) is dat de meeste mensen zeiden 'och wat lief! ' (was ik het op dat moment niet altijd mee eens) en soms 'zwaar hè met zo'n kleintje'. Heb nooit irritatie bespeurd.

16. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Oh ik weet hoe je je voelt! Ik zat een keer toen ze 5 weken oud was in de wachtruimte van de huisarts met een krijsende baby. Verschrikkelijk.

17. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Neem inderdaad een draagdoek mee voor het geval dat. Dan kun je je kindje lekker dicht tegen je aan houden en troosten.
    Ik vind een Dooky ook ideaal. Je kindje krijgt veel minder prikkels waardoor het boodschappen doen veel rustiger is. Het houdt meteen nieuwsgierige mensen op afstand ;). En ik stond laatst ook in de rij bij de kassa van de Prenatal met een krijsend kind hoor. Het ging allemaal niet zo snel tijdens de mamamazzeldagen maar ze besloot net in die lange rij honger te krijgen. Allemaal zwangere dames die vol medelijden omkeken! Het hoort erbij en het gebeurt een enkele keer. Daar zijn het baby's voor. Na de lange rij ben ik gewoon rustig met haar op een bankje gaan zitten en heb haar een fles gegeven. Ik ben in staat om dat midden op een stoep te doen als mijn dochter daar rustig van wordt. Dan maar een paar rare blikken mijn kant op. Daarna was de huilbui over en konden we in alle rust onze weg vervolgen.

Zorg dus dat je altijd voeding en luiers (incl luierzakjes) mee hebt, zodat je niet helemaal tot thuis moet wachten daarmee. Daarmee sluit je al 2 'huiloorzaken' uit. Geef je borstvoeding? Dat kan namelijk zelfs 'onzichtbaar' in een draagdoek.
    Met dit weer is het heerlijk om te wandelen en dat vinden veel baby's ook, dus heel veel wandelplezier!

18. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    haha.. nou ik had dat dus ook een keer in de bus..
    moest nog een half uur.. ben gewoon maar uitgestapt en een stukje
    buiten gelopen naar de volgende halte en daar weer de volgende bus ingestapt..

Ik moet volgende week dus naar het CB voor het eerst..
    en dat stukje moet ik dus wel even met de kinderwagen doen..
    Ik zie er stiekem een beetje tegenop..tegelijkertijd kan ik niet wachten..
    Het goede nieuws is.. ik moet wel! Geen auto bij de deur die dag..
    Plus het word supermooi weer komende week.. :p

19. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met de dooky moet je wel opletten met hoe je hem bevestigt. Ik las laatst een artikel hierover waarin stond dat als je de kap ermee afsluit, het kan zijn dat je kleintje te weinig frisse lucht krijgt waardoor de kans op verstikking of wiegendood groter wordt. Vooral op dagen dat de zon schijnt en de temperatuur in de bak kan oplopen. In dat artikel raadden ze aan om de dooky te bevestigen aan de duwstang, zodat frisse lucht onderdoor kan (en dus niet naar beneden laten hangen zoals hij wordt gepresenteerd).

20. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Zulk mooi weer vandaag en morgen..now or never, hoor! (doe maar now dus!).
    Hier heeft de kleine man ook wel af en toe in de wagen gehuild. Dat vind ik dan vooral sneu voor hem, maar ja, thuis huilt hij ook wel eens... En in de supermarkt helpt het wel eens om een plekje op te schuiven in de rij. Ieder nadeel, etc..;)

Deel Deze Pagina