Ik zat te zoeken waar ik dit topic moest plaatsen maar ik heb het toch maar hier gedaan. Al een paar weken hik ik tegen mijn menstruatie aan. Dochterlief is bijna 10 maanden. 2,5 week geleden had ik anderhalve week menstruatiekrampen. Ik denk jaaaa eindelijk (niet dat ik me erop verheug, maar dan heb je weer een beetje inzicht. Maar nee hoor dat ging over. Nu heb ik sinds gisteren een klein beetje heeeel licht rood/rose bloedverlies en een stuwing au. Is dit het dan... Hoe was jullie eerste menstruatie na zo'n lange tijd?
Ik lees ff mee want ik vrees ervoor. Ik ben nu niet zo lang geleden gestopt met de pil omdat ik er doodziek van werd. En zit als vanaf 20 februari met pijn dat ik er heilig van overtuigd ben dat het elke moment kan komen maar t komt niks, ook geen voortekenen dat t komt.
Hier ben ik na 8 maanden weer begonnen met menstrueren (nu de eerste echte achter de rug). Ik heb het geweten! In de beginperiodes heel veel buikkramp en gewoon niet lekker zijn (eisprong), toen een paar keer een beetje bloedverlies, maar de 'echte' kwam pas 3 weken geleden. Ik heb veel meer gevloeid dan vroeger en het duurde ook lang (8 dagen hevig vloeien).
Mijn zoon is nu 21 maanden en ik ben sinds hij 8 maanden is weer ongesteld. Het begon met wat "oud" bloedverlies en wat krampjes. Toen een paar dagen niets en dan barst de bom. Na die eerste keer blijft het steeds zo gaan. Er is geen peil op te trekken qua aantal dagen. Het doet zo'n zeer dat ik amper kan staan. Echt bizar! Heb dit ook nooit gehad. Mijn dochters heb ik 9 maanden bv gegeven. Dus ik weet niet zo goed of het feit dat zl nog bv krijgt zo'n invloed heeft. Hij krijgt 4 voedingen per dag.
Bij mij was de eerste menstruatie juist redelijk licht. De eren daarna is mijn menstruatie we zwaarder, regelmatig ook bloedstolsels, maar grotendeels pijnloos. Ik heb wel een dag of 2 een zeurend gevoel, maar vroeger had ik erge pijn waar ik niet zonder sterke pijnstillers doorheen kwam, maar nu is het een kwestie van een paracetamolletje of 2. Sommige menstruaties vind ik zelfs dat niet nodig. Ik gebruik dus wel meer maandverband, maar heb er een stuk minder last van. Het duurde bij mij bijna een jaar voordat ik weer ongesteld werd. Ik ben met 11 maanden volledig gestopt met bv, dus een week of 3 na het stoppen kwam mijn eerste menstruatie. En na de eerste keer was het bijna meteen regelmatig. Na deze zwangerschap moet ik weer even afwachten. Ik ben nu natuurlijk nog aan het vloeien van de bevalling.
Bij mij was het helemaal gewoon weer zoals voor ik zwanger werd, geen verschil. Kwam beide keren gelukkig wel pas na 21 maanden!
Ik werd ook na 10 maanden weer ongesteld. Had wel wat meer krampen dan voorheen, maar niet extreem Het bloedverlies was eigenlijk zoals voorheen. Ik had ook allemaal horrorverhalen gehoord, dan je je wekker om de 2 uur moest zetten omdat je anders zou doorlekken haha!! Gelukkig valt dit dus reuze mee
Ik werd al na 3 mnd weer ongesteld, terwijl ik volledig BV gaf. En dat waren zéér heftige bloedingen, de eerste paar keer. Na 2 uur was m'n superplus tampon helemaal doorweekt.
Wat een verschillen zeg. Hier zet het nog steeds niet door. Ik wacht rustig op de (hevige) vloedstroom
bij de oudste werd ik na 7,5 maand ongesteld, zonder voortekenen opeens, was niet megaveel ofzo. bij de middelste werd ik rond de 9 maanden voor het eerst ongie, ook zonder voortekenen, was grote leegloop... nu bij de derde al vanaf 4 maanden elke twee weken een dagje roze afscheiding, en vanaf 6 maanden 2 weken roze afscheiding, een week niet, weer 2 weken roze afscheiding etc.. en gisteren met 8,5 maand is het doorgekomen en hoe! ik loop compleet leeg gewoon! pffff ik hoop dat het voor jou meevalt!
Bij mijn zoontje werd ik 31 dagen na mijn bevalling weer ongesteld. Zowel mijn eisprong als tijdens de menstruatie een waanzinnige productiedip, mijn menstruatie zelf juist erg licht. Nu nog niets gelukkig.
Nou het heeft doorgezet. Menstruatie is iets zwaarder dan voor de bevalling, maar het valt me alles mee. Ben er alleen behoorlijk duizelig en misselijk bij.. wel weer raar hoor na 1,5 jaar.